Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bescherming vlinderstuur aanbrengen - Forum Wereldfietser

Bescherming vlinderstuur aanbrengen

heb me zojuist een vlinder stuur met bijhorende bescherming (multifoam) gekocht:
http://www.bbbparts.com/products/bike_p ... ar_big.jpg

weet er iemand hoe deze bescherming veilig over het stuur te brengen is? Tips & trics? alle hulp is welkom.... nu lukt het niet, spant teveel...

grtn!
joost

Nat maken werkt bij mij altijd het beste, gewoon met veel water en anders misschien een beetje zeepsop.
succes

alleen nat maken is volgens mij het beste. Bij gebruik van zeepsop geeft dit leuke effecten in de regen.(stuur met schuimkraag :lol: )
gr jaron

Nat maken met water werkt slecht ten opzichte van spiritus. Het blijft zwaar wringen met water.

Steek aan een kant een vinger in de multifoam en aan de andere kant een plens spiritus erin, de ingestoken vinger werkt als stop. Daarna aan de inschenk kant ook een vinger erin, de spiritus goed heen en weer laten klotsen daarbinnen zodat het foam overal geraakt is. 1 vinger eruit en de spiritus die eruit komt over het stuur gooien, daarna het foam over het stuur schuiven en klaar is kees, je bent in twee drie min klaar. De spiritus verdampt langzaam en het foam zit dan als een huis om je stuur.

Foam aanbrengen vond ik makkelijker dan verwacht. Met een paar minuten ben je klaar. Ik heb een heel klein beetje sop gebruikt. Het is volgens mij wel belangrijk dat je het foam als het ware om het stuur heen duwt. Dus niet trekken.
Je maakt als het ware een soort rupsachtige/ peristaltische beweging met je handen. Dit herhaal je een paar keer. Het foam komt dan steeds verder om het stuur heen te zitten.
Het foam of handbvatten aanbrengen gaat ook erg goed met haarspray of haarlak van je moeder/zus/vriendin/vriendje.

Dat "lijmt" de handvatten ook vast aan het stuur. Ook de tip om losse handvatten vast te zetten, maar wel verwijderbaar te houden.

Mvgr,

Eric

PS er zijn ook kleine vakantie busjes lak te koop....

het allermakkelijkste is met een luchtdrukpomp / compresseur... Gewoon de opening die je er overtrekt daar de hele tijd lucht in pompen. 5 seconden werk!
Heb je zo een ding nietd dan ga je naar een tankstation ofzo

Stuuur natgemaakt met wat speeksel (ik kwijl toch teveel :lol: ), foam vol water gieten (goed kliederen...) en in één forse duw op z'n plaats.
Ging vlot bij mij.

Oude heb ik er wel moeten afsnijden met een breekmes

suc6

amateurke schreef:Stuuur natgemaakt met wat speeksel (ik kwijl toch teveel :lol: ), foam vol water gieten (goed kliederen...) en in één forse duw op z'n plaats.
Ging vlot bij mij.

Oude heb ik er wel moeten afsnijden met een breekmes

suc6
Niet met een snoeischaar? :wink: