Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Help! Ik zoek de volgende velg: Exal XP 19, alloy double wal - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Help! Ik zoek de volgende velg: Exal XP 19, alloy double wal

ik heb vorige week velgen van het type exal sp 19 - 26" besteld bij Meilenweith in Duitsland aan de prijs van € 23.50.
zijn deze week reeds thuisgeleverd.
perfecte service

Ja ik wil ook wel zo'n sp velg kopen, maar ik ben bang dat hij dan niet past. en ja het is maar 23.50 maar toch.. . was het trouwens ook een ACHTER velg? en was het ook een velg met spaken, naaf enz? en de laatste vraag, was het ook voor een fiets met 21 versnellingen

een velg is het buitenste van een wiel .
wanneer er spaken en naaf inzitten spreken we van een wiel.
daardoor is een velg van een voor of achterwiel gelijk.
je moet dan een voornaaf of een achternaaf kopen.
wil je 21 versnellingen moet je een 7 speed naaf kopen.
bedenk wel dat je nog iemand moet vinden om het wiel te vlechten

Marina schreef:een velg is het buitenste van een wiel .
wanneer er spaken en naaf inzitten spreken we van een wiel.
daardoor is een velg van een voor of achterwiel gelijk.
je moet dan een voornaaf of een achternaaf kopen.
wil je 21 versnellingen moet je een 7 speed naaf kopen.
bedenk wel dat je nog iemand moet vinden om het wiel te vlechten
Zullen ze dat niet ergens compleet verkopen?

sven5324 schreef:
Zullen ze dat niet ergens compleet verkopen?
Jawel, maar dan koop je een wiel. (Waarvan de velg een onderdeel is.

B@se schreef:Hmm,

ik gok er ondertussen op dat je naast een Velg (de "hoepel" waar de spaken insteken) ook de spaken en een naaf zoekt? En dan het liefst nog in een geheel, ofwel een geheel nieuw achterwiel?

Denk idd dat je je wenschen misschien een beetje beter kenbaar kunt maken, dus wat voor wiel...


Bas
Zoals ik al eerder schreef moet je dus een wiel hebben, een beetje aardige lbs kan deze zo in elkaar zetten voor je maar als je zoekt op de beter gesorteerde e-shops (bv in Duitsland) dan vind je zeker een passend wiel. Je kun ook een naaf kopen waarop normaliter een 8 of 9 sp cassette gaat, maar dan moet je wel een opvulring achter (of eigenlijk voor) de 7sp cassette steken om deze passend te krijgen.

Weet momenteel alleen niet wat voor maat je moet hebben, gaat het om een 26"(650c) of een 28"(700c) wiel?

een aardig wieltje met een deore naaf en xm317 velg met Mach plain 2,0 spaakjes kost bv maar 59,95 (26") en een 28" LX naaf met een ZAC 19 velg