Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in de Pyreneeën - Forum Wereldfietser

fietsen in de Pyreneeën

Hallo,

Laat me mezelf introduceren, vorige zomer en de zomer daarvoor hebben een vriend en ik een fietstocht van +- 10 dagen in de Dolomieten en de Franse Alpen ondernomen. Wij hebben deze tocht gedaan op trekfietsen met meestal de bagage op de rooster vanachter en de overnachting gebeurde op een camping.

Maar deze zomer willen we het eens anders doen. Wij willen naar de Pyreneeën, maar dan met de koersfiets en zonder bagage. Niet zonder bagage natuurlijk, maar in een formule waarin wij zouden overnachten in eenvoudige hotels, gites of eventueel zelfs campings en waarin de bagage (door een organisatie?) naar onze bestemming wordt gebracht.

Nu had ik al eens rondgekeken op internet en ik kwam eigenlijk enkel terecht op volgende site:
http://www.col-d-extreme.nl/home.html
Ons oog was vooral op het programma Luz-Ardiden Portet-d'Aspet gevallen. Dwz, wij zouden vooral de bekendere cols in de Pyreneeën willen doen en wij schrikken niet terug voor meerdere cols per dag (vorige reizen hebben wij dit ook gedaan).
Het probleem bij deze organisatie echter is dat dit programma slechts kan georganiseerd worden vanaf 4 personen, en wij zijn slechts met 2. Ik heb al geïnformeerd om ons aan te sluiten bij een grotere groep, maar er zijn daarvoor nog te weinig reizen die vastgelegd zijn.

Zijn er mensen hier die andere organisaties kennen die een gelijkaardige dienst aanbieden? Of mensen die een gelijkaardig "probleem" hadden en dan een oplossing hebben gevonden?

De reis zou doorgaan in augustus of september 2008..

Dank bij voorbaat!

Andreas

Beste Andreas,

Als Col d'Extreme voor jou geen maatwerk kan bieden, kun je ook proberen zelf wat te organiseren. Koop IGN-kaarten van dat gebied op een schaal van 1: 100.000. Daar staat flink wat benodigde informatie op, zoals hoogtelijnen.
Neem via het Frans Verkeersbureau in Brussel contact op met de dienst toerisme van de regio. Wellicht is er een regionale organisatie die bagagetransport kan organiseren. Je kunt ook een lijst opvragen met hotels, pensions en gastenkamers in de plaatsen waar je denkt te overnachten. Neem vooraf per e-mail contact op om te vragen of zij bagagevervoer naar de volgende overnachtingsplek kunnen regelen.
Lang leve de voorpret van het zelf organiseren!

Maar als je toch in hotels etc logeert kun je de weinige bagage die je dan nog hebt ook makkelijk op een racefiets meenemen (misschien niet op de allerlichtste echte koersfiets). Met 8-10 kg ben je er wel, en dat kan prima in een grote Carradice zadeltas of in twee kleine voortasjes die je aan een lichte achterdrager hangt. Dan heb je tenminste echte vrijheid.
Wim

Willem Jongman schreef:Maar als je toch in hotels etc logeert kun je de weinige bagage die je dan nog hebt ook makkelijk op een racefiets meenemen (misschien niet op de allerlichtste echte koersfiets). Met 8-10 kg ben je er wel, en dat kan prima in een grote Carradice zadeltas of in twee kleine voortasjes die je aan een lichte achterdrager hangt. Dan heb je tenminste echte vrijheid.
Wim
Je hebt niet veel nodig voor een reis om de wereld:
"In addition to a cycler's ordinary outfit and the before-mentioned small
wedge tent I provide myself with a few extra spokes, a cake of tire
cement, and an extra tire for the rear wheel. This latter, together with
twenty yards of small, stout rope, I wrap snugly around the front axle;
the tent and spare underclothing, a box of revolver cartridges, and a
small bottle of sewing-machine oil are consigned to a luggage-carrier
behind; while my writing materials, a few medicines and small sundries
find a repository in my Whitehouse sole-leather case on a Lamson carrier,
which also accommodates a suit of gossamer rubber"


(Dit was Stevens op zijn Hoge Bi, is trouwens leuk gratis leesvoer, bv link

Mocht je toch nog alles uit willen besteden, heb je al gekeken bij http://www.cycletours.nl ?