Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstassen mainstream MSX - Forum Wereldfietser

Fietstassen mainstream MSX

In mijn zoektocht naar prijs/kwaliteit goede waterdichte (voor)tassen kwam ik, via een item op de site uit van de Wereldfietser bij Mainstream MSX in Duitsland(= internetwinkel). Na telefonische navraag bij hen echter blijkt dat zij niet naar België (mogen)verschepen/ verkopen noch dat zij hier dealers hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel tips hoe ik toch eventueel zulke tassen kan bestellen vanuit België. Wat betreft prijs zijn zij ong. 40 % minder duur dan de 'gekende' merken Ortlieb en/of Vaude.

Groetjes,
Donald

Wat is de kwaliteit van die tassen? Als dat ook 40% minder is.........

Haike schreef:Wat is de kwaliteit van die tassen? Als dat ook 40% minder is.........
Lauwe reactie Haike,
Dat er geen reactie komt, komt waarschijnlijk doordat er weinig forumleden ervaring hebben met deze tassen. Ik heb ze bv nog nooit op een WF-weekend gezien.
Op de site zien ze er goed uit, maar dat zegt helaas weinig.
Iemand ervaring?
Groet,
Leon

Leon schreef:
Lauwe reactie Haike,
Oh? ik stel temminste een vraag, tot nog toe had dat niemand gedaan. Goed, ik had er misschien een smily bij moeten zetten, want door mij nog niet geziene tassen van te voren afkraken is natuurlijk een vooroordeel hebben...........
Dat er geen reactie komt, komt waarschijnlijk doordat er weinig forumleden ervaring hebben met deze tassen. Ik heb ze bv nog nooit op een WF-weekend gezien.
Op de site zien ze er goed uit, maar dat zegt helaas weinig.
Iemand ervaring?

......... maar mijn vraag gaan corrigeren vind ik raar. Als je er in eerste instantie toch niet op in gaat, waarom dan nu plots wel?

Haike schreef:Oh? ik stel temminste een vraag, tot nog toe had dat niemand gedaan.
:?: Lees het stukje van Donald dan nog eens goed...
Donald schreef:Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel tips hoe ik toch eventueel zulke tassen kan bestellen vanuit België. Wat betreft prijs zijn zij ong. 40 % minder duur dan de 'gekende' merken Ortlieb en/of Vaude.
Heb je http://www.outdoortrends.de geprobeerd. Ze zeggen dat ze verzenden naar België.

Sjirk

Hi, heb even gekeken naar deze tassen. Het model en de afwerking lijken op de fotokes psies eender op die van fastrider ze voerd. Het probleem bij onbekendere merken tassen is vaak niet de waterdichtheid of het gebruikte zeil maar zit de bottelneck eigelijk in het bevestigingssysteem. Zelf al een keer langs de weg gestaan met kapotte goeiekope tassen vandaar.... Maar als eerste set dan kan het Bas

Bedankt voor jullie reacties. Idd. Outdoor Trends levert blijkbaar in de Benelux à € 7,20/verzending. Op hun site vond ik echter enkel de achtertassen van 2 x 20 l per paar, misschien wat te groot voor vooraan.
Aangezien ik a.s. zaterdag 09/09 reeds vertrek voor 1 week fietsen :) (eerste stuk Santiago route van C. Sweerman van Duffel tot Chartres) heb ik de Ortlieb frontrollers Plus van mijn schoonbroer mogen lenen. Nadien zal ik wel verder kijken.

mvg

Donald

Die rotlinkposters worden echt erg hier.
Maar ff ontopic. Ik heb fastrider tassen gekocht, die zijn ook waterdicht, goed verkrijgbaar in België en vrij goedkoop. 35 euro voor voortassen (16l/tas) en 40 euro voor achtertassen (20l/tas). Prijs is per stuk.

Heeft iemand ervaring met deze tassen?
Kan ze op internet voor €60 kopen dus lijkt mij wel wat.
Link: http://www.cicla.nl/product_info.php?ma ... d28f89fe43

Zowel Ortlieb als Vaude hebben een volledige achterplaat waar de tas aan vast zit. Dat is hier niet. De rail waar je de haken op stelt draagt ook de tas, lijkt me een zwaardere belasting. Kan me ook voorstellen dat de tas minder stijf aan de drager word opgehangen daardoor. Geeft dus weer meer beweging aan die rail tijdens het fietsen, kan me voorstellen dat dat dan toch afscheurt op den duur.

Welke Ortlieb heb jij dan, ik heb hier een set Orlieb Classic liggen maar daar zit geen achterplaat op alleen een plaat aan de binnenkant. Of dat hier ook zo is weet ik niet. Maar deze hebben onderaan wel een extra plaat...

Zelf rij ik met Vaude Trans alp plus, die heeft een afgeschuinde achterplaat zodat er wat meer ruimte is voor het voetenwerk, maar dat model word niet meer gemaakt.

Ortlieb ook geen achterplaat? blijkbaar gooi ik dan wat door elkaar...

Ja ik zag dat er onder wel een plaat zit, en als er aan de binnenkant wel een volledig plaat zit scheelt dat natuurlijk ook. Blijft natuurlijk wel dat een tas hangt, en dat de inhoud van de tas een neerwaartse kracht uitoefent op de haken en die rail.

Misschien kan je erachter komen of er ook een plaat binnenin zit?

Ik ben ook gestuit op deze MSX tassen en vroeg me af of het hogere gewicht van 2 achtertassen en 2 voortassen (in totaal ruim 600 gram zwaarder dan Ortlieb) een belangrijke rol zou moeten spelen in mijn keuze. Of is gewicht van je tassen van ondergeschikt belang?

p.s. Is er nog steeds niemand met ervaringen met MSX?

Wat mij betreft wel, sowieso let ik als reiziger op een fiets meer op betrouwbaarheid en deugdelijkheid dan op het gewicht, hoewel ook daar grenzen zijn.

Maar liever een iets zwaardere tas die 100% waterdicht is dan een vedergewicht om dan 's avonds te moeten ontdekken dat alles wat in je tas zit vochtig of toch echt nat is geworden, en je niks droogs hebt om aan te trekken...... en dan heb ik het nog niet eens over een natte slaapzak. :cry: