Je lijkt me geen Cannondalefan, Haike. Dat mag, maar het is beter ongefundeerde beweringen achterwege te laten. Momenteel gebruikt Cannondale niet of nauwelijks onderdelen van eigen merk, in elk geval niet meer dan de meeste andere merken. Op de fiets in kwestie ziet echt niets van Cannondale, niet er op en niet er aan.Haike schreef:Deze misschien niet wat draaiende delen betreft, maar er zitten wel Cannondale onderdelen op. De OP geeft aan dat hij een buget wil/kan besteden van €1500,- en in die prijsklasse kom je dat bij Cannondale wel degelijk tegen. Verder ben je misschien niet de enige die tevreden is over de onderdelen van Cannondale (en ik hoop dat je dat zo kunt houden ) maar het zegt me niks, ik weet niet hoeveel je rijdt, en hoe intensief je die fiets gebruikt, of je er zelf aan sleutelt of niet, of dat het ding grotendeels in de schuur staat. Allemaal factoren die ook nog eens mee kunnen spelen. Maar als iemand zijn dealerschap opzegt heeft dat wel zijn reden.Jan Eleveld schreef:De Cannondale die werd genoemd bevat precies 0,0 onderdelen van Cannondale, dus dat argument slaat in dit geval nergens op. Overigens heb ik juist erg goede ervaringen met Coda-onderdelen (wat volgens mij een Cannondalemerk is) en ik ben niet de enige.
Ik heb een Cannondale mtb van een jaar of 10 oud, die nog steeds behoorlijk intensief gebruikt wordt (o.a. fietsvakantie in Argentinië over gravelwegen), met Coda assen, velgen en remmen en die doen het nog prima. Ik heb er ook één van 1,5 jaar oud met onderdelen van Shimano, Sram, BBB en Magura en die doet het ook perfect.
Overigens is de Cannondale Street4 Mixte een echt stadsfiets met een prijs van €950. Niet de goedkoopste inderdaad, maar zeker niets mis mee als je bedenkt een fiets van een topmerk te kopen.