Additionally, paste this code immediately after the opening tag: plezierfietsen! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

plezierfietsen!

whisky schreef:
Haike schreef: Eeeuhhh.... een Zwickl kan van alles zijn, das gewoon een monster uit het kraantje van de lagertank, voor viltrage, en vaak is dat een pilsener.....
http://de.wikipedia.org/wiki/Zwickelbier
Afbeelding
http://www.bayreuther-bier.de/biere/akt ... kl_12.html

Smaakt niet zo "herb (erm, "hoppig"?) als volrijpe pils en drinkt makkelijk weg. Lekkerrrr :P

Whisky
Ze weten er weer een prachtig verhaal van te maken, door de helft van de waarheid weg te laten... :lol:

Voorbehouden aan de brouwmeester, 't zal wat. Bier moet gewoon bemonstert worden, alcohol percentage meten, vergistingsgraad, hoeveel prik zit er al in. Das inderdaad een produkt wat je de klant nog niet voor zet, omdat het nog niet klaar is en op smaak is gekomen.

Ga er maar vanuit dat wat jij in dat flesje koopt/drinkt een gewoon uitgelagerd biertje is, wat best lekker kan zijn... :wink:

whisky schreef:
Haike schreef: Eeeuhhh.... een Zwickl kan van alles zijn, das gewoon een monster uit het kraantje van de lagertank, voor viltrage, en vaak is dat een pilsener.....
http://de.wikipedia.org/wiki/Zwickelbier
Afbeelding
http://www.bayreuther-bier.de/biere/akt ... kl_12.html

Smaakt niet zo "herb (erm, "hoppig"?) als volrijpe pils en drinkt makkelijk weg. Lekkerrrr :P

Whisky
Ze weten er weer een prachtig verhaal van te maken, door de helft van de waarheid weg te laten... :lol:

Voorbehouden aan de brouwmeester, 't zal wat. Bier moet gewoon bemonstert worden, alcohol percentage meten, vergistingsgraad, hoeveel prik zit er al in. Das inderdaad een produkt wat je de klant nog niet voor zet, omdat het nog niet klaar is en op smaak is gekomen. Maar dat is wat je noemt de Zwickl, dat kan dus ook een hele zware triple zijn.

Ga er maar vanuit dat wat jij in dat flesje koopt/drinkt een gewoon uitgelagerd biertje is, met de naam Zwickl, omdat ze niet iets beters konden bedenken, wat overigens best lekker kan zijn... :wink:

Ik maak over het algemeen geen strakke planning en weet meestal niet waar ik 's avonds mijn tentje neerzet. Het aantal km dat ik rij hangt af van wat er onderweg te zien of te beleven valt. Ik vertrek op tijd en hierdoor zit ik meestal toch rond de 100 km op een dag. Heb wel een eenvoudige km-teller en ik fiets in wielrenkleding. Ik kook wel zelf, maar ga ook vaak uit eten en daar hoort ook een lekker biertje bij.

Frank

Ps ik heb dit draadje naar "Kletspraat" verplaatst.
Hartslagmeter: nee
Energiedrankjes: nee, wel altijd water en melk
Speciale antizweet kleding: nee, ik draag altijd een knickerbocker
Fietscomputertje: ja
Tentje: nee, standaard altijd in jeugdherbergen al sinds 1969.
Lekker koud biertje: NEEEE, nooit en te nimmer alcohol!
Een sigaretje: nee, ik rook niet
Fotospullen: ja
Ik fiets altijd voor mijn plezier. Van het landschap en bebouwingen genieten. Welke leuke meiden lopen daar op straat? Ik heb aan één fietstas opzij op bagagedrager en een stuurtas genoeg, maar ook een kleinere tas op bagagedrager voor onvoorziene situaties (lekke band, geknapte versnellingskabel, gebroken spaak, regenkleding, etc.)
Hartslagmeter: Ja, anders loop ik te hard van stapel
Energiedrankjes: Ja, ik ben een echte zweter zo herstel ik beter
Speciale antizweet kleding: Ja, het werkt
Fietscomputertje: Nee, reken in uren, omstandigheden kunnen zo verschillen bv. bergop
Tentje: Soort van 50 euro bij de wehkamp, wat ik als een soort shelty gebruik
Lekker koud biertje: Nee, geen alcohol nodig om lol te trappen
Een sigaretje: nee, ik rook niet
Kookgerei: Nee, haal wel wat scheelt bepakking

Ik fiets voor mijn vakantie, ik heb geen vakantie om te fietsen

Ben wel benieuwd hoe strakker planners met omstandigheden om gaan waardoor hun planning in de soep loopt, of hebbben ze daar ook rekening mee gehouden
ott schreef:Ben wel benieuwd hoe strakker planners met omstandigheden om gaan waardoor hun planning in de soep loopt, of hebbben ze daar ook rekening mee gehouden
Met jouw opmerking had ik al rekening gehouden. :wink: Niet te ambitieus plannen is het antwoord.
ott schreef: Ben wel benieuwd hoe strakker planners met omstandigheden om gaan waardoor hun planning in de soep loopt, of hebbben ze daar ook rekening mee gehouden
Als je niks plant dan kan er ook niks in de soep lopen :lol:

Hartslagmeter: Nee, heb ik misschien wel nodig...
Energiedrankjes: Nee. Wij doen altijd een flinke scheut karvan cevitan in het bidon met water. Niet te zoet, dan is het lekker dorstlessend, extra energie en wordt het water sneller opgenomen.
Speciale antizweet kleding: Ja, het werkt inderdaad. Is veel fijner fietsen. Een zeem heb ik ook wel nodig voor lange afstanden, anders krijg ik flink last.
Fietscomputertje: Ja, waarom niet? Ik vind het leuk om te weten hoevele ik gefietst heb.
Tentje: Ja, het regent vaak, dus zonder lijkt me niet heel praktisch
Lekker koud biertje: Kan, maar heb ik niet nodig en is niet altijd voor handen.
Een sigaretje: Nee, ik rook (al lang) niet (meer).
Kookgerei: Ja, zeker voor nood en afwisseling. Met alleen afhaal dan wordt de vakantie weer zo duur.
jiskefet schreef:Hallo , ik vraag mij af of er ook gewoon fietsters zijn die zonder hartslagmeters, energiedrankjes, speciale antizweet kleding, kilometertellers e.d lekker op reis gaan. Tentje opzetten als je er genoeg van hebt en een lekker koud biertje opentrekken met event. een sigaretje, als beloning.
Groetjes hannie
Nou ja............mmmmmmm :roll: ik heb ook een fietsbroekje hoor dat is toch wel erg aangenaam zo op je zadel. Mijn echte naam is Hannie en ben nog niet zo bekend met dit forum. Wat info: Wel al gefietst, vooral de bergen en heuvels hebben mijn voorkeur. het grootste deel van Europa wel gehad, nu de rest van de wereld nog! leuk al die reacties, had ik helemaal niet verwacht.(en rekening mee gehouden)Heb echter niet gezegd dat wanneer je wel al die middelen gebruikt je geen plezier zou hebben aan het fietsen. :lol: