Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jersey Engeland - Forum Wereldfietser

Jersey Engeland

Hallo,

Tijdens mijn zoektocht noog een stukje europa wat ik en mijn vrouw kunnen befietsen kwam ik terecht bij Jersey.
Mijn vrouw heeft graag zon en zee. En ik heb wel gelezen dat daar rond 27 stranden moeten zijn. Maar ze is niet een echte klimmer. Dus Fietsen in de b.v alpen is niets voor haar ;).

Wie kan mij wat vertellen over Jersey. Hoe is het daar fietsen, hoe is het weer, Kun je er goed kamperen of moet je in hotels gaan zitten.
Ik zie jullie verhalen graag tegemoet.

Marc en Sandra
Jersey is een mooi eiland om een weekje rond te fietsen, of langer te blijven als je ook op het strand wilt liggen. Om de strandjes te bereiken moet je vaak wel even kort en steil afdalen en dus weer klimmen als je uitgeluierd bent. Mijn vrouw is ook geen Alpen-crack, maar heeft op Jersey prima kunnen fietsen terwijl ze 5 maanden zwanger was. Als je strandjes wilt bezoeken, moet je je zeker op het getij orienteren, want veel strandjes verdwijnen geheel bij vloed; het tij-verschil is een meter of 8 (!!).

Er zijn vrij veel green-lanes, die schitterend zijn om te fietsen: bijna geen gemotoriseerd verkeer.

Er zijn niet zo veel campings, maar 1 is genoeg om het hele eiland te bestrijken. Als je je kampeerbagage op de fiets mee kunt nemen, dan is het zeker aan te raden om de auto in Frankrijk (St. Malo) te laten staan. Je kunt natuurlijk ook uit NL vertrekken. Als je wilt weten op welke camping wij hebben gestaan, dan moet je maar even mailen. Dan zoek ik het nog even op.

We hebben deze vakantie destijds gecombineerd met Guernsey, maar dat vonden we niet zo'n goed idee. Guernsey lijkt er veel op het Westland (veel kassenbouw en erg vlak). Het eilandje Herm is wel een aanrader voor een dagje (strand + wandelen).

Groeten, Ivo

Van de kanaaleilanden ken ik alleen maar Sark, van een duikvakantie vroeger. Dat is een mooi maar heel klein eiland, 7km lang, waar geen autoverkeer is toegelaten (er rijden wel tractors). Zeker de moeite om hier ook eens een dagje naartoe te trekken, als je dan toch al in de buurt bent!

floere schreef:Van de kanaaleilanden ken ik alleen maar Sark, van een duikvakantie vroeger. Dat is een mooi maar heel klein eiland, 7km lang, waar geen autoverkeer is toegelaten (er rijden wel tractors). Zeker de moeite om hier ook eens een dagje naartoe te trekken, als je dan toch al in de buurt bent!
Maar er is een fietsenmaker!