Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beulen naar Parijs - Forum Wereldfietser

Beulen naar Parijs

Beste mensen,

Twee jonge jongens in prima conditie willen naar Parijs op de racefiets. Beginnen in Haarlem met de route van Jacobs lijkt een goed idee. Boekje besteld, maar nog niet in bezit. Ga er vanuit dat het zo'n 550 - 600 kilometer is.

Het is de planning om bijna geen spullen mee te nemen (overnachten in hotel) en de hele dag door flink te fietsen om zo gebroken mogelijk in Parijs aan te komen.

In hoeveel dagen zou dit mogelijk zijn? Heeft iemand hier ervaring met een dergelijk project?

Bedankt!
Daniel

Ga naar de nieuwsgroep nl.fiets daar kunnen ze de vraag denk ik beter beantwoorden dan hier. :wink: Daar zitten de echte snelheid duivels :wink:

Haike schreef:Ga naar de nieuwsgroep nl.fiets daar kunnen ze de vraag denk ik beter beantwoorden dan hier. :wink: Daar zitten de echte snelheid duivels :wink:
Hier zitten ook wel mensen die houden van doortrappen ;)
De oude HPR route Parijs-Amsterdam was 540km, dat was een vrij rechte route. Met je schatting 540-600km zit je dus behoorlijk goed. Hoeveel dagen het worden zal vooral afhangen van jullie conditie en ervaring. Zonder hier iets over te zeggen is het onmogelijk om aan te geven wat jullie aankunnen. Als de opdracht is gebroken aankomen dan zou ik persoonlijk gaan voor een weekendje. Maar dat ben ik voor jullie kan het anders liggen.
De route vanuit Haarlem is denk ik het leukst door het groene hart. Dan Rotterdam omzeilen (zijn er locals aanwezig?). Vervolgens door Zeeland om westelijk langs Brussel en Lille/Roubaix te rijden. Onder Lille kun je dan de route van de Audax Club Parisien oppikken, de route van de pijl Lille-Parijs.
Je kunt met krappe bagage prima een paar dagen rijden. Aan krappe bagage denk ik dan aan een buitenmodel rackpack van Topeak. Alleen koersspullen meenemen en MTB schoenen. Dat scheelt weer extra schoeisel. Tot een regime van 200km per dag kun je prima terecht in jeugdherbergen. Daar zijn er genoeg van op de route. Een ander alternatief zijn de Formule 1 hotels in Frankrijk. Met kleine omweg zou je bij een regime van omstreeks 200km per dag uitkomen op de jeugdherberg van Domburg voor de 1e nacht en het Formule 1 hotel van Béthune voor de 2e nacht.

Ivo is de man met echte lange afstand ervaring. Voor wie dat nog niet weet, zulk lange afstand fietsen is een aparte sport, met als hoogtepunt de race Parijs Brest Parijs, in zo min mogelijk tijd (dwz ongeveer 50-90 uur). Zie bijvoorbeeld http://www.paris-brest-paris.org/EN/index.php

Zorg in ieder geval dat je je fiets iets comfortabeler maakt, met de breedste bandjes die passen, een comfortabel zadel, en zet je stuur misschien iets hoger. Een Engelse stijl zadeltas als van Caradice met afhankelijk van het model 15-24 liter inhoud moet genoeg zijn voor je minimale bagage.
Wim
danielm schreef:In hoeveel dagen zou dit mogelijk zijn? Heeft iemand hier ervaring met een dergelijk project?
In 1891 werd Parijs - Bordeaux voor het eerst gereden. Afstand: > 600km
Als jullie relaxed willen fietsen moet het met 1 overnachting lukken maar zeker met 2 overnachtingen.

hallo danielm,

als het echt de bedoeling is om zo gebroken mogelijk in parijs aan te komen kan je de afstand aan één stuk door doen :twisted:

stel dat het idd 600 km is en je doet met je racefiets gemiddeld 20km/uur, dan ben je ter plekke na 30 uur constant fietsen :twisted: :twisted: :twisted:

van gebroken zijn gesproken :lol:

greetz :twisted:

De HPR Parijs-Amsterdam was aan een stuk door. Ik vond 'm prima te doen, deed er dacht ik 28 uur over. De snelste die dag deed er 14 uur over.

Tja, "zo gebroken mogelijk" kan eigenlijk niets anders betekenen dan "aan één stuk door" ?! Is allicht wel te doen, als je het leuk vind.

Verder hangt het natuurlijk echt af van conditie, voorkeur en omstandigheden. 600 km. moet met drie overnachtingen goed zijn te doen. Mijn referentie: in 2,5 dagen naar Kopenhagen fietsen. (met wind mee, en mijn broer verliefd op een Deense vriendin aldaar :D ).
Uiteindelijk is het een simpel rekensommetje. 20 km/u gemiddeld lijkt me vrij hoog. Laten we eens 17 km/u gemiddeld aanhouden: 600:17=35,3. Als je per dag 8 uur slaapt, en 4 uur lang je tent neerzet en opbreekt, eet en rust, houdt je 12 uur over om te fietsen, om het in drie dagen te doen. Als je humeur en zitbotjes het zo lang uithouden.
Plak er een dag extra aan vast, en je ziet ook nog iets van de omgeving en drinkt nog eens een glaasje wijn extra bij het eten op het terras in de zon...
danielm schreef:.. om zo gebroken mogelijk in Parijs aan te komen....
stop met trainen
wacht tot het weer mee zit, met wind, regen en kou, vroeg donker is ook een plus.
Jullie zijn bikkels, dus korte broek en katoenen teeshirt
zorg voor een niet passende fiets met voldoende verwaarloosde onderdelen
plan de route zodanig dat je flink verkeerd rijdt
'aan honger is nog nooit iemand doodgegaan'

suc6
:D

* Highest daily distance (no gear) : 701km
From Sioux Falls to canadian border across all of Minnesota (23.5 hrs). Check out Tom's website.
Record made by Thomas Laussermair on the 2004-09-18
Wel solo en zonder gangmaker.

:shock:

Dat is dus een gemiddelde van 30km/u gedurende 23,5 uur! :shock: Of is het voornamelijk bergaf ofzo, van Sioux Falls naar Canada?

Spironski schreef:Dat is dus een gemiddelde van 30km/u gedurende 23,5 uur! :shock: Of is het voornamelijk bergaf ofzo, van Sioux Falls naar Canada?
Wat altijd helpt is een weg met veel zuiging van vrachtwagens

in theorie zou het in 2 dagen kunnen, dat is overigens wel vrij absurd.

met iets 'normaler' beulen, 3 dagen

alles langer dan 3 dagen is in mijn ogen geen beulen meer, aangezien dat dan ongeveer 150km per dag wordt. Is uiteraard nog steeds veel, maar neemt zeker niet de hele dag in beslag

Ben vroeger eens van Antwerpen naar Roubaix gefietst en terug op één dag. 277 km.

Volledig kapot maar geeft idd wel een speciaal gevoel.


Succes met de tocht alvast.

...maar geeft idd wel een speciaal gevoel.
Vooral op je zitbotjes, zeker? :D

Franke schreef:
* Highest daily distance (no gear) : 701km
From Sioux Falls to canadian border across all of Minnesota (23.5 hrs). Check out Tom's website.
Record made by Thomas Laussermair on the 2004-09-18
Wel solo en zonder gangmaker.

:shock:
Dit is geen record. Tijdens de Britse tijdrijkampioenschappen wordt regelmatig meer dan 800km gereden op de 24uur. Ook op de UMCA Wereldkampioenschappen in de VS. Maar de Wereldkampioen daar rijdt normaliter minder dan de Brits Kampioen.

Ivo Miesen schreef:
Franke schreef:
* Highest daily distance (no gear) : 701km
From Sioux Falls to canadian border across all of Minnesota (23.5 hrs). Check out Tom's website.
Record made by Thomas Laussermair on the 2004-09-18
Wel solo en zonder gangmaker.

:shock:
Dit is geen record. Tijdens de Britse tijdrijkampioenschappen wordt regelmatig meer dan 800km gereden op de 24uur. Ook op de UMCA Wereldkampioenschappen in de VS. Maar de Wereldkampioen daar rijdt normaliter minder dan de Brits Kampioen.
Ik heb de info van deze site.

Jij staat er ook in met enkele records... :wink:

Franke schreef:
Ivo Miesen schreef:
Franke schreef: Wel solo en zonder gangmaker.

:shock:
Dit is geen record. Tijdens de Britse tijdrijkampioenschappen wordt regelmatig meer dan 800km gereden op de 24uur. Ook op de UMCA Wereldkampioenschappen in de VS. Maar de Wereldkampioen daar rijdt normaliter minder dan de Brits Kampioen.
Ik heb de info van deze site.

Jij staat er ook in met enkele records... :wink:
Ralph Tuijn geeft al aan dat een aantal van deze records niet klopt. Leon heeft me destijds trouwens op de oorspronkelijke site gewezen ;)
m-gineering schreef:
danielm schreef:.. om zo gebroken mogelijk in Parijs aan te komen....
stop met trainen
wacht tot het weer mee zit, met wind, regen en kou, vroeg donker is ook een plus.
Jullie zijn bikkels, dus korte broek en katoenen teeshirt
zorg voor een niet passende fiets met voldoende verwaarloosde onderdelen
plan de route zodanig dat je flink verkeerd rijdt
'aan honger is nog nooit iemand doodgegaan'

suc6
:D
:lol: :lol: :lol:

als jullie goed zijn van conditie moet het in 2 tot 3 dagen wel lukken denk ik.