Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke vakantiefiets? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

welke vakantiefiets?

Robertjan schreef:Verder weg heb je tegenwoordig ook veel asfalt. Het is zeker niet zo dat armere landen alleen maar onverhard kennen.

Ik neem Peru als voorbeeld. Je kunt kriskras door het hele land, van noord naar zuid en van oost naar west. Zo lang je niet naar de jungle gaat, hoef je alleen maar over asfalt heen.
Je kunt ook onverhard, maar je ziet al een hoop vanaf het asfalt.
Is dat zo? Dan hebben wij iets gemist in Perú maar er zijn gehele gebieden - hoofdwegen die ze daar ook carreteras (autowegen) noemen - zonder verharding. Als er al asfalt was is dit door hevige regenval in combinatie met vrachtverkeer gewoon weggesleten. En dan hebben we het niet over de jungle. Van noord van zuid over de pan americana heb je perfect bitumen. Van Oost naar west kun je dit vergeten, althans onze ervaring van Quito naar Lima.

Afbeelding

Dit was meer regel dan uitzondering......................maar wel leuk 8)
Als je goed kijkt zie je dat er ooit bitumen gelegen heeft.

In deze maat is het niet zo makkelijk. Het is gewoon echt klein. Als je niet al te veel wilt uitgeven en dus geen maatframe wilt kun je ook kijken naar dames mtb's in kleine maten. Die zijn niet alleen klein, maar ook comfortabel kort. Bovendien zijn veel onderdelen en het frame afgestemd op kleinere handen, een lichter gewicht etc.
Mijn dochter is iets langer dan jij, en krijgt binnenkort een Cube Access WLS comp: http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/ACC ... 21473_.htm
Een OMM Red Rock achterdrager moet genoeg voor haar zijn, en met wat verstandiger maar toch heel coole banden (Creme Schwalbe Fat Frank in 60 mm) rijdt het prima. Ik heb voor deze fiets gekozen vanwege de looks, en omdat de fiets redelijk hoogwaardig is afgemonteerd, maar nog zonder schijfremmen. Stevens had ook zo'n fiets maar daar zitten dit jaar schijfremmen op. Voor een vakantiefiets vind ik dit niet zo'n goed idee.
Naar Zuid Amerika zou ik misschien niet gaan met zo'n fiets, maar zolang je de wielen niet te zwaar belast gaat het best aardig schat ik. Met een stevig handgemaakt vakantie achterwiel kun je de inzetbaarheid van deze fiets nog enorm vergroten.
Als je echt een fiets voor Zuid Amerika etc wilt, dan moet je misschien toch wat doorsparen.
Willem

Ik zou je ook aanraden om marktplaats etc. goed in de gaten te houden, welke fietsen daar worden aangeboden. Al zal dat misschien wel lastiger zijn voor een kleine maat.
Uit ervaring weet ik dat je tegen een koopje aan kunt lopen. Zelf heb ik nl begin jan. een spliksplinter nieuwe Santos Travelmaster 2.6 gekocht (XT, magura) voor 1000 euro.
Exact dezelfde fiets had ik anders een paar maanden later nieuw besteld, maar ik hikte nogal tegen de nieuwprijs aan.

succes, met je zoektocht!

roosje

Willem Jongman schreef: Mijn dochter is iets langer dan jij, en krijgt binnenkort een Cube Access WLS comp: http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/ACC ... 21473_.htm
Een OMM Red Rock achterdrager moet genoeg voor haar zijn, en met wat verstandiger maar toch heel coole banden (Creme Schwalbe Fat Frank in 60 mm) rijdt het prima.
Geeeee die boft!! :roll: :roll:

Maar idd misschien eens kijken naar een wcs frame, zijn idd kwa geometrie wat korter. En anders met een kortere/steilere stem ism een risertje wat aan de lengte doen.

Bas

Hoezo? Het ging over luchtweerstand en rechtop zitten?

Met een Condor, Distance en tal van andere ligrando's valt erg goed onverhard te fietsen.

Kijk op www.ligfietsplaza.nl

niko

whisky schreef:
nikopaul schreef:Niet goed Jan.Efficiënt fietsen begint pas bij ligfietsen.
niko
Hoi!

Veel plezier bij offroad bergop karren :D

Whisky
:idea:

Niko,

Whisky wenst je er dan ook veel plezier mee... :D

en heeft lotte al een goeie vakantie fiets gevonden??
Hoi allemaal, ik heb besloten en een Santos Travelmaster 2.6 Alu besteld!
Het is het kleinste standaardframe dat ik kon vinden, 26 inch banden want dan kan ik wat beter bij de grond, en ooit nog 's de hele wereld over, en hij is natuurlijk gewoon hartstikke mooi. De fietsenwinkel deed ook nog 's wat van de adviesprijs af, dus dat was een meevaller. Ik heb 'm nog niet, maar ben nu al blij! Bedankt voor alle adviezen, het heeft me heel veel geholpen. En nu maar fietsen! Nou ja, volgende week, als ik 'm heb...

Je mag ook erg blij zijn dat je nu niet in bijv. Iquitos, Peru ermee fietst: onweer, onweer, en onweer... :(
Dus ondanks dat het daar 30 graden is, is het in ons koude kikkerlandje wellicht toch beter vertoeven! :wink:

Veel plezier ermee! :D

ik heb even doen googellen, en ziet er goed uit!!!

ik he onlamks een veltmobiel besteld:P dat is en soort van ligfiets, een drewieler maar daar kan je een dakje op zoen als hetr egend idial voor in de winter enzow1:d geweldig!!:D wel erg prijzig maasr dan heb je ook wat!!

wens je vel pelcier lot!!:D hopelijk geen nregen als je aan de bak moet/gaat

vandaag is het anders wel lekker om te foeten robertjan::P

Iets minder tikfouten zou geen kwaad kunnen. Kom nou....
Willem

Ik wist ook niet wat ik van "foeten" moest maken. Maar ik denk dat de betreffende persoon niet van Nederlandse origine is... :wink:

Hee, Lotte gefeliciteerd. Ik hoop dat je er maar veel km op mag maken. Wat een snelle levering, die van mij (Avaghon) moet ik een maand op wachten. Maar de 25e is het zover, dan ga ik hem halen!