Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hongaars woordenboekje - Forum Wereldfietser

hongaars woordenboekje

:?: Aan welk (klein) Hongaars woordenboekje of reisgidsje heb je het meest gehad in Hongarije bij het niet Hongaars spreken? Rob

Dag Rob,

Hoewel ik in de gelukkige omstandigheid ben dat m'n vriendin Hongaars spreekt, heb ik meestal ook een simpel ANWB taalgidsje mee naar Hongarije (vergelijkbare boekje is de 'hoe&wat' reeks). Is klein, past in de stuurtas, en in geval van nood staan er handige plaatjes in met bijvoorbeeld een fiets met alle onderdeelnamen. Is overigens meestal ook mijn keus voor andere talen (Roemeens, Frans, Italiaans).

Verwacht overigens niet dat je heel ver gaat komen in het Hongaars, het is een lastige en zeer afwijkende taal vergeleken met de meeste Europese talen. Maar met een goedemorgen, dankjewel en wat telwoorden kun je je best redden.

Roef
alime schreef::?: Aan welk (klein) Hongaars woordenboekje of reisgidsje heb je het meest gehad in Hongarije bij het niet Hongaars spreken? Rob
Bij boekenvoordeel kun je voor 4 euro een Kosmosboekje Hongaars-Nederlands kopen. In elke grotere plaats is wel een vestiging van Boekenvoordeel= een soort boekenuitverkoop.

Wij hebben een anwb boekje gekocht bij de hema (was geloof ik 5 euro ofzo), waarmee we ons prima verstaanbaar konden maken (met wat hulp van handen en voeten :lol: )

Ok, bedankt. Ik heb het anwb boekje (ik geloof eur 4,95) met o.a. een paar handige plaatjes, klein woordenlijstje en de gerbuikelijke standaardzinnen maar gekocht. Rob