Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 22 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3751 berichten

Zo niet dan kan je ze voor een appel en een ei kopen!!

SanderVdM schreef:hoi Haike!

Zie ik daar ook een topeak road morph pompje (of iets gelijkaardig) aan je fiets hangen? Vooral de plaats waar het hangt vind ik wel interessant. Ik heb een road morph maar die is bevestigd aan m'n frame door middel van 2 vijsjes. Nu zou ik die graag vrijwaren om nog een extra bidon aan te hangen. Hoe heb jij je pompje op die plaats vastgemaakt?

Bedankt!
Sander

PS: mooie fiets trouwens! :-)
T'uurlijk is dat een road Morph pomp :lol: Die 1e generatie pomp werd destijds geleverd met tie-wrap met een schuif/kliksysteem erop, nu niet meer. Met een beetje mazzel heeft een goede lbs die nog wel liggen, je kon ze ook los krijgen. Maar volgens mij kun je met het huidige systeem ook met een tie-wrap je pomp op een ander plaats hangen. De pomp zit daar goed, je hebt er geen last van bij het fietsen.

En leuk dat je mijn fiets zo waardeert :wink:

M'n Giant Expedition 2.0 in Cambodja :)
Helemaal standaard, maar ga er voor onze trip in Noorwegen een kortere stuurpen opzetten.

Afbeelding
Lunch-stop op een markt

Zoals belooft nog een keer met bagage.
Afbeelding
Gerd

Afbeelding

Op de boot vanaf Cuxhaven naar Brunnsbuttel (de) :-)

Afbeelding

En een paar dagen later op het strand bij Blokhus (dk) Mag dan wel een autostrand zijn, maar na 15 km heb je het zand wel gehad kan ik je vertellen, was best lang met max 14/15 kmpu door de regen/miezer...

bikelike schreef:Afbeelding

Met deze fiets (Eddy Merckx randonneur uit 1975 of zo) heb ik in 2005 mijn liefde voor fietsvakanties na jaren weer opgepakt.
Mooie oude fiets, maar het zal wel geen Merckx geweest zijn en zeker niet uit 1975 :wink: ... toen zat Merckx zelf nog op de fiets, en had hij het knap lastig met Thevenet die hem in de Tour onttroonde....

Hallo,

Hieronder een foto van mijn nieuwe fiets een VSF T 400 Rohloff rijd heerlijk ook met bepakking.

Martin

Afbeelding

Hallo,

Dit is mijn vakantiefiets, een Sinner Spirit.
elk jaar koop ik er een stukje uitrusting bij, dit jaar was het een Extra wheel aanhanger. De foto is genomen tijdens een tocht van een paar dagen om de aanhanger te testen.
Over een dikke week ga ik met mijn kinderen een rondje nederland doen.

Afbeelding

middelbosch schreef:Hallo,

Dit is mijn vakantiefiets, een Sinner Spirit.
elk jaar koop ik er een stukje uitrusting bij, dit jaar was het een Extra wheel aanhanger. De foto is genomen tijdens een tocht van een paar dagen om de aanhanger te testen.
Over een dikke week ga ik met mijn kinderen een rondje nederland doen.

Afbeelding
Hoe bevalt deze aanhanger en heb je ook al eens een andere geprobeerd?

Hallo Franke,

Voor deze aanhanger had ik een bykaboose aanhangertje met kleine wieltjes, dat stuiterde en trok aan de fiets, reed niet echt comfortabel.
Van de extrawheel merk je niet zoveel onder het rijden. De bykaboose hing echt aan de fiets, de extrawheel voelt meer als een deel van de fiets, als je begrijpt wat ik bedoel.
In de netten kun je ook van alles kwijt, flesjes water, eten voor onderweg, kaarten, regenpak enz. zonder iets los te hoeven maken, je propt het er gewoon tussen.
De aanhanger is nauwelijks breder dan de fiets, kan de fiets erdoor dan kan de kar er ook door.
En hij is niet er duur, ook belangrijk.

Het is me duidelijk.

Fijne vakantie!

Dit is een Red Bull NPL-3 van Rose, volgeveerd.
Deze heeft me prima door de Elzas geholpen.
Afbeelding

Onze vakantiefietsen: Cube Pure Hybride, met vering bedienbaar vanaf het stuur, HS33 remmen en verder afgemonteerd met Tubus bagagedragers.
Onze eerste fietsvakantie, 'Rondje Zuiderzee' hebben wij de fietsen goed uit kunnen proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Gazelle Medeo Trekking
Klik voor een grote afbeelding.
Afbeelding Afbeelding

Mijn splinter nieuwe Cube Touring 2008.
Afbeelding
Gekocht bij Remco's Cycle Service in Bleiswijk echt een top zaak!

Chris schreef: Afbeelding
Wauw, wat een uitzicht!

Maar ook wel erg veel bepakking. Dat moet bij elkaar redelijk wat gewicht zijn.

Jarno schreef: Afbeelding
Wauw, wat een uitzicht!
Is in Albanië, zeker de moeite om eens een fietsreis te overwegen.
Marco Meijerink schreef:Maar ook wel erg veel bepakking. Dat moet bij elkaar redelijk wat gewicht zijn.
Heb inderdaad redelijk veel mee, komt door de vrij grote tent (MSR Velo) waar de fiets in de voortent past, de dikke slaapzak die er voor zorgt dat ook de koude nachten aangenaam zijn, en een vrij dikke Term-a-rest.
Denk toch een 30kg bij elkaar te hebben. Als je alleen fietst moet alles op 1 fiets, kamperen en zelf koken zorgen ook voor extra gewicht. Hou van toch een beetje comfort als ik op vakantie ben.

Onze nieuwe fietsen gekocht voor zwitserland:

Sparta maya:

Afbeelding

Koga randonneur:

Afbeelding

bossie schreef:Onze nieuwe fietsen gekocht voor zwitserland:

Sparta maya:
Koga randonneur:
Mooie fietsjes maaare, zou het niet handig zijn om de bepakking beter over de fietsen te verdelen met een ook een lowrider voor de Sparta? Anders wordt het tijdens het klimmen een heel gezwabber :) Is de rechte fietshouding op de Sparta aangenaam tijdens het klimmen?

Fiets de wereld,
whisky