Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even voorstellen en plannetje voor 2008 - Forum Wereldfietser

Even voorstellen en plannetje voor 2008

Hoi allemaal,

Ik heb me nog niet echt fatsoenlijk voorgesteld. Ik ben Ronald en ik ben 37 jaar. Vorige maand heb ik me aangemeld op dit leuke forum. Vroeguh, in mijn studententijd, ben ik een paar keer op fietsvakantie geweest met een omgebouwde Batavus Champion en omdat ik dat zo leuk vond, ga ik dit jaar maar weer eens op fietsvakantie.

Ik houd de low-budget geest van toen nog lekker levende door met een fiets te gaan die ik al heb - een aluminium oversized racer met een Bob-achtig karretje gaat het worden. Het tentje mag wat mij betreft niet meer dan 100 Euro kosten (vroeger het allergoedkoopste iglotentje dat ik kon vinden) en voor de rest hoop ik mijn vakantieuitrusting bij familieleden en vrienden bij elkaar te kunnen scharrelen. Kortom : lekker improviseren wordt het motto.

Ik heb heel veel aan de info gehad die in dit forum te vinden is, waarvoor mijn dank.

Dit jaar wil ik een weekje Ardennen/Eifel doen eind mei;
een paar keer een lang weekend in Zuid Limburg en
in de zomer een retourtje Vogezen-Sion-Zwarte Woud van 3 weken, da's hartstikke goed voor mijn BIG-ranglijst :
http://www.challenge-big.eu/user/claims.htm

Ik ben nog niet helemaal uit de te volgen route, maar ik denk dat ik een heel eind kan komen als ik via de anwb-routeplanner de kortste weg opvraag en dan van de belangrijkste knooppunten een route te maken?

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en wil jullie bedanken voor de inspiratie die ik tot nu toe heb opgedaan :))

Groetjes
Ronald
Nald schreef:Hoi allemaal,

Ik heb heel veel aan de info gehad die in dit forum te vinden is.......
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en wil jullie bedanken voor de inspiratie die ik tot nu toe heb opgedaan :))

Groetjes
Ronald
Hallo Ronald,

Wat leuk om te lezen dat je alle mensen op dit forum bedankt voor hun bijdrage aan jouw fietsplannen. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Heel veel plezier op je fietstochten!
Waarom wordt je geen lid, krijg je 4x per jaar een leuk blad! En kom ook eens naar de wereldfietser-weekenden.

Blanche
Blanche schreef: Hallo Ronald,

................ Waarom wordt je geen lid, krijg je 4x per jaar een leuk blad! En kom ook eens naar de wereldfietser-weekenden.

Blanche
Inderdaad een erg leuk blad, ik ontving het vandaag voor de eerste keer. Staat prima op de koffietafel en leest lekker weg. 8)

Nald schreef:
Blanche schreef: Hallo Ronald,

................ Waarom wordt je geen lid, krijg je 4x per jaar een leuk blad! En kom ook eens naar de wereldfietser-weekenden.

Blanche
Inderdaad een erg leuk blad, ik ontving het vandaag voor de eerste keer. Staat prima op de koffietafel en leest lekker weg. 8)
Goede tip! Ik ben al een tijd passief aanwezig op het forum, maar nog nooit bij stil gestaan om zelf ook lid te worden. Dit was precies de duw in de rug die ik blijkbaar nodig had. Heb me maar meteen aangemeld. Kan ik meteen mijn omgeving laten zien dat ik echt serieus ben, voor wat betreft het fietsen. :D

Welkom !!! :D
Nald schreef:Dit jaar wil ik een weekje Ardennen/Eifel doen eind mei;
een paar keer een lang weekend in Zuid Limburg en
in de zomer een retourtje Vogezen-Sion-Zwarte Woud van 3 weken, da's hartstikke goed voor mijn BIG-ranglijst :
http://www.challenge-big.eu/user/claims.htm
Leuk die BIG-site. Ik ga me ook gelijk aanmelden. Ik kan er zo een stuk of 20 aan toevoegen.

