Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar fietsen vanuit Krakau? - Forum Wereldfietser

Waar fietsen vanuit Krakau?

Mijn werkgever doet mij het grote genoegen mij binnenkort naar een vergadering in Krakau (Polen) te zenden.
Nu heb ik wel zin een aantal dagen te blijven en te gaan fietsen. Heeft iemand een suggestie voor een fietsroute vanaf Krakau?

Karin

Veni vidi fietsie
cjmholthuis schreef:Mijn werkgever doet mij het grote genoegen mij binnenkort naar een vergadering in Krakau (Polen) te zenden.
Nu heb ik wel zin een aantal dagen te blijven en te gaan fietsen. Heeft iemand een suggestie voor een fietsroute vanaf Krakau?

Karin

Veni vidi fietsie
Een mooie route is westwaarts: Vanuit Kraków naar Oswieçim (Auschwitz), Bielsko-Biała, de Pools-Tsjechische grenspost Česky Tešin over, via de grauwe industriestad Ostrava (het Ruhrgebiet van Tsjechië) dan door het mooie Moravië (met hoofdstad Olomouc) naar Praag, en dan noordwestwaarts via de Duitse grenspost Breitenau (1000 m. hoogte, fraaie landschappen) via Dresden naar huis.... Het hangt natuurlijk e.e.a. af waar je kunt overnachten.
Martin E. van Doornik schreef: Een mooie route is westwaarts: Vanuit Kraków naar Oswieçim (Auschwitz), Bielsko-Biała, de Pools-Tsjechische grenspost Česky Tešin over, via de grauwe industriestad Ostrava (het Ruhrgebiet van Tsjechië) dan door het mooie Moravië (met hoofdstad Olomouc) naar Praag, en dan noordwestwaarts via de Duitse grenspost Breitenau (1000 m. hoogte, fraaie landschappen) via Dresden naar huis.... Het hangt natuurlijk e.e.a. af waar je kunt overnachten.
Dat lijkt me een beetje ver voor een paar dagen. :roll:

Een mooie route is bijv. naar het Pieniny gebergte (zie mijn route van Krakow naar Kroscienko, 120 km) en dan via het fietspad langs de Dunajec Slowakije in en terug via het Tatra gebergte en Zakopane naar Krakow, ruim 300 km fietsen.

3 jaar geleden zijn we van Boedapest gekomen. De laatste 2 etappes Kezmarok(SK)-Zakopane(PL) en Zakopane Krakau zijn misschien bruikbaar.

http://www.bikely.com/maps/bike-path/20 ... eger-krau4

http://www.bikely.com/maps/bike-path/20 ... er-krakau5

Wat wel zwaar was qua hellingen waren de laatste 20km voor Krakau, om en rond Wielicka (zoutmijnen). Daar was het ook moeilijk te navigeren met een kaart en wegwijzers. De grote wegen in Polen zijn zowiezo altijd te vermijden.

Groeten
bart