Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgeno(o)t(e) West-VS - Forum Wereldfietser

Reisgeno(o)t(e) West-VS

In de periode eind mei/juni 2008 wil ik voor 4 weken fietsen door West-VS. Ik denk aan de staten Arizona, Utah en Nevada. Echter concrete plannen heb ik nog niet maar ik wil gaag veel National Parken bezoeken zoals Grand Canyon N.P., Bryce Canyon en Zion N.P. Op het moment ben ik me een beetje aan het orrienteren op het internet. Goeie ideen zijn nog altijd welkom.

Naast het fietsen wil ik ook wel eens een dag gaan wandelen of kanoen. In deze gebieden zal dit heel goed mogelijk zijn. Ik hou van back-to-basic dus zoveel mogelijk kamperen en genieten van de natuur.
Ik ben 33 jaar en heb inmiddels de nodige fietsreis-ervaring opgedaan. Ik ben vaak alleen op reis geweest maar dit avontuur wil ik graag met iemand delen. Op mijn site vind je meer over mij en mijn fietsreizen. Mijn dagafstanden liggen tussen de 80 en 130 km.

Wie o wie heeft er zin om mee te gaan?

hoi,
ik heb net een topic geopend met als vraag of er niemand met me mee wil naar Australie of Amerika. Ik heb niets ervaring op het gebied van rondreizen. Maar zou wel graag een stukje van de wereld zien.

Dus ik heb wel intresse.
[quote="audrey"]In de periode eind mei/juni 2008 wil ik voor 4 weken fietsen door West-VS. Ik denk aan de staten Arizona, Utah en Nevada. Echter concrete plannen heb ik nog niet maar ik wil gaag veel National Parken bezoeken zoals Grand Canyon N.P., Bryce Canyon en Zion N.P. Op het moment ben ik me een beetje aan het orrienteren op het internet. Goeie ideen zijn nog altijd welkom.

quote]

Mijn idee: vlieg naar Phoenix en maak deze toer:
Sedona-Flagstaff (via Oak Creek Canyon), Grand Canyon, Tuba City, Kayenta, via Monument Valley naar Mexican Hat, via Valley of the Gods, Gooseneck naar Bluff - Montezuma Creek Canyon - Cortez - Mesa Verde - Durango - Silverton/Ouray en dan afhankelijk van je tijd en interesse naar Salt Lake City of Denver. Of van Durango terug naar Phoenix via Petrified Forest, ShowLow, Salt River Canyon, Globe en Apache Trail.

Het gedeelte Durango - Phoenix (Tucson) reed ik afgelopen jaar.
Ivm hitte Phoenix erg vroeg velaten of eerst een shuttle naar Sedona of Prescott. Maar rijd iig Oak Creek Canyon, prachtig (en behoorlijk klimmen)
A.
audrey schreef: Op het moment ben ik me een beetje aan het orrienteren op het internet. Goeie ideen zijn nog altijd welkom.
Op deze site vind je een schat aan informatie over de Nationale parken daar:
http://www.ontdek-amerika.nl/

Met heel veel nuttige info en mooie foto's.

Op mijn website staan een aantal reisverslagen in die regio. In juni ben ik van plan daar weer heen te gaan, dit is een voorlopige route maar nog niks staat vast. Grand Bryce en Zion canyon slaan we deze keer over want daar zijn we al eens geweest. Maar missschien komen we jouw elders nog tegen ;-)