Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Malawi, van 21 sept-8 okt, liefst van 17-25 jaar - Forum Wereldfietser

Fietsen in Malawi, van 21 sept-8 okt, liefst van 17-25 jaar

Ik ben Gijs, 18 jaar, en wil graag gaan fietsen in Malawi.
Zie voor de reis, de Noordroute op het Forum "Niet WF Activiteieten" van Eveline "fietsen in Malawi".

Malawi grenst ten noorden aan Tanzania, ten westen aan Zambia en ten zuiden en oosten aan Mozambique.

Dus wie wil er mee gaan fietsen in Malawi van 21 sept-8 okt, we moeten minstens 5 deelnemers hebben om de tocht te laten doorgaan.
Ik zou het leuk vinden als er meer jeugd van 17-25 jaar meegaat.
(ook ouderen mogen mee)
Het valt niet mee om iets te vinden waar ook leeftijdsgenoten mee meegaan!
Eind mei valt de beslissing of de tocht doorgaat!

Er gaat een volgauto mee voor de bagage en er wordt gekookt door twee Nederlandse gidsen die in Malawi wonen.

Een stukje uit de website van de organisator:
Het is een tocht voor off-road en klimliefhebbers. Hij voert door het dunbevolkte heuvelachtige noorden van Malawi, waar de wilde natuur op de voorgrond staat: de Viphya mountains, langs het Malawi meer en over het Nyika plateau naar het Vwaza marsh wildpark. Een deel van de route leidt ons over onverharde weggetjes en voetpaden echt ver weg van asfalt, het sterk rurale Malawiaanse land in. Dit soort paadjes zijn dynamisch, ze komen en gaan met het veranderende landschap. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat we moeten improviseren als blijkt dat een route overgroeid is, of weggeslagen in het meest recente regenseizoen. Er zijn 3 dagen waarop je wat anders kunt doen dan fietsen: één aan het meer, één bij Livingstonia op de rand van de Rift Valley en één in een wildpark. Voor deze tocht is een MTB vereist. Een hard-tail is voldoende. Een meerdaagse MTB tocht is heel anders dan een intensieve rit in het weekend. Je gaat langzamer, maar moet het wel veel langer volhouden. Zorg daarom dat je echt een goed uithoudingsvermogen hebt voor deze route, en vooral dat je het leuk vindt om uren per dag op je fiets te zitten.


Ik wil ook wel met een groepje ergens anders gaan fietsen in de vakantie.
Waar maakt me niet zoveel uit, dagafstand 60-100 km per dag, bergen leuk maar hoeft niet, kamperen, zwemmen, leuke dingen doen.
Dus wie heeft er al plannen waar ik nog bij pas, of wilt samen iets organiseren?

ik ben te laat voor het malawi verhaal. Wel wil ik van de zomer ongeveer 2 weken gaan fietsen. Helaas heb ik heel weinig geld, dus ver weg zal niet echt gaan lukken. Ik zit zelf te denken om richting tjechie te gaan.
Als je interesse hebt laat het dan maar weten.

groeten Paulien