Additionally, paste this code immediately after the opening tag: leuke camping gezocht in wenen - Forum Wereldfietser

leuke camping gezocht in wenen

Hoi
na vijf weken onderweg besluiten we volgend weekend onze fietsreis in wenen. Blijkbaar zijn er enkele campings in en rond wenen:
Wie weet welke leuk/rustig/dichtbij centrum zijn?
Wenen citytriptips zijn ook welkom!
Zonnige fietsgroeten uit hongarije,
Isolde

Ik heb in mei op de Camping Neue Donau gestaan. Vrij dicht bij het centrum. Voor een camping in een grote stad zeer betaalbaar. En toen was het rustig, maar of dat nu nog zo is?

Gerd

We hebben afgelopen woensdag (6 augustus) overnacht op een overvolle camping 'Neue Donau' in Wenen. Deze camping ligt het dichtst bij het centrum, maar vanwege het bomvolle tentenveld zijn we de camping ontvlucht. Over de andere campings in Wenen kan ik natuurlijk niet oordelen, maar in Tulln (dichtbij Wenen) zijn twee mooie en rustige campings vanwaar je in een half uurtje met de trein in hartje Wenen bent.

Ik stond net voor de finale van het EK op die camping, toen werd het heel druk... een kreet "Deutschlaaaaaaaaaaand" zal je er nu om 5u 's morgens niet meer horen.
Maar dat is natuurlijk geen referentie voor hoe het er normaal is.

Het sanitair is redelijk in orde, ik zou een douche in het gebouw aan de receptie nemen, die zijn warm, de andere waren eerder koud.
Er is mogelijkheid je kledy te wassen, de droger is gratis.

Gezellig vond ik de camping niet, het had eerder zoiets van "we hebben nog een stukje Wenen over, laten we hier een camping van maken" maar het is de dichtste camping bij het centrum.

Neue Donau is een nette camping, wel een beetje van het kaliber 'Interrail camping' zoals je vaker bij grote steden hebt. Dus in het seizoen vol tenten terrein, met rugzak bewoners en een enkele fietser. Gezellig als je er van houdt, maar zeker niet rustig. Ik had er niet zo'n problemen mee. Wel dicht bij het centrum.

Roef

Bedankt voor jullie reacties!
Intussen zijn we weer thuis en proberen we te wennen aan een huis met slaapkamer en eigen badkamer :)
Uiteindelijk hebben we gekampeerd in Klosterneuburg op een nette en redelijk rustige camping. Er waren 2 fietsveldjes voorzien en 1 ervan stond goed vol maar op het tweede was nog genoeg plaats.
Wij zijn met de trein naar Wenen gegaan voor een stadsbezoek maar ook met de fiets is dit in een half uurtje tijd goed mogelijk langs mooi aangeduide fietspaden.
Een aanrader dus!
Groetjes
Isolde