Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietslussen in europa - Forum Wereldfietser

fietslussen in europa

Zijn er ook fervente europafietsers onder jullie, die thuis starten om na enkele weken/maanden terug per fiets op het vertrekpunt toe te komen.
Dus liever niet per trein/vliegtuig , de heen- of terugreis maken.
Denk hier voornamelijk aan volgende bestemmingen :
1) Santiago de Compostella ( terug via gibraltar - barcelona - marseille .)
2) Rome ( terug via venetie-wenen-praag ..)
3) Noordkaap ( Kopenhagen-Oslo - Noordkaap - Stockholm - Kopenhagen)
4) Land's End to John O'Groats ( terug via Edinburgh - Hull )

Een meerjarenplan om West- Europa te doorkruisen ...

Tot nog toe voldoe ik aan deze kwalificatie's :wink:
Hebben jullie tips , ervaringen ?
Denk dit te organiseren via combinaties van bestaande route boekjes =
boekjes van Sweerman, Reitsma enz ., weg naar Praag.
Enkel nog vragen bij de tussenstukken zoals van Venetie naar Wenen enz.

Met een goede kaart (Michelin, Reise Know How) heb je buiten de dichtbevolkte gebieden geen routeboekje nodig. Zelf plannen - en steeds weer van die planning afwijken - vind ik persoonlijk leuker dan een vooraf bedachte route fietsen.

Vooraf internet afschuimen voor leuke highlights (colletjes, bijzondere trajecten) en daartussen zelf op ontdekkingsreis. Kom je onderweg een bewegwijzerde route tegen die ongeveer de geplande richting opgaat, dan kun je die een tijdje volgen. Voor geschikte kaarten kun je ook bij de landeninformatie kijken.

Veel routeboekjes beschrijven tegenwoordig de route in beide richtingen met varianten erin, (3e deel Jacobsroute bv) en mijn ervaring is dat als je zelfs dezelfde route terug zou rijden dat toch weer heel anders is. Je komt weliswaar onderweg misschien datzelfde café tegen waar je op de heenweg ook koffie hebt gedronken, maar een hele hoop andere dingen had je nog niet gezien. Dat kan zelfs zo ver gaan dat je je afvraagt of je nou wel echt dezelfde weg terug rijdt...
franks4 schreef:Hebben jullie tips , ervaringen ?
Denk dit te organiseren via combinaties van bestaande route boekjes =
boekjes van Sweerman, Reitsma enz ., weg naar Praag.
Enkel nog vragen bij de tussenstukken zoals van Venetie naar Wenen enz.
Nooit van het Fietsweb gehoord ?

Afbeelding