Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bevestiging Vaude achtertassen - Forum Wereldfietser

Bevestiging Vaude achtertassen

Ik heb een paar Vaude Transalp tassen gekocht, die ik op mijn ESGE drager ga bevestigen. Nu zit ik te kijken met de bevestiging, de tassen moet ik helemaal naar achter op de drager hangen, omdat er aan de onderkant van de drager (daar waar die aan het frame bevestigd is en waar ook de snelbinder vastzit) aan de buitenkant een soort beugel uitsteekt. Als ik de tas hier vastmaak, dan komt de onderkant voor de beugel te zitten waardoor er veel ruimte tussen de tas en de drager komt en de onderste bevestiging van de tas dan erg onder spanning komt te staan. Lijkt me niet echt lekker. Heb de tassen nu zo ver mogelijk naar achter geschoven, net voor het achterlicht, zodat ze nu achter langs die beugel komen te hangen, hoort dat zo? De onderste bevestigingshaak van de tassen staat nu haaks op een van de schuine steunen die naar onder lopen, dat past wel redelijk dacht ik. Kan die haak ook draaien en achter de horizontale steun haken, maar dan heb ik anderhalve centimeter speling
:roll:

Groet Paul

Die haken kun je inderdaad draaien, en schuiven over de achterkant van de plaat van de tas. Zolang de haak maar achter een steun kan komen is het prima, de haak hoeft er niet over zijn volle lengte de steun te doen omvatten. Als het eerste stukje van de haak maar net voorbij de steun komt is het ook goed.