Additionally, paste this code immediately after the opening tag: minicamping Op Fietse bij Emmen - Forum Wereldfietser

minicamping Op Fietse bij Emmen

Wie kent minicamping Op Fietse bij Emmen?
Op de plaatjes ziet het er allemaal heel leuk en fietsvriendelijk uit, maar klopt dat ook?
http://www.minicampingopfietse.nl/
Ken de camping niet maar als-t-ie net zo swingend is als het gelijknamige lied van Daniel Lohues uit Erica (ook Emmen) dan zou ik m'n tent blind opslaan.
Arie

Je tent blind opslaan?

Laat je daar dan een filmpje van maken Arie? Leuk voor in de collectie :lol:

Blanche
bert sitters schreef:Wie kent minicamping Op Fietse bij Emmen?
Op de plaatjes ziet het er allemaal heel leuk en fietsvriendelijk uit, maar klopt dat ook?
http://www.minicampingopfietse.nl/
Ik ken deze camping in het dorpje Erica, 7 km ten zuiden van Emmen. De details kan ik je helaas niet mededelen. De camping is pas opgericht en wellicht nog niet officieel geopend. Hij ligt aan de Vaart z.z., dat is de rustige kant van de Hoogeveense vaart. Er zijn dus nog geen ervaringen. De naam is waarschijnlijk gekozen omdat de zanger van het titellied in Erica geboren en getogen is. Het lied gaat ook gedeeltelijk over dat gebied ten zuiden van Emmen. Ik weet niet zeker of Danièl Lohuis / hem kennende / wel met de naam instemt. Hij is wars van opsmuk etc.. Erica is voor Emmense begrippen wel een mooi plaatsje in een gemengd gebied(zand-veen).
DriesBa schreef:
bert sitters schreef:Wie kent minicamping Op Fietse bij Emmen?
Op de plaatjes ziet het er allemaal heel leuk en fietsvriendelijk uit, maar klopt dat ook?
http://www.minicampingopfietse.nl/
Ik ken deze camping in het dorpje Erica, 7 km ten zuiden van Emmen. De details kan ik je helaas niet mededelen. De camping is pas opgericht en wellicht nog niet officieel geopend. Hij ligt aan de Vaart z.z., dat is de rustige kant van de Hoogeveense vaart. Er zijn dus nog geen ervaringen. De naam is waarschijnlijk gekozen omdat de zanger van het titellied in Erica geboren en getogen is. Het lied gaat ook gedeeltelijk over dat gebied ten zuiden van Emmen. Ik weet niet zeker of Danièl Lohuis / hem kennende / wel met de naam instemt. Hij is wars van opsmuk etc.. Erica is voor Emmense begrippen wel een mooi plaatsje in een gemengd gebied(zand-veen).
Trouwens Drenthe is zeer fietsvriendelijk, naar mijn oordeel. De meeste Nederlanders hebben de fietspaden in Drenthe, die zeer talrijk zijn, nog niet ontdekt. Dat heeft z´n voordelen, maar ik heb liever vele fietsers dan teveel auto´s, alhier.

Maar lieve Blanche, ken je mijn beeldend taalgebruik dan nóg niet?
Ergens je tenten opslaan.

Nou ja, ik heb ook wat langer naar die zin gekeken voor te verzenden en zag (in mijn verbeelding) enige gefronste wenkbrauwen opduiken (..) bij mensen met verbeeldingskracht. 'Test'geslaagd.
Groet uit Twente dat zich langzaam weer opricht van (mede) jouw actie Twente op z'n kop.
Tijdens het hemelvaartweekende deed onze zoon Luc (10) mee aan de fietsmeerdaagse in Emmen. Wij stonden op deze camping, samen met nog een gezin waarvan de oudste zoon ook meedeed aan deze fietsmeerdaagse.

De camping is nieuw, schoon, gezellig en mooi. Het sanitair is de gehele dag door schoon, de kinderen kunnen lekker spelen, er zijn gezellige zitjes her en der, en de camping is zo klein, dat wanneer deze volstaat, je waarschijnlijk iedereen kent, en de kinderen met alle kinderen spelen rondom de trampoline.

We hebben nog een mooie fiettocht in de omeving gemaakt met onze hond in de fietskar. Voldoende fietsgelegenheid!!!

De campingeigenaren zijn continue bezig om het hun gasten helemaal naar hun zin te maken;

Wij zijn er geweest. Heb je vragen, mail ons!

Groetjes, Martin, Marjon & Luc

Zonder aan de woorden van de fam Grefte tekort te willen doen, leeft bij mij toch een iets andere gedachte.

De camping ligt op een stukje bouwland achter woningen aan de Verlengde Vaart zuidzijde te Erica. Je kijkt op de landerijen. Het betreft een eenvoudige minicamping die gedreven wordt door een jong echtpaar(rond 35-38jr). Ze zeggen zich te richten op 45+, doch hebben ook speelvoorzieningen aangebracht. De camping is vanwege zijn geringe omvang redelijk overzichtelijk.

Je moet niet op een plaats tegen de achterkant van de woningen gaan staan, want dan kijk je op schuren en een romneyloods en dat geeft een minder fraai uitzicht.

Er zijn goede sanitaire voorzieningen gebouwd. Daarop is in het Drents uitgedrukt niets aan te merken.

Mevrouw is zeer actief op de camping en is erg enthousiast.

De kosten voor een gast met fiets per nacht zijn: 19.35 euro. Er geldt een standaard basistarief.

Voor Drentse begrippen is dit een eenvoudige camping gelegen in het veengebied. Een Drent zal meer kiezen voor een camping in of nabij de bossen of een meer in het zandgebied. Maar een ieder zal het uiteraard beoordelen vanuit zijn/haar perspectief. Voor een fietser is het niet het meest voor de hand liggende gebied. Er zijn minder fietspaden dan in de rest van de provincie. Het betreft hoofdzakelijk een agrarisch veengebied.

En voor een fietser is een tarief van 19,35 per nacht nu niet bepaald aantrekkelijk.

Op de terreinen van NTKC is dit euro 2 per nacht. op de "groene boekjes campings variabel van ca 5 tot 10 euro per nacht.

Dus waar de aantrekkelijkheid van bovengenoemde camping dan uit moet blijken :?: :?:

Ik ga voordeliger.

Groet

jans

Jans Kinds schreef:En voor een fietser is een tarief van 19,35 per nacht nu niet bepaald aantrekkelijk.
Het Basis-tarief Kampeerplaats is € 15.50
Wel ook nog erg duur (veel te duur) maar lager dan wordt gezegd door meneer Driesba.
Overigens lijkt de omgeving mij daar ook niet erg aantrekkelijk :wink:

Michael W schreef: Overigens lijkt de omgeving mij daar ook niet erg aantrekkelijk :wink:
En zo ver weg hè... :D

Michael W schreef:
Jans Kinds schreef:En voor een fietser is een tarief van 19,35 per nacht nu niet bepaald aantrekkelijk.
Het Basis-tarief Kampeerplaats is € 15.50
Wel ook nog erg duur (veel te duur) maar lager dan wordt gezegd door meneer Driesba.
Je vergeet de milieuheffing en de toeristenbelasting...
In het algemeen lijkt me voor twee personen met tent en fiets een all-in tarief van tussen €10 en €15 redelijk, als het om een commerciële camping gaat, maar dan moet de warme douche wel inbegrepen zijn. Dan is dit wel behoorlijk prijzig, ja.

peter de rijk schreef: Je vergeet de milieuheffing en de toeristenbelasting...
15,50 + 1,35 = 16.85
Dan kom ik nog steeds niet aan de 19,35 van DriesBa, maar ook voor deze prijs rij ik liever even door naar Bourtange waar ik maar 8,50 betaal en 's avonds in 't Plathuus gezellig kan klaverjassen met dorpsbewoners. :wink:

Michael W schreef:
peter de rijk schreef: Je vergeet de milieuheffing en de toeristenbelasting...
15,50 + 1,35 = 16.85
Dan kom ik nog steeds niet aan de 19,35 van DriesBa, maar ook voor deze prijs rij ik liever even door naar Bourtange waar ik maar 8,50 betaal en 's avonds in 't Plathuus gezellig kan klaverjassen met dorpsbewoners. :wink:
Ondanks dat ik voor de Alpha-richting heb gekozen, lukt het mij in navolging van de opgave door de campingbeheerster, met de tarieven op het scherm de som te maken, waarbij ik uitkom op 19,35 euro. Goed je best blijven doen met rekenen, zou ik zeggen. :wink: :wink: :)

Voor 10 euro heb je voor die combinatie in Drenthe vele goeie campings.in een mooiere omgeving. Dat is je eigen keuze.

DriesBa schreef:Goed je best blijven doen met rekenen, zou ik zeggen. :wink: :wink: :)
Geef jouw optelling dan maar openbaar want met mijn wiskundeknobbel is rekenen zeker niet mijn zwakste punt :wink:

Michael W schreef:
DriesBa schreef:Goed je best blijven doen met rekenen, zou ik zeggen. :wink: :wink: :)
Geef jouw optelling dan maar openbaar want met mijn wiskundeknobbel is rekenen zeker niet mijn zwakste punt :wink:
Correctie. Mijn excuus, thans kom ik ook niet meer tot dat bedrag. Waarschijnlijk heb ik in navolging van de campingbeheerster één persoon er nog eens extra bij opgeteld. Zo zie je maar weer fouten worden gemaakt, als je ze maar toegeeft. :oops:

DriesBa schreef: Correctie. Mijn excuus, thans kom ik ook niet meer tot dat bedrag. Waarschijnlijk heb ik in navolging van de campingbeheerster één persoon er nog eens extra bij opgeteld. Zo zie je maar weer fouten worden gemaakt, als je ze maar toegeeft. :oops:
Ik dacht al dat daar de fout zat, maar dacht "laat hem maar even zweten" :wink:

Michael W schreef:
DriesBa schreef: Correctie. Mijn excuus, thans kom ik ook niet meer tot dat bedrag. Waarschijnlijk heb ik in navolging van de campingbeheerster één persoon er nog eens extra bij opgeteld. Zo zie je maar weer fouten worden gemaakt, als je ze maar toegeeft. :oops:
Ik dacht al dat daar de fout zat, maar dacht "laat hem maar even zweten" :wink:
Ik ga liever fietsen. :wink: