waarschijnlijk heb je de verkeerde autolak gebruikt? Of verkeerd geappliceerd of verkeerd uitgehard?
De meeste professionele autolakken zijn zgn 2 K systemen, bestaande uit een zgn polyol en een verharder, het polyisocyanaat.
Als deze uitgehard zijn levert dat bijna altijd harde maar elastische systemen op. Met een speciale verharder op basis van een hard type polyisocyanaat kan men de droogtijd inkorten, dit systeem levert mogelijk veel hogere eindhardheden op en zou bij overdrijven bros kunnen worden. Kunnen, want als er een flexibele polyol tegenover staat kan het totale resultaat toch goed zijn.
Kortom laat je door een technisch deskundige verkoper/spuiter adviseren (ben een R&D-er dus ik ken niet alle types die in NL geadviseerd worden).
Het is bij zulke systemen ook belangrijk dat de luchtvochtigheid niet te hoog is anders kunnen er teveel zgn ureum groepen ontstaan en de film te bros worden. Kies een dag dat het onder de RH=70% is, mag niet te moeilijk zijn in NL als je binnen werkt.....
Deze 2K systemen zijn over het algemeen zeer goed, dus jouw resultaten zijn toch vreemd (als je deze gebruikt hebt).