Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geen water in stad Groningen - Forum Wereldfietser

Geen water in stad Groningen

Maandag 10 maart was er geen water in stad Groningen e.o. Vandaag (de 11e) wel, maar er moet eerst 2 min. gekookt worden voor consumptie. Zelfs de tapvaten (je weet wel, zo'n grote waterfles omgekeerd op een kastje) op m'n werk zijn nu leeg. Hoe konden mijn collega's en ik dan koffie drinken? Toen kreeg ik een lumineus :idea: , want op zolder staat m'n watertank van 5 liter, voorzien van haken voor de bagagedrager, nog steeds. Ik had hem lang geleden (1979) gebruikt tijdens m'n fietstocht van 400 km door de Arabische woestijnen bij 41 graden. Zonder dat ding hadden de gieren allang boven me rondgecirkeld.... Dus uit zolder gehaald, schoongemaakt en gevuld (ik woon niet in stad Groningen dus). Vanmorgen is hij aan m'n fiets naar m'n werk gehangen en zo konden wij tot jaloezie van de andere afdelingen wel lekker koffie drinken! Waar een hobby als wereldfietsen goed voor is..... Hier een foto van de tank op mijn fiets, staande voor het vliegveld van Tel Aviv. Als ik de tank zie, vliegen de herinneringen in me naar boven 8) ! Zelfs het vlieglabeltje om de handvat zit er nog.
http://www.mijnalbum.nl/Album=XVSB4YCR
Leon schreef:Mooie fiets :D
Leon
De mijn afgebeelde fiets is een rode Gazelle Tour d'Avenir. Op deze foto nogmaals klikken kun je vergroten en het merk goed aflezen. Op de foto ontbreken de spatborden, die gewichtsbesparend overbodig waren in het kurkdroge Midden-Oosten. Na thuiskomst waren de spatborden weer terug gemonteerd. Als kaal frame gekocht in december 1978 en gedurende een half jaar onderdelen bij elkaar gespaard en in elkaar gemonteerd, uiteraard met een Brooks zadel, welke van de oude voorganger is overgenomen, een Raleigh uit 1974. Ook de naven, spaken en velgen waren los gekocht en zelf gespaakt. Was in gebruik tot 1996. Hij heeft heel wat meegemaakt. Op de liggende framebuis had ik vlaggetjes geschilderd van de landen waar deze fiets is geweest (incluis de gevaarlijke DDR onder Erich Honecker). Die fiets is vorig jaar op de schroothoop beland, maar de buis met de vlaggetjes hangt nu, afgezaagd, als herinnering nog thuis.

In ontwikkelingslanden is dit een deugd. Meestal geen goed drinkwater en vervolgens zelf improviseren en via allerlei constructies water achterop de fiets naar een bestemming en vervolgens het daar aan de man te brengen voor 5 stuivers. De informele sector heet zoiets, geloof ik. 'k Weet't wel zeker.