Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum China - Forum Wereldfietser

Visum China

Beste allemaal,
momenteel ben ik in Delhi en vertrek morgen richting Calcutta.
Ik heb hier gebrobeerd alvast een Chinees visum aan te vragen. Helaas is dit niet mogelijk. Ik dien een retourticket te hebben en het is niet de bedoeling dat ik door het land fiets. Dit viel dus erg tegen. Weet iemand waar ik een visum voor China kan regelen? Ik kom nog door Thailand, Laos en eventueel Vietnam. Ik las ook in de krant dat de regels zijn aangescherpt.
Ik hoop dat het nog mogelijk is, ik fiets namelijk naar de Olympische Spelen.

Bedankt,

Mattijs

Hallo,
Volgens mij moet je in Bangkok gewoon een visum kunnen krijgen. Vorig jaar hebben we ook mensen in Laos ontmoet, die het visum in Vientiane geregeld hebben.
Er zijn wel regels veranderd. Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar in Hong Kong is het bijvoorbeeld niet meer mogelijk om een visum van een half jaar te kopen. Je krijgt daar tegenwoordig maximaal 3 maanden.
Succes ermee!
Groetjes, Ilse Pol (www.opdetrappers.nl)

Bangkok is een goede optie als je toch nog in Thailand moet zijn.
Ik kocht er eentje eind december 2007.
Een single entry waarmee je 1 of 2 maanden in China kunt blijven kan je regelen via een reisburootje. Ik wilde een visum waarmee ik 3 maanden in China kon blijven. Ik bezocht meerdere reisburootjes. Kreeg verscheidene "dodgy" stories. "You pay 4.500 Baht", "you ask multiple entre" (waardeloos, want waar ga je het land uit om vervolgens een tweede periode te starten ?) tot een eenmalig eerlijk antwoord "you ga embassy yourself".
Dit deed ik. Daar deden ze nog even moeilijk, maar gewoon even vriendelijk aandringen volstond om een single entry visum te krijgen waarmee ik dus 3 maanden in China kon blijven (te gebruiken binnen de 3 maanden na uitgifte).
De Chinese ambasade is makkelijk bereikbaar met een combinatie van skytrain (tot 1 van de stations langs Sukhumvit Road) en metro (die de skytrain daar kruist). Ze staat op de meeste stadsplannetjes aangegeven.