Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Maar soms is de technologie ook niet meer wat het geweest is. Denk aan de geweldige - ahum - crancksets van tegenwoordig en de fantastische balhoofstellenLeopard schreef:Maar eerlijk gezegd zou ik nooit een nieuwe fiets kopen die al 4 jaar oud is. De technologie is toch niet meer dezelfde en daarvoor {knip}
Agree, en verende voorvorken van fantastische kwaliteit...Leon schreef:Maar soms is de technologie ook niet meer wat het geweest is. Denk aan de geweldige - ahum - crancksets van tegenwoordig en de fantastische balhoofstellen
Boekhoudkundig is dat ding voor een handelaar al lang afgeschreven. Alles wat hij er nu voor krijgt is winst.Robertjan schreef:Als het die is, dan schat ik die nieuw toendertijd op zo'n 1200-1300 euro.
400 lijkt me dan erg weinig, maar ik denk dat 500-700 al gauw wel mogelijk moet zijn. Is immers van een 5 jaar oude collectie!
Ik volg je. Ik zou maar niet teveel rekening houden met wat onze vriend Leopard schrijft over Koga tweedehands (en dit is zelfs niet tweedehands maar gewoon oud model), hij walst ze systematisch plat (misschien slechte ervaring gehad in het verleden of zo).Robertjan schreef:Als het die is, dan schat ik die nieuw toendertijd op zo'n 1200-1300 euro.
400 lijkt me dan erg weinig, maar ik denk dat 500-700 al gauw wel mogelijk moet zijn. Is immers van een 5 jaar oude collectie!
Ga maar aan het rekenen!overjaarse modellen 30-35% korting wordt gegeven dan mag je wel een korting van 60% verwachten
Vind ik iets te stellig. Als je bovenstaande meeneemt in je beschouwing en die fietsenmaker ook niet van de lucht leeft verkoopt hij een 'nieuwe' fiets voor een redelijke prijs (ja, niet voor jou, Leopard ). Zal verder de verplichtingen jegens de klant na moeten komen. Mogelijk nieuwe banden en ander spul dat van het stilstaan geleden heeft.En fietsenmakers die fietsen van 2003 aanbieden voor 900 euro zijn in mijn ogen oplichters
Das volgens mij niet helemaal juist, ongeacht de prijs waarvoor de fiets wordt verkocht, moet de lbs daar 19% BTW over of dragen, en vervolgens komt de inkomstenbelasting ook nog even langs... Die interesseert het geen bal dat het ding eerst 4 jaar heeft stil gestaan.Berre schreef: Boekhoudkundig is dat ding voor een handelaar al lang afgeschreven. Alles wat hij er nu voor krijgt is winst.
of wel
Maar ook weet ik dat Agu producten 200% duurder in de winkel liggen als dat de fietsenzaak ze er voor inkoopt,
Afschrijven om zo weinig mogelijk inkomstenbelasting te hoeven betalen, wil nog niet zeggen dat het je niets kost.Nabij 50% + BTW was ongeveer aankoopprijs