Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zoeken in gebruikerslijst op stad of dorp - Forum Wereldfietser

Zoeken in gebruikerslijst op stad of dorp

Is het ook mogelijk om in de gebruikerslijst te zoeken op stad of dorp. Ik ben namelijk wel benieuwd of er in mijn regio nog meer wereldfietsers huizen. Als ik de lijst sorteer op plaatsnaam, dan geeft bladzijde 25 nog geen stad of dorp aan. En aflopend begint de sorteervolgorde bij Zwolle etc. Je moet dan kennelijk 50 keer bladeren om eindelijk bij een bepaalde dorp of stad te komen. Is er een andere methode om op een bepaalde plaatsnaam te filteren?

Ik zit nog op andere fora die draaien op phpBB, en daar is in het verleden al dezelfde vraag gekomen, en helaas, het antwoord was negatief :cry: (dixit Jansenius die op letter 13, precies in het midden van het alfabet woont :evil: ).

google, bijvoorbeeld op "Woonplaats: Emmen" site:wereldfietser.nl

De tovenaar schreef:google, bijvoorbeeld op "Woonplaats: Emmen" site:wereldfietser.nl
Ja maar zo krijg je wel alle berichten gepost door Emmenaars, maar geen eenvoudige lijst van de Emmenaars zelf.
De truuk die je voorstelt is wel handig om een ander "handicap" van phpBB op te vangen, namelijk het feit dat je in de zoekfunctie geen woordstring kan meegeven (alleen losse termen, al dan niet met boolean factors).

Als je bijvoorbeeld specifiek wil zoeken op de zinsnede "gepost door Emmenaars", dan zet je in google

"gepost door Emmenaars" site:wereldfietser.nl
wel eventjes wachten tot deze post mee geïndexeerd is geraakt ;-) .

Nee, dat kan inderdaad niet. De nieuwe versie van phpbb is uit en deze heeft een verbeterde zoekmachine. Er is alleen nog geen moment gepland om deze upgrade uit te voeren.
Overigens weet ik absoluut niet of deze dan ook op woonplaats kan zoeken. Ik denk eerlijk gezegd van niet. Maar zoeken in berichten wordt dan wel beter.
DriesBa schreef:Is het ook mogelijk om in de gebruikerslijst te zoeken op stad of dorp. Ik ben namelijk wel benieuwd of er in mijn regio nog meer wereldfietsers huizen. Als ik de lijst sorteer op plaatsnaam, dan geeft bladzijde 25 nog geen stad of dorp aan. En aflopend begint de sorteervolgorde bij Zwolle etc. Je moet dan kennelijk 50 keer bladeren om eindelijk bij een bepaalde dorp of stad te komen. Is er een andere methode om op een bepaalde plaatsnaam te filteren?
Hoi,
Methode B: nadat je op het knopje Sorteer hebt geklikt, klik je vervolgens onder aan de pagina op Pagina 2. Dan is de URL van de pagina veranderd in iets heel langs, eindigend op start=45. Die 45 kun je vervolgens handmatig aanpassen. Doe een gok en vul 2000 in en in een redelijk beperkt aantal stappen moet het wel lukken.
Sorteren op postcode was nog handiger geweest, maar helaas, die data zitten er niet in.
Wat ik vrij absurd vindt, is dat er zoveel ingeschrevenen zijn die nog nooit een bericht hebben gepost. Zouden die er niet na een bepaalde tijd uitgehaald kunnen worden?
Succes,
Leon
Hoe plaats ik een foto in een berichtje van dit forum? Kopiëren, plakken lukt mij niet. Htlm is uitgeschakeld en laat zich niet in schakelen.
Roger
Roger schreef:Hoe plaats ik een foto in een berichtje van dit forum? Kopiëren, plakken lukt mij niet. Htlm is uitgeschakeld en laat zich niet in schakelen.
Roger
Je plakt de URL van de foto (http://.www...........jpg) als tekst in het bericht. Dan selecteer je deze URL-tekst en klikt op het knopje Img dat rechtsboven het tekstvak staat als je je bericht aan het maken bent.
Als het geen plaatje is dat al op internet staat, maar een die op je eigen computer staat, dan regel je dat met bv www.imageshack.us. Daar zet je natuurlijk geen dingen op waarvan je niet wilt dat willekeurig welk persoon dat krijgt en er mee uithaalt wat hij wil.
Leon
Leon schreef:
DriesBa schreef:Is het ook mogelijk om in de gebruikerslijst te zoeken op stad of dorp. Ik ben namelijk wel benieuwd of er in mijn regio nog meer wereldfietsers huizen. Als ik de lijst sorteer op plaatsnaam, dan geeft bladzijde 25 nog geen stad of dorp aan. En aflopend begint de sorteervolgorde bij Zwolle etc. Je moet dan kennelijk 50 keer bladeren om eindelijk bij een bepaalde dorp of stad te komen. Is er een andere methode om op een bepaalde plaatsnaam te filteren?
Hoi,
Methode B: nadat je op het knopje Sorteer hebt geklikt, klik je vervolgens onder aan de pagina op Pagina 2. Dan is de URL van de pagina veranderd in iets heel langs, eindigend op start=45. Die 45 kun je vervolgens handmatig aanpassen. Doe een gok en vul 2000 in en in een redelijk beperkt aantal stappen moet het wel lukken.
Leon
Leon, in het plat-Frans zeggen ze""Vous avez trés grand", wat zo ongeveer betekent: "Bedankt voor de tip" Spreekwoordelijk gezegd c.q. vrij vertaald.