Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets, budget 1500 euro - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets, budget 1500 euro

Haike schreef:
Jan Eleveld schreef:De Cannondale die werd genoemd bevat precies 0,0 onderdelen van Cannondale, dus dat argument slaat in dit geval nergens op. Overigens heb ik juist erg goede ervaringen met Coda-onderdelen (wat volgens mij een Cannondalemerk is) en ik ben niet de enige.
Deze misschien niet wat draaiende delen betreft, maar er zitten wel Cannondale onderdelen op. De OP geeft aan dat hij een buget wil/kan besteden van €1500,- en in die prijsklasse kom je dat bij Cannondale wel degelijk tegen. Verder ben je misschien niet de enige die tevreden is over de onderdelen van Cannondale (en ik hoop dat je dat zo kunt houden ) :lol: maar het zegt me niks, ik weet niet hoeveel je rijdt, en hoe intensief je die fiets gebruikt, of je er zelf aan sleutelt of niet, of dat het ding grotendeels in de schuur staat. Allemaal factoren die ook nog eens mee kunnen spelen. Maar als iemand zijn dealerschap opzegt heeft dat wel zijn reden.
Je lijkt me geen Cannondalefan, Haike. Dat mag, maar het is beter ongefundeerde beweringen achterwege te laten. Momenteel gebruikt Cannondale niet of nauwelijks onderdelen van eigen merk, in elk geval niet meer dan de meeste andere merken. Op de fiets in kwestie ziet echt niets van Cannondale, niet er op en niet er aan.
Ik heb een Cannondale mtb van een jaar of 10 oud, die nog steeds behoorlijk intensief gebruikt wordt (o.a. fietsvakantie in Argentinië over gravelwegen), met Coda assen, velgen en remmen en die doen het nog prima. Ik heb er ook één van 1,5 jaar oud met onderdelen van Shimano, Sram, BBB en Magura en die doet het ook perfect.
Overigens is de Cannondale Street4 Mixte een echt stadsfiets met een prijs van €950. Niet de goedkoopste inderdaad, maar zeker niets mis mee als je bedenkt een fiets van een topmerk te kopen.

Jan Eleveld schreef:
Je lijkt me geen Cannondalefan, Haike.
Dat valt wel mee, ik vind hun frame's heel goed en mooi om te zien :wink:
Jan Eleveld schreef:Dat mag,
Das fijn :D
Jan Eleveld schreef:maar het is beter ongefundeerde beweringen achterwege te laten.
Waar baseer jij op dat mijn beweringen ongefundeerd zijn?

Jan Eleveld schreef:Momenteel gebruikt Cannondale niet of nauwelijks onderdelen van eigen merk, in elk geval niet meer dan de meeste andere merken. Op de fiets in kwestie ziet echt niets van Cannondale, niet er op en niet er aan.
Hum.. als ik goed heb gekeken dan zie ik toch echt bij de specificatie staan dat er een Cannondale stuur op zit....

Jan Eleveld schreef: Overigens is de Cannondale Street4 Mixte een echt stadsfiets met een prijs van €950. Niet de goedkoopste inderdaad, maar zeker niets mis mee als je bedenkt een fiets van een topmerk te kopen.
En jij bent duidelijk wel fan van cannondale :D. Probeer mij eens uit te leggen wat er dan zo goed is aan Cannondale en waarom een Street 4 Mixte beter zou zijn als bijv een Stevens Primera (ja kom ik weer met stevens :)) En ook zou ik willen weten hoe een merk de titel topmerk verdient. http://www.stevensbikes.de/2008/index.p ... ent#inhalt

Als ik de specificaties bekijk zijn die toch ongeveer gelijk alleen houdt ik bij de stevens 200 euro extra in de zak waar je andere leuke dingen mee kan doen. Ik heb niets tegen Cannondale vindt alleen dat ze erg duur zijn net als zoveel andere merken.

Mijn budget is 1500 euro, ik wil niet meer besteden voor een fiets die ik niet intensief ga gebruiken.
Lopen is geen optie, omdat ik graag naast mijn stadsfiets een 'goede' fiets wil hebben.

Vrienden hebben veelal een Gazelle herenfiets aangeschaft van rond de 750 euro.
Aangezien het allemaal zo op elkaar lijkt wil ik iets anders, het oog wil immers ook wat.
Door in een hogere prijsklasse te gaan, hoop ik op een wat betere kwaliteit.

Ik vroeg een verkoper die Cannondale in zijn assortiment heeft, of het mogelijk was om een ander Cannondale-stuur in dit frame te plaatsen, waarop hij me vertelde dat alleen het frame bij Cannondale vandaan kwam.

Ik heb met Cannondale Europe gebeld en gevraagd naar meer verkoopadressen, daar noemde de beste man de verkoper die ik eerder gesproken had.
Hij vertelde me dat dit een verkoper was die ook ingeschreven staat voor voor diverse cursussen.
De verkoper zou in staat zijn om eventuele mankementen te kunnen verhelpen...

@refro:

De fiets die u in de link heeft staan komt in elk geval qua uiterlijk behoorlijk overeen met de Cananondale.

Ik ga deze week diverse fietszaken bezoeken om verschillende fietsen te vergelijken en uiteraard vraag ik wanneer dit mogelijk is om een juiste frame-maat.

Dale van sande schreef:Mijn budget is 1500 euro, ik wil niet meer besteden voor een fiets die ik niet intensief ga gebruiken.
Lopen is geen optie, omdat ik graag naast mijn stadsfiets een 'goede' fiets wil hebben.

Vrienden hebben veelal een Gazelle herenfiets aangeschaft van rond de 750 euro.
Aangezien het allemaal zo op elkaar lijkt wil ik iets anders, het oog wil immers ook wat.
Door in een hogere prijsklasse te gaan, hoop ik op een wat betere kwaliteit.

Ik vroeg een verkoper die Cannondale in zijn assortiment heeft, of het mogelijk was om een ander Cannondale-stuur in dit frame te plaatsen, waarom hij me vertelde dat alleen het frame bij Cannondale vandaan kwam.
Nou dan zijn ze hun leven aan het beteren bij Cannondale als het gaat om onderdelen. :D

Blijft natuurlijk de vraag of je de verkoper/eigenaar kunt geloven.... ;)

Als je echt indruk wilt maken op je vrienden, zorg dan dat je met een verhaal thuiskomt van een mooie lange fietsreis. Man ga toch fietsen.
Wim

Ik hoef geen indruk te maken op mijn vrienden.

hallo, even mengen in de discussie,

ik zou geen koga of cannondale kopen. voor 2km per dag, lijkt dat echt wel wat gek.

Je kan voor een paar honderd euro een prachtige tweedeahands fiets vinden die het even goed doet.

okee, je wilt perfect zitten: ga naar een goede fietsenzaak, laat je opmeten en koop daar dan een fiets.
waar zou ik voor gaan (met het budget rekening houdende: want je kan veel geld uitleggen, maar voor 2km/dag is dat niet echt nodig);

a)naafdynamo (een shimano, een son is te duur voor jou vind ik)
b)goede verlichting (halogeen, led is nog te duur tenzij je zelf iets kan maken)
c)remmen: v-brakes, schijfremmen is belachelijk op een woon werk fiets, zijn duur, en hebben een remkracht die niet nodig is. hydraulische remmen zijn goed, maar te duur voor wat je maar gaat doen. EEn goed afgestelde goedkope v brake doet alles wat het moet.
d)zadel: een brooks b67 (geen verende zadelpen, tenzij je heeeel slechte wegen hebt op die km per dag)
e)een naafversnelling: voor 2km per dag, en waarschijnlijk zo vlak als een biljartafel, kan je eigenlijk zo goed als geen versnelling nemen. Wil je er toch een: neem dan een sturmey drie naaf, wil je meer neem datn een nexus premium 8. toch denk ik dat je zonder versnelling er ook goed komt. rij zelf in brussel met een sturmey 3 en dat gaa perfect in vrij heuvelachtig landschap.
f)zorg ervoor dat je een kettingkast hebt, proper, veilig en nooit meer omzien.
g)het frame moet goed zitten, staal of alu, voor zo'n korte tripjes, maakt da t weinig uit. heb je echt een spevciale lichaamsbouw: laat er eentje maken in staal bij avaghon of snell, jullie nederlandse trots mag er zijn.
h)wielen, en spaken: topkwaliteit nemen, dat betreur je nooit. een exal sp19 bijvoorbeeld.

wat ik zou doen :
eerst tweedehands kijken (als je er zelf kan aanwerken)

indien ik zou kopen, zou ik voor een stalen avaghon of snell gaan, als je iets exclusiever wilt, en een VSF als het even goed, goedkoper maar misschien iets minder exclusief mag.

bij VSF heb je voor minder dan 1000 euro een topfiets,
bij snell en avaghon mag je daar ongeveer 250-300 bijtellen.