Maar je krijgt zeker geen bonuspunten als je die bergpassen ook nog met baggage hebt beklommen of als je, zoals in mijn geval, de Pico Veleta via de onverharde zuidkant hebt beklommen?
Peter Rodenburg schreef: Maar je krijgt zeker geen bonuspunten als je die bergpassen ook nog met baggage hebt beklommen of als je, zoals in mijn geval, de Pico Veleta via de onverharde zuidkant hebt beklommen?

Sterker nog, je kan een beklimming maar 1x opgeven.

3x Galibier, 2x van de zuidkant en 1x van de noordkant telt dus ook maar voor 1 punt.

Maar ja, zo zijn de regels.


Peter

Inderdaad, en iets als de Italiaanse Weg telt net zo zwaar mee als de Grossglockner (die volgens de BIG-lijst Hochtor heet), wat ik ook een bizarre gedachtengang vind (maar och - wie ben ik nou helemaal?)

Hoi!

Misschien snap ik het niet helemaal maar jullie fietsen voor een plekje op een een of andere lijst??? :shock:
Ik fiets liever voor mijn plezier, de landen en cultuur :-D Maar ieder het zijne.

Voor de echte klimgeiten liggen de uitdagingen natuurlijk buiten Europa zoals in de Andes, Centraal Azie en Tibet. De 'wegen' zijn daar merendeels onverhard en de passen zijn tot 2000 meter hoger dan in Europa.
Hoeveel 'punten' is een onverharde beklimming van een 5401m hoge pas waard met 35kg bagage? :P

Fiets de wereld (met maar 1 lijst: de paklijst),
Whisky

whisky schreef:
Misschien snap ik het niet helemaal maar jullie fietsen voor een plekje op een een of andere lijst??? :shock:
Ik fiets liever voor mijn plezier, de landen en cultuur :-D
Whisky
Nou, ik fiets in ieder geval niet voor een of ander lijstje, maar het is gewoon grappig.

Nu fiets ik al meer dan 30 jaar (alleen Europa) en ik ik heb in al die jaren nog niet meer dan dertig "erkende" collen bij elkaar gefietst.

Ik fiets ook echt voor mijn lol, en ik zal ook echt niet "omrijden" om een extra puntje te halen.

Maak je wat dat betreft maar niet ongerust :D

Peter

Aanvulling:

De lijst is ook zo arbitrair als het maar zijn kan. Wel de Croix de Fer, maar niet de Glandon. Terwijl de klim vanaf het zuiden dezelfde is, maar voor de Glandon ga je linksaf. Oké, de Glandon is lager.

Wel de Aspin, maar niet de Hourquette d'Ancizan, die hoger is.

En het maakt niet uit van welke kant je komt. Posbank vanaf Rheden: toch echt even klimmen, maar vanaf Roosendaal toch niet echt een klim.

En om nou de Posbank hetzelfde te waarderen al de Izoard of de Var.

Maar daarom blijft het nog wel een leuk lijstje.

Overigens zijn we wel erg off-topic geraakt.

Sorry.

Peter

whisky schreef: Misschien snap ik het niet helemaal maar jullie fietsen voor een plekje op een een of andere lijst??? :shock:

De lijst is natuurlijk een verzameling van gekken die het leuk vinden om steeds andere bergen te fietsen

ik heb er nu zo'n 144 gevonden die ik heb gefietst, allemaal toen ik de BIG lijst nog niet kende.

groet

Luddo

whisky schreef:Hoi!

..................
Voor de echte klimgeiten liggen de uitdagingen natuurlijk buiten Europa zoals in de Andes, Centraal Azie en Tibet. De 'wegen' zijn daar merendeels onverhard en de passen zijn tot 2000 meter hoger dan in Europa.
Hoeveel 'punten' is een onverharde beklimming van een 5401m hoge pas waard met 35kg bagage? :P ................

Fiets de wereld (met maar 1 lijst: de paklijst),
Whisky
Ik fiets natuurlijk ook niet om hoger op de lijst te komen. Fietsen is voor mij gewoon een erg leuk tijdverdrijf. Om op je vraag terug te komen : die pas staat niet op de lijst (want die ligt buiten Europa). Zou die er wel opgestaan hebben, dan had je met die ontberingen precies 1 punt kunnen halen :?