Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marokko - Forum Wereldfietser

Marokko

Wie fietste er al door het Hoge Atlas gebergte van:
Cirque de Jaffar naar Tinerhir (via Agoudal of Imilchil) ?

Hoeveel dagen moet je rekenen en wat waren de ervaringen...?
Hoi,

We hebben een aantal jaar geleden in die regio gefietst. Ik heb de kaart van Marokko niet bij de hand, maar vermoed dat een deel van het traject is, waar je info over wilt.

Kijk eens op onze site bij Marokko op www.stukjefietsen.com
Hier staat ons traject op (maar dan van zuid naar noord) en ons reisverslag.

Mocht je nog vragen hebben, mail gerust.

groet Astrid
Pas terug uit Marokko en driemaal over de Atlas. Ongeveer 1 maand geleden van Tinerhir naar Agoudal en van Agoudal naar Boumalne dades gefietst. Het traject van Tinerhir naar Agoudal in twee dagen met overnachting in Ait Hani bij Auberge Carrefour en in Agoudal bij Auberge camping Ibrahim. Vraag voor je vertrekt weer en weg condities, met veel regen is de route van Agoudal naar de pas Tizi Tinherhouzine niet te fietsen i.v.m. water. Wij moesten in een droge periode meerdere malen de fiets door het water dragen. Volgens Ibrahim is de route Agoudal-Imilchil eenvoudig in een dag te fietsen.
Veel succes

Paul Snoeij
Hoi Paul,

Wij zijn ook net een maandje terug uit de regio en hebben jouw stuk route andersom gedaan. Zijn we elkaar toevallig niet tegengekomen net voordat jij de Tizi n' Ouano op ging. Jij met Koga en een/je vrouw/vriendin met een Snel? Zou kunnen.

Hopelijk ben je het met me eens dat die Tizi n' Ouano een fantastische pas is. Wij hebben gekampeerd halverwege de pas op 2000 meter hoogte en de volgende ochtend vroeg kwam een herdersjochie wat daar ook sliep ons vertellen dat ie wel een mooier beschutter plekje voor ons had gehad. Heerlijk!

Lex[/quote]

Hi Cabonga,

Kan alleen over het stuk Agoudal->Tinerhir meepraten. Met Paul eens qua rivierdoorwadingen. Ook is die pas helemaal niet steil, maar door een venijnige wind die er volgens locals in Agoudal altijd waait voelt ie toch als langzaam aan, in de richting waarin jij hem wil fietsen. Maar we hebben geen haast, toch?

Van Tamtattouchte naar Tinerhir is een groot afdaalfeest. Let op voor schoolreisjes in de Todhra kloof.

Als ik jou was, zou ik in Agoudal rechts gaan, richting Msemrir, veel pittiger maar ook veel mooier

Lex

In al die acht keer dat ik in Marokko ben geweest, nog niet hier gefietst.
Maar neem eens contact op met Jan Cramer uit Hamburg.
Net als ik bevlogen Marokko fietser. En doe hem de groeten :wink:
Je moet je wel eerst aanmelden op deze website!

http://marokko-per-rad.de//index.php


Blanche

dank Blanche. Ik ben ondertussen geregistreerd op de Duitse site en die is super interessant. Mijn vraag ging over de piste:

Vanaf Tinerhir noordwaart Gorges de Todra naar Agoudal; verder N. naar Imilchil.
Vanaf Imilchil naar (oostelijk) Midelt toe via de cirque de Jafar. Jaren geleden deed ik die piste per 4x4 na zware regenval... (fiets zou mss beter geweest zijn)

Maar met die Duitse site ben ik al goed geinformeerd.

Geen dank, graag gedaan!

Wij hebben inmiddels geboekt voor onze negende Marokko reis!!! Om alvast in de stemming te komen hierbij de film van onze laatste reis en de hillarische KRO serie; Gezellig naar Marokko!



Afbeelding
Marokko 2008 op Youtube!




-