Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Banden niet goed gemonteerd - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Banden niet goed gemonteerd

snelterug schreef:
Don Raoul schreef:mbv tape is het me prima gelukt. Schilderstape blijkt te voldoen. Na een beetje kneden, voorzichtig oppompen hier en daar wat tape plakken en waar nodig weer verwijderen en vervolgens superhard oppompen deed de t. Zonder vet of zeep.

Maar terug naar de essentie:
Wat is nu de oorzaak van het euvel? Ik herinner me de oude Vredestein-bandjes die je met de grootst mogelijke moeite met de bandenwipper op de velg wrikte...
Velgen worden geperst, met een duur woord geëxtraheerd; om de 5000 velgen moeten die machine's weer opnieuw worden afgesteld, en dat kost tijd en geld. Dus liever niet. Dat betekent dat je een velg kan tegen komen die niet meer binnen de marge valt die er voor staat, te groot of te klein dus. Zo ook met banden die kunnen heel ruim vallen of je bent eindeloos bezig om hem op de velg te krijgen.

Als je dan een combinatie van die twee hebt....

Dus het bekende verhaal van de as- en gattolerantie.
De as in het minimale bereik en het gat in het maximale bereik.
De boel maar eens demonteren, toleranties opvragen en met de resultaten naar de dealer! :oops:

De essentie zat mij vooral in t oplossen, als ik me er nog langer in verdiep wordt probleem alleen maar lastiger:
Met een 'foute' band, of door een goede 'fout' te monteren zou ik een oneffenheid vd intolerante velg kunnen compenseren?
Het lijkt me dat dergelijke vraagstukken aangeven dat t onderwerp uitvoerig behandeld is.

Obrigado