Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zijn wereldfietsers solisten of rijden ze met meerderen - Forum Wereldfietser

Zijn wereldfietsers solisten of rijden ze met meerderen

Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig of wereldfietsers vaak alleen op langere reizen gaan of gaan ze meestal met z'n tweeën of met meerderen.
Voordeel alleen is dat je aan niemand bent gebonden en kunt gaan en staan waar je wilt. Ook kun je meer of minder aandacht besteden aan die zaken die jezelf leuk vindt. Persoonlijk schiet ik dan meer op. Of is het fietsen met anderen leuker. Je hebt meer aanspraak. Je kunt elkaar ondersteunen of helpen. Wat is jullie voorkeur of hoe fiets jij het meest op meerdaagse of langere reizen?

Solo. Ben niet zo'n prater en houd graag m'n eigen tempo (en vooral stoppen wanneer ik wil) aan.

Solo.
Allemaal voordelen: eigen tempo, stoppen wanneer ik dat zelf wil, geen gedoe als je een afslag mist. Heerlijk 3 weken in gedachten.
's avonds op camping veelal voldoende aanspraak op een camping, en voldoende tijd én rust om de boeken die ik wilde lezen te lezen.

Samen... maar ook dan kun je lekker diep in gedachten verzonken zijn hoor... fiets je toch ook een beetje alleen.
Fijn is wel, dat als het even tegenzit of moeilijk gaat, de ander je er dan altijd wel weer bovenop krijgt.

Samen kun je elkaar ondersteunen, maar ook irriteren.
Alleen heb je meer vrijheid.

Tot nog toe meestal alleen gegaan, maar daar komt mogelijk verandering in. De komende 2 jaar zullen wat dat betreft bepalend zijn voor me. Alleen is het land van waaruit de reizen ondernomen zullen worden ook nog niet helemaal zeker...

Ik fiets het liefst alleen, eigen tempo, lekker muziekje op, in gedachten.

Maar ik ga ook met mijn vriendin op fietsvakantie en daar kan ik ook van genieten. Ik moet dan vooral wennen aan het tempo. Gelukkig zijn we niet van die "zwaan kleef aan" types dus kan ik nog steeds in gedachten verzonken raken.

Als ik alleen ben doe ik andere dingen na het fietsen, ik ben minder actief, pak sneller een boek. Met z'n tweeen gaan we eerder op een terrasje zitten of uit eten.

Hoi!

Liefst solo (tijdens het reizen achter gekomen). Ik kan gaan en staan waar ik wil en ben niet afhankelijk van anderen (ben een langzame maar gestage reiziger). En de belevenissen onderweg zijn dan veel intenser omdat je helemaal op jezelf terug geworpen bent en je hebt veel sneller contact met de bevolking.
Nadeel is dat het natuurlijk ook wel eenzaam kan zijn en je kan je ervaringen met niemand delen. En als het een keertje mis gaat (panne, ziek) dan moet je alles zelf oplossen.

Fiets de wereld (liefst solo),
whisky

Ik ben ook meer een solist als het aankomt op fietsvakanties. Herhaling van genoemde argumenten.

Misschien is het wel zo dat 'solisten' de neiging hebben eerder op dit forum reageren, en dat er daarom relatief veel solisten voor (gaan) komen in dit rijtje? M.a.w. het is zo lastig te bepalen of de gemiddelde wereld/vakantiefietser het een of het ander is.

fietsjunks schreef:Samen... maar ook dan kun je lekker diep in gedachten verzonken zijn hoor... fiets je toch ook een beetje alleen.
Fijn is wel, dat als het even tegenzit of moeilijk gaat, de ander je er dan altijd wel weer bovenop krijgt.
het voordeel van jullie samen dat jullie beide van fietsvakanties houden en avonturieren.
Bij gebrek aan dat, ik zou nooit met een regelneef op vakantie kunnen, noem ik m.n de voordelen op om solo te fietsen. :wink:

Ik heb reizen gemaakt in meerdere hoedanigheden (alleen, met vrienden, en met alleen vriendin), en mijn voorkeur gaat toch uit naar samen met mijn vriendin reizen. Het is gezelliger en voor mij is het blijkbaar belangrijk mijn beleving te kunnen delen, in alle intimiteit. In mijn eentje wordt het reizen zeker niet intenser, en met z'n tweëen valt het geregel nog erg mee.

Ik vind fietsen een solo belevenis.
Als herintredend vakantiefietser zal dat niet anders zijn.

Groetjes
Ronald

Samen! Bijna altijdmet vriend. Kletsen heel wat af tijdens het fietsen en 's avonds ook. Tenminste ik; :D Hoef niet over zoveel na te denken, liever niet zelfs! Met andere mensen vind ik het ook gezellig. Vooral 's avonds aan het

Marieke
DriesBa schreef:Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig of wereldfietsers vaak alleen op langere reizen gaan of gaan ze meestal met z'n tweeën of met meerderen.
Leuk onderwerp voor een poll :D
Leon (alleen alleen voor dagtochtjes, vakantie met zijn tweeën en weekendjes meestal met een man of 20)
Leon
Hoewel ik mij slechts een vakantiefietser zou willen noemen ,fietsen wij al vele jaren met z,n tweeen
Mijn partner planned en zoek alles vooraf uit via internet, onderweg regel ik de zaakjes waar we tegenaan lopen.Zo vullen wij elkaar prima aan.Het samen delen van je ervaringen is voor mij toch we heel essentieel.
Doordat we vaak achter elkaar fietsen zeker in beklimmingen en afdalingen ,kan je het fietsen ook met z,n tweeen als solo beleving ervaren.
Ik voel mij door vrienden en collega,s vaak benijdt dat ik een partner heb die net als ik ook gek is op reizen en fietsen

Altijd met z'n tweeën. Heeft ook veel voordelen. Eén voordeel is dat je de herinneringen aan je reizen altijd kunt delen.

Altijd samen met mijn vrouw; ik mis geloof ik het fanatisme en de doelgerichtheid om in mijn eentje een fietsreis te maken.
Ik heb in het tamelijk verre verleden wel vrij veel alleen gereisd, maar slechts eenmaal per fiets (1979) en toen ben ik al na een dag de hele reis bij een groep Fransen blijven hangen.

Ik heb totnogtoe, vooral alleen gevakantiefietst, uiteindelijk kom je 's avonds altijd wel iemand tegen om je dag sociaal te eindigen.

Wat echt een nadeel is, is winkelen in grotere winkels, omdat je eigenlijk veel te lang moet zoeken, terwijl je fiets met bagage onbewaakt achterblijft, ook in stations wil het wel eens lastig zijn.

Eigenlijk nooit moeite gedaan om een fietsvakantie met iemand te delen, doe graag m'n zin zonder een ander z'n zin te doen verliezen. Aan de andere kant, heb je meer lef met twee of meer, 'wildkamperen, we zien wel waar we uit komen', we zijn toch met twee of meer.

Willem

Altijd met Douwe, een keer met zijn vieren naar Marokko en soms met 19 andere Wereldfietsers tijdens de buitenlandreis (zonder Douwe).

Met zijn tweeën is ideaal je kan ook ff alleen fietsen en in gedachten verzonken zijn. S'avonds en na de vakantie is er wel altijd iemand waarmee je herinneringen kan ophalen. Alhoewel de reis met zijn vieren ook goed bevallen is. Het ligt er maar net aan met wie je bent. Met name of je op dezelfde golflengte zit wat genieten betreft. Soms zie je met een ander meer dan in je eentje omdat je elkaar wijst op zaken onderweg.

Blanche
Samen met mijn vrouw. Ik heb ervoor gekozen, en vind het ook nog steeds leuk, om mijn leven met haar te delen. Dus daarom fietsen we meestal samen en pas ik mijn tempo aan bij haar. In het buitenland met klimmen hebben we een eigen tactiek maar meestal wacht ik een paar bochten verder op haar.
Je deelt dezelfde ervaringen en je hoeft ook niet continu te praten. Zo kunnen we samen beide apart genieten :D

In de zomervakantie zijn we vaak met een groep weg (Cycletours) maar dan nog fietsen we meestal met z'n tweetjes. De kinderen gaan hun eigen gang en 's avonds kom je mekaar weer op de camping tegen.

Overigens zou ik ook heel goed alleen kunnen fietsen.

wwwillem schreef: Wat echt een nadeel is, is winkelen in grotere winkels, omdat je eigenlijk veel te lang moet zoeken, terwijl je fiets met bagage onbewaakt achterblijft, ook in stations wil het wel eens lastig zijn.


Willem

Dat maakt het des te meer interessant om alleen bij kleine winkels (de lokale bakker, slager en zoals ik afgelopen hemelvaart in Huizingen ten zuiden van Brussel had, in een kranten-sigarettenwinkel) een pak pasta, wat tomaten en ui-look, andere groente en een pak sap te kopen.
Je fiets nooit uit het zicht, en de grootgrutter niet de uitgaven van jou als toerist laten oppikken maar iemand uit het dorp zelf.

Gr Hans