Voor 250 euro kan je tweedehands een topper kopen waar je het verschil niet gaat merken op die twee kilomter per dag

groetjes

Voor €250 een tweedehands topper? moet je denk ik wel een lichtje mee nemen bij het zoeken ernaar. En dan ook nog in de goede maat?

Maar het zou kunnen... :wink:

Dale van sande schreef:Mijn budget is 1500 euro, ik wil niet meer besteden voor een fiets die ik niet intensief ga gebruiken.
Lopen is geen optie, omdat ik graag naast mijn stadsfiets een 'goede' fiets wil hebben.
Vrienden hebben veelal een Gazelle herenfiets aangeschaft van rond de 750 euro.
Aangezien het allemaal zo op elkaar lijkt wil ik iets anders, het oog wil immers ook wat.
Door in een hogere prijsklasse te gaan, hoop ik op een wat betere kwaliteit.

Afgelopen week heb ik gefietst op een racefiets en trekking.
De zithouding op deze fietsen geniet niet echt mijn voorkeur.
Ik zit het liefst rechtop de fiets. Het voelde enorm tegen de natuur in om zo voorover te zitten.
Voor mijn gevoel zou ik het niet eens lang volhouden, of is dit en kwestie van gewenning?
Je wilt een goede fiets hebben, maar wat is goed voor jou? In mijn ogen een fiets die past bij jouw lichaam en het gebruik:
1) Als ik het zo lees (5-50km in nederland) zou ik je aanraden voor een gesloten kettingkast te gaan omdat je dan nogal wat minder onderhoudt hebt in ons natte modderige landje.
2) Verder is de houding ook belangrijk (zoals je zelf aangeeft), een stadsfiets vind je prettig en je twijfelt of je aan een voorovergebogen houding kan wennen. Waarom dan niet een stadsfiets model?
3) Verder wil je niet teveel geld uitgeven...
Ik vraag mij dan ook echt af waarom je niet naar een lekkere nederlandse gazelle, batavus, sparta, union, RIH, oid... Het is niet voor niks dat er zoveel mensen met volle tevredenheid rondfietsen op die dingen. Ze zijn alleen misschien niet allemaal even geschikt als vakantiefiets, maar dat is ook niet jouw bedoeling... toch ?

Als je dan toch iets "speciaals" wilt, laat hem dan overspuiten door een goede spuiter of airbrusher... dan heb je ECHT iets unieks en iets wat gewoon voldoet.

Als je voor 1500 het beste van het beste wilt hebben op vakantiefiets gebied zou ik op confectie niveau naar de duitsers (VSF, Gudereit) of de nederlander (Santos) kijken... En volgens mij kan avaghon en snel op maatfiets niveau ook nog wel iets voor je betekenen. Maar eigenlijk is het zonde geld en zonde van de fiets... Het is hetzelfde als de mensen die een 4x4 kopen voor in de stad omdat hij er zo stoer uitziet en je er eventueel dwars door een nat maisveld mee kan rijden... maar eigenlijk hebben ze aan een simpele auto ook genoeg..

Met alle respect, maar ik snap niet zo goed waarom er voor ritjes vlakbij huis van max 1km afstand vragen op een wereldfietserforum worden gesteld? :? En waarom zou je wel 1500 euro over hebben voor deze kleine ritjes?

En dat hier "wereldfietsers" serieus op ingaan...... :oops:

Dale van sande schreef:Mijn budget is 1500 euro, ik wil niet meer besteden voor een fiets die ik niet intensief ga gebruiken.
Lopen is geen optie, omdat ik graag naast mijn stadsfiets een 'goede' fiets wil hebben.
Vrienden hebben veelal een Gazelle herenfiets aangeschaft van rond de 750 euro.
Aangezien het allemaal zo op elkaar lijkt wil ik iets anders, het oog wil immers ook wat.
Ga naar een goed gesorteerde winkel en koop de qua uiterlijk mooiste fiets in een maat die redelijk past. Voor jouw gebruik as al het andere irrelevant; ook een passende fiets van de Aldi voldoet als je af en toe 50 km fietst en het ding niet nat wordt.
Een Koga geeft natuurlijk wel aanzien (behalve op dit forum) en een Cannon van Dale is natuurlijk een leuke woordspeling :lol:
Voor achter op de Rexton is 1500 euro natuurlijk niet genoeg, dan heb je een Idworx nodig.
Leon

Dick Schuurman schreef:En dat hier "wereldfietsers" serieus op ingaan...... :oops:
Omdat ik me niet te min voel om wie dan ook hier een advies te geven over een fiets. Ook al gaat het alleen om status...

Ik vind het uitermate treurig dat ik een opmerking als deze tegenkom... :roll:

Pieter Tijssen schreef:Met alle respect, maar ik snap niet zo goed waarom er voor ritjes vlakbij huis van max 1km afstand vragen op een wereldfietserforum worden gesteld? :? En waarom zou je wel 1500 euro over hebben voor deze kleine ritjes?
Dick Schuurman schreef:En dat hier "wereldfietsers" serieus op ingaan...... :oops:
Hmm, beetje kortzichtig.

Er zijn inderdaad genoeg andere fora voor vragen over de aanschaf van stadsfietsen maar hier bij de wereldfietser hebben we zeker genoeg kennis in huis. Welliswaar is het eigenlijke doel het stimuleren en ondersteunen van wereldfietsen maar met ondersteunen van fietsen in het algemeen is niks mis mee, toch?
Als wereldfietsers moeten we ons dus vooral niet op een voetstuk plaatsen.

Wereldfietsers zijn in het algemeen goed op de hoogte van de beste materialen etc die de markt te bieden heeft en we zijn daarom goed in staat mensen te informeren die dagelijks naar hun werk willen fietsen. En wat goed is voor op reis, is ook goed voor in de stad. Het is allemaal misschien een beetje overkill maar goed is het :-)

Fiets de wereld,
Whisky

whisky schreef:En wat goed is voor op reis, is ook goed voor in de stad. Het is allemaal misschien een beetje overkill maar goed is het :-)
In de stad wil ik een fiets die er niet uitziet, met weinig versnellingen (3 om precies te zijn), met dikke rubberen snelbinders, die ik gerust een half jaar kan negeren in onderhoud, met remmen die het enigszins doen maar wel met een goed slot. Ik heb daar maximaal 200 euro voor over, elke 6 jaar zo'n beetje.
Op reis wil ik een enigszins mooie fiets, met minimaal 13 effectieve versnellingen, met voor- en achterdragers voor mijn tassen, met remmen die werken als een anker, en met een klein slotje. Dagelijks moeten smeren bij slecht weer neem ik op de koop toe. Ik heb daar zo'n 1500 euro voor over, plus een forse post aan onderhoudskosten.
Leon

Hoi!

Mijn reisfiets IS mijn stadsfiets :D

Het frame en de rohloff zijn altijd lekker vies maar de bewegende delen hou ik schoon. En over mijn brooks doe ik zo een oude vieze plastic zak als ik mijn fiets parkeer. Maar het blijft een risiko, dat wel.

Fiets de wereld (met maar 1 fiets),
Whisky

Gat in de markt: stadsreisfietsen gaan verkopen....... :wink:

de aanbrenger van het onderwerp, Dale van sande, schreef:

Naast mijn Gazelle stadsfiets, zoek ik een fiets waar het ook mogelijk mee is om wat langere afstanden mee te fietsen, dit zal hooguit 50 km zijn.
Al zou ik het ook fijn vinden dat ik er bv 500 km mee zou kunnen rijden.


Lees ik daar zijn verlangen niet om een vakantiereis per fiets te maken?

Wel ook ik zocht eens een fiets om me in de zomer te amuseren, en in het weekend nu en dan eens een mooie tocht te maken van +/- 50 km.
Als wereldreiziger (niet met fiets) droomde ik stiekem van een vakantiereis per fiets en zocht iets goeds en betaalbaars. Je weet maar nooit...
Goed en betaalbaar, twee onverenigde eigenschappen?
Met wat enig speurwerk kocht ik een tweedehandse fiets, juiste maat. Een Villiger Cabonga (CrMo) mooi in de lak met Marathons XR's, XT en LX en Tubussen. Iets vergelijkbaars met een Avaghon als ik het goed voor heb. Welliswaar is niet alles van het nieuwste model XT en LX maar alles was tiptop in orde. Prijs: 500 euro, betaalbaar en met de mogelijkheid voor eventueel steviger gebruik.
Ondertussen leerde ik een cursus fietsonderhoud en kan ik indien nodig het meeste zelf herstellen. En reizen...wel dat deed ik ook al.

Mijn mening: met wat gezond verstand, geduld kan je zeker een goeie tweedehandse fiets kopen tss 250 en 500 euro