Hoi!
ik vertrek in oktober voor minstens een jaar met de fiets en voel er steeds meer voor om koude regionen op te zoeken. Ik heb een grote voorliefde voor sneeuw en ijs!
Het is evident dat extreme omstandigheden meer voorbereiding en andere materialen eisen. Zelf dacht ik aan het volgende:
-fiets, 28" Vlerick Darwin LX: Schwalbe heeft "Snow stud" banden met spikes, door de spaning te verlagen krijg je veel meer grip op de bevroren ondergrond
-tent, Hilleberg staika: stormvaste koepel, kan behoorlijk wat sneeuw hebben
-slaapzak: Valandré Classic 900, dons, comfort -15°, 1,5kg
-matje: classic therm-a-rest
-jas: TNF mountain light parka (gtx xcr)
-onderlagen: thermisch ondergoed, fleece, windstopper
-fjall raven G1000, daaronder thermische legging
-rest: handschoenen, schoenen, MSR dragonfly,muts,...
Zijn er mensen met ervaring? Tips?
Voor de route dacht ik aan Ijsland, Scandinavië, Rusland,... Hoe zit het daar met de wegen in de winter? Moeilijk begaanbaar (moeilijk gaat ook ) of geen beginnen aan?
Bedankt!
ik vertrek in oktober voor minstens een jaar met de fiets en voel er steeds meer voor om koude regionen op te zoeken. Ik heb een grote voorliefde voor sneeuw en ijs!
Het is evident dat extreme omstandigheden meer voorbereiding en andere materialen eisen. Zelf dacht ik aan het volgende:
-fiets, 28" Vlerick Darwin LX: Schwalbe heeft "Snow stud" banden met spikes, door de spaning te verlagen krijg je veel meer grip op de bevroren ondergrond
-tent, Hilleberg staika: stormvaste koepel, kan behoorlijk wat sneeuw hebben
-slaapzak: Valandré Classic 900, dons, comfort -15°, 1,5kg
-matje: classic therm-a-rest
-jas: TNF mountain light parka (gtx xcr)
-onderlagen: thermisch ondergoed, fleece, windstopper
-fjall raven G1000, daaronder thermische legging
-rest: handschoenen, schoenen, MSR dragonfly,muts,...
Zijn er mensen met ervaring? Tips?
Voor de route dacht ik aan Ijsland, Scandinavië, Rusland,... Hoe zit het daar met de wegen in de winter? Moeilijk begaanbaar (moeilijk gaat ook ) of geen beginnen aan?
Bedankt!