Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen met trekkershutten op campings - Forum Wereldfietser

Ervaringen met trekkershutten op campings

Na mijn vraag over "Vrienden op de fiets", toch ook als alternatief denkend aan trekkershutten op campings. Wie heeft ervaringen met trekkershutten op campings bij meerdaagse fietstochten. Zijn die hutten een beetje schoon, geuren ze fris en is het goed toeven in zo'n hut, ook met regen? Ik weet dat er verschillende kwaliteiten hutten zijn. Graag informatie van ervaringsdeskundigen?

Naar onze ervaring mankeert er niets aan. Maar... ze staan over het algemeen op campings met veel (sta)caravans, campers etc. Kortom, je voelt je er als fietser compleet uit de toon vallen, en wordt nogal eens aangegaapt als een zielige stakker die niet eens een auto kan betalen. Kortom, wij voelden er ons meestal niet erg thuis. Je hebt ook erg weinig keus, en dat beperkt je in je route. Reserveren is ook vaak nodig. Een klein tentje is veel flexibeler, en wat ons betreft ook leuker.
Willem

Willem Jongman schreef:Naar onze ervaring mankeert er niets aan. Maar... ze staan over het algemeen op campings met veel (sta)caravans, campers etc. Kortom, je voelt je er als fietser compleet uit de toon vallen, en wordt nogal eens aangegaapt als een zielige stakker die niet eens een auto kan betalen. Kortom, wij voelden er ons meestal niet erg thuis. Je hebt ook erg weinig keus, en dat beperkt je in je route. Reserveren is ook vaak nodig. Een klein tentje is veel flexibeler, en wat ons betreft ook leuker.
Willem
OK, maar je kunt het ook als een korte oponthoud zien, want de fietstocht blijft de hoofdzaak.
Wij werden eens aangegaapt door en hoorden van andere kampeerders dat we in een een a-sociale grote stacaravan zaten, terwijl dat ding van een stichting van het werk was. Ach ja, sommigen vinden commentaar leveren tijdens de vakantie ook een leuke bezigheid.
Bedankt voor de reactie

Wij hebben jarenlang met kleinere kinderen in Nederland en Vlaanderen vakanties in trekkershutten doorgebracht, vooral omdat we anders de bagage van 3 kinderen niet meegesleept kregen (luchtbedden, slaapzakken, kind zelf, tenten, etc. etc.). Dat is ons uitstekend bevallen. De kwaliteit van de hutten is wisselend. Sommige zijn uiterst schoon, andere minder. Net als de campings zelf dus. De trekkershutten in België zijn overigens groter en beter uitgerust.
En dat aanstaren op campings: ik heb wel eens het idee dat de gemiddelde kampeerder met auto en (sta)caravan ons toch als zonderling beschouwt. En dat is dan soms wederzijds.
Mijn ervaring met trekkershutten is heel positief.
meestal stonden wij op kleine tereintjes of op een apart veldje bij de boer
Het scheelt toch het meeslepen van je kampeeruitrusting,we nemen wel altijd onze lakenzakjes mee
Ze zijn redelijk schoon,en ja, als ze een tijdje niet gebruikt zijn ruikt het een beetje muf,een uurtje de deur open en het is weg

Leuk, de reacties te kunnen lezen. Ik begrijp dat er overwegend positieve ervaringen zijn. Hartelijk dank.

Ik heb nog niet verbleven in een trekkershut, maar ze zien er meestal wel goed uit. De laatste keer dat ik ging fietsen kwam ik op een camping en kon helemaal alleen het trekkersveld benutten. Ik werd wel gestoord door kinderen die kwamen kijken wat voor een gek ik was op mijn fiets. Ik ben al blij dat ze uiteindelijk mijn ijzeren paard niet hebben gesaboteerd, maar dat zal ook wel te maken hebben met het uur waarop ik ga slapen en opsta. De trekkershut stond net naats mijn tentje aan het trekkersveld.

Trekkershutten kun je meestal goed benutten als ze leeg staan. Vaak hebben ze een afdak met stoel of tafel erbij. Als het regent kun je er droog zitten en een potje koken.

Een keer gedaan maar nooit meer.
Een plastic kussen (Bah!)

Blanche

Wij hebben voor een korte vakantie met kinderen wel gebruik gemaakt van de trekkershutten. Het is heel makkelijk, geen gedoe met tent opzetten en op de kinderen passen etc. Over het algemeen waren de hutten netjes.
Wel ben je iets minder flexibel, hutten zijn niet dik gezaaid en bespreken voor je 's ochtends op de fiets stapt is wel raadzaam.

eric190173 schreef:Wij hebben voor een korte vakantie met kinderen wel gebruik gemaakt van de trekkershutten. Het is heel makkelijk, geen gedoe met tent opzetten en op de kinderen passen etc. Over het algemeen waren de hutten netjes.
Wel ben je iets minder flexibel, hutten zijn niet dik gezaaid en bespreken voor je 's ochtends op de fiets stapt is wel raadzaam.
OK. Wij wilden in er in combinatie met "Vrienden op de fiets"adressen gebruik van maken. Dan heb je al heel wat meer plaatsen waar je zou kunnen reserveren.

In Praag op de camping heb ik zo'n trekkershut genomen, kon ik gerust de stad verkennen en mijn spullen in de hut achter slot achter laten. En zo krijg je de boel na een paar regendagen ook weer droog...

ik vind het wel prima, een trekkershut....
om te zien waar ze in NL zitten: www.trekkershutten.nl

Quirien schreef:ik vind het wel prima, een trekkershut....
om te zien waar ze in NL zitten: www.trekkershutten.nl
Bedankt voor de link.