Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen vanaf vliegveld Marseille Provence - Forum Wereldfietser

Fietsen vanaf vliegveld Marseille Provence

Ik ben op zoek naar een fietsroute om vliegveld Marseille Provence te verlaten. Wie weet de meest makkelijke en aangename weg om het vliegveld te verlaten en de weg richting Aix-en-Provence voort te zetten?

Google Earth/Maps biedt mij nog geen uitsluitsel.

Groet Rolf

Ik heb helaas geen antwoord, maar wel direct een soort van wedervraag. Weet jij of iemand anders een goede fietsroute om op vliegveld Marseille Provence te geraken? :D Ik zoek dus een route in omgekeerde richting, eventueel komend vanaf Toulon/Marseille. Is het trouwens een aanrader om bijvoorbeeld een dag in Marseille zelf door te brengen? In augustus fiets ik namelijk van Geneve naar Marseille. Sorry als dit teveel offtopic is.

amfietsieus schreef:Ik heb helaas geen antwoord, maar wel direct een soort van wedervraag. Weet jij of iemand anders een goede fietsroute om op vliegveld Marseille Provence te geraken? :D Ik zoek dus een route in omgekeerde richting, eventueel komend vanaf Toulon/Marseille. Is het trouwens een aanrader om bijvoorbeeld een dag in Marseille zelf door te brengen? In augustus fiets ik namelijk van Geneve naar Marseille. Sorry als dit teveel offtopic is.
Ik ga er van uit dat ik dezelfde weg drie weken later ook terug kan fietsen. Ik heb dus dezelfde vraag als jij, alleen dan omgekeerd :wink:

Je kan dit vliegveld prima per fiets bereiken.
ik heb in 2003 de route gefietst langs etang de berre via Lambesc en Coudoux.

uit mijn verslag:

Maandag 1 september Roque d'Antheron- Marseille 65 km, 684 meter
De laatste dag is kort maar bevat toch nog aardige rustige wegen. Na La Roque stijgt de smalle d 67 A zeer geleidelijk. Alleen een verbodsbord voor carvans doet vermoeden voor wat gaat komen. Plotseling is het steile stuk daar. In een kilometer moeten enorme stijgingspercentages overbrugd worden.Het steilste stuk à 21% is behoorlijk lastig. Op de top sla ik nog een zijweggetje in dat leidt naar een mooi uitzichtspunt op de omgeving. In Lambesc is het even zoeken naar de juiste weg. Daar kies ik wederom een smal weggetje naar Coudoux. Boven op de pas vlak voor Coudoux heb je prachtig uitzicht op het Etang de Berre. Dit meer wordt met name gebruikt voor raffinaderijen en is wat minder aantrekkelijk fietsgebied. Mijn eindpunt, het vliegveld van Marseille ligt ook aan dit meer.De laatste kilometers naar het vliegveld gaan over drukke wegen. Het is nog vrij vroeg en ik bezoek nog de roze rotsen van Vitrolles. In dit stadje zijn alle huizen van dezelfde kleur als de rotsen. De winkels zijn vanwege de middagpauze helaas dicht en ik kleed me om aan het Etang de Berre. De vlucht met Basiq air naar Schiphol is prima en zelfs de fiets heeft geen doos nodig. Hier komt dus een einde aan een mooie tocht met totaal 2186 kilometer en 40832 meter hoogteverschil.

lees verder op mijn website

http://www.luddo.nl