Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bagage op DFDS seaways - Forum Wereldfietser

bagage op DFDS seaways

Jawel, volgende week maandag is het dan eindelijk zover, lekker fietsen in Schotland! Alleen heb ik het hele net afgezocht naar de reglementen omtrent de bagage op DFDS seaways en ik kan niets vinden, niet eens op hun eigen website. Wat mag je aan eten meenemen en mag je al met gevulde branderflessen de boot op rijden?? Weet iemand hier meer van? Alvast bedankt.

roel

Wat denk je zelf?

omtrent de bagage op DFDS seaways en ik kan niets vinden, niet eens op hun eigen website.
5 seconde op hun eigen site http://www.dfdsseaways.nl

en inderdaad mag je geen gevulde branderflessen meenemen 8)

Bob&Marguérite schreef: en inderdaad mag je geen gevulde branderflessen meenemen 8)
Maar d'r wordt ook niet op gecontroleerd. Althans 4 jaar geleden niet, je kunt zo de boot op fietsen. Lijkt me ook onmogelijk, en wat te denken van al die auto's en vrachtwagens, die hebben ook nogal grote brandstoftanks mee.
Wat betreft eten, zo ver ik weet mag je meenemen wat je wilt. Hier wordt ook niet op gecontroleerd. Je kunt ook aan boord eten kopen. Er zijn een aantal restaurants, maar daar moet je meestal van te voren voor reserveren. Er is ook een soort koffie-corner waar ze ook broodjes verkopen.

Gr
Maurice

Ik heb nooit met DFDS gevaren, maar heb niet de ervaring dat op een veerboot bagage wordt gecontrolleerd. Je fiets gewoon de boot op, zet je fiets neer en vast, met bagage en al, en that's it.

Roef

- schrijver heeft een onverantwoord advies verwijderd -

Ik hoop niet dat meer mensen in hun hut een gasbrandertje aansteken. Dat is echt onverantwoordelijk gedrag.
Het eten was inderdaad niet goedkoop (maar wat verwacht je?). Het was in elk geval niet onsmakelijk. Wie op dit soort reizen goedkoop uit wil zijn of geen last van verstopping door vezelloos eten wil kan altijd volkorenbrood meenemen (doe ik ook op lange vliegreizen).
Het grootste probleem op deze route vond ik dat toen we vorig jaar met de wereldfietser terug kwamen van de Engelandreis er nog nauwelijks behoorlijke manieren waren om je fiets neer te zetten en vast te sjorren. We hebben toen flink stampij gemaakt bij de verantwoordelijke stuurman, en ik geloof dat hij de boodschap wel mee gekregen heeft. Zijn er recente ervaringen?
Wim

Vorige week van Newcastle naar IJmuiden gevaren, recent genoeg.....

Bijna als eerste bij de boot aangekomen en dik twee uur staan wachten. Auto's moeten nu eenmaal eerst aan boord. Verschillende auto's werden grondig gecontroleerd. Motorrijders en fietsers kunnen zo de boot op. Je krijgt een spanband om de fiets vast te zetten en dat is het.

Vroegen ons pas op weg naar de boot (Rotterdam-Hull) af of je brandstof mee zou mogen nemen...............

Was wel een beetje vreemd dat we bij aankomst in Newcastle te horen kregen dat we maar voor één fiets geboekt hadden. Geloof je het zelf met z'n tweeen op één fiets Yorkshire door en het Penninisch gebergte over?

Liever in Engeland blijven dan een fiets achterlaten. Leg vier euro neer en alles is weer oké.

Annita

Het eten op deze scandinavische lijnen is meer dan het geld waard.
Dit in tegenstelling tot de Britse lijnen. Tig keer kan opscheppen uit een buffet van krab, garnalen, susjhi, warme gerechten, salades en heerlijke toetjes en en en en...

Alleen al voor het eten zou ik nog een keer met deze lijn gaan.
Het vastzetten van de fietsen is op deze lijn inderdaad slechter geregekld dan op de Brirtse. Tijdens de Buitenlandries van de WF gingen pakweg 20 fietsen op een hoop (van zegen)


Net voor de terugreis vannuit New Castle op de buitenlandreis van de WF in 2007:

Afbeelding