Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brunox turbo spray = WD40? - Forum Wereldfietser

Brunox turbo spray = WD40?

Een vriend adviseerde me Brunox turbo spray te bestellen bij Rose, om mijn voorvork te onderhouden. Nu krijg ik de indruk dat dit hetzelfde doet als het busje WD40, dat ik al heb, nl. smeren, beschermen, vochtverdrijven en reinigen. Zou ik dus net zop goed kunnen gebruiken, klopt dat?

Roef

vergelijk wat er in zit en lees het etiket??

Dank je voor dit verhelderende antwoord :(

Net ff met die fiets-vriend gebeld, volgens hem zit in WD40 oplosmiddel en moet je dat dus zeker niet op je (verende) voorvork gebruiken, en is Brunox vriendelijker.

Roef
Rongyos schreef:Een vriend adviseerde me Brunox turbo spray te bestellen bij Rose, om mijn voorvork te onderhouden. Nu krijg ik de indruk dat dit hetzelfde doet als het busje WD40, dat ik al heb, nl. smeren, beschermen, vochtverdrijven en reinigen. Zou ik dus net zop goed kunnen gebruiken, klopt dat?

Roef
hij bedoelde vast Brunox Deo, Pflegespray fuer Federelemente ipv de kruipolie

hij bedoelde vast Brunox Deo, Pflegespray fuer Federelemente ipv de kruipolie
Dat is opmerkelijk, bij rose bevelen ze de Turbo spray aan als 'deo voor goede functionaliteit' met een plaatje erbij van een voorvork....

http://www.roseversand.de/output/contro ... &detail2=1

En als ik nu google op fora kom ik erachter dat die kruipolie zeker niet op je voorvork moet woerden gebruikt. Lekker is dat.....

Roef

Nou dan heeft het toch,... al met al, verhelderend gewerkt.... :lol: Want nu weet je door eigen actie wat er wel en wat er niet kan, lijkt me niks mis mee.

Nou dan heeft het toch,... al met al, verhelderend gewerkt.... Laughing Want nu weet je door eigen actie wat er wel en wat er niet kan, lijkt me niks mis mee.
Volgens mij vooral dank aan Marten...

Roef

Rongyos schreef:
Nou dan heeft het toch,... al met al, verhelderend gewerkt.... Laughing Want nu weet je door eigen actie wat er wel en wat er niet kan, lijkt me niks mis mee.
Volgens mij vooral dank aan Marten...
Als jij dit leest als zijnde dat ik iets claim op mijn naam heb je het mis :lol:

Enne Marten onderschat ik ook niet, die is flink veel beter met fietsen dan ik, maar je hebt toch zelf ook het een en ander uitgezocht? Dat doet de kennis alleen maar vermeerderen, doe er je voordeel mee zou ik zeggen :wink:

Dag Haike,

Ik wil er niet te lang bij stilstaan, maar zoals je merkt heb ik een beetje moeite met je initiele antwoord, omdat t niets feitelijks toevoegt, maar eerder 'riekt' naar kritiek (sorry, zo ervaar ik dat). Een etikette kan ik natuurlijk prima zelf lezen, mijn werkelijke vraag (kan ik dit spul gebruiken voor mijn voorvork) kon ik daar niet uithalen, anders had ik de vraag niet gepost. Een antwoord zoals dat van Marten draagt wel bij (uiteindelijk had die vriend van mij het ook niet bij het rechte eind met z'n turbo spray).

Roef

Rongyos schreef:Dag Haike,

Ik wil er niet te lang bij stilstaan, maar zoals je merkt heb ik een beetje moeite met je initiele antwoord, omdat t niets feitelijks toevoegt, maar eerder 'riekt' naar kritiek (sorry, zo ervaar ik dat).
Nou als dat kritiek is, kom je goed weg, want Marten kan er soms ook wat van... :lol:
Rongyos schreef:Een etikette kan ik natuurlijk prima zelf lezen, mijn werkelijke vraag (kan ik dit spul gebruiken voor mijn voorvork) kon ik daar niet uithalen, anders had ik de vraag niet gepost.
Dat moge dan zo zijn, maar als je in je eerste posting had vermeld dat je al de diverse etiketten had vergeleken, was dat totaal anders overgekomen. Ik kan vanaf mijn scherm niet ruiken of zien wat je al wel of niet hebt gedaan. In dat geval had ik ook een andere reaktie kunnen plaatsen omdat je meer en andere informatie geeft. Overigens had ik toch duidelijk 2 vraagtekens achter mijn eerste posting gezet. Dat was bedoelt in de sfeer van "is het een idee als je daar nou eens begint?" want de langste reis begint bij de eerste stap.

Dag Haike,

Etiketten vergelijken was natuurlijk nicht im Frage, want ik had maar 1 bus... En mijn vraag was denk ik helder, 'kan ik mijn vork met WD40 onderhouden'. Maar laten we het hier maar bij houden, wordt een beetje welles nietes, en dat is voor de rest niet zo interessant, bovendien was t niet als kritiek bedoeld begrijp ik :wink:

Roef

Goed plan :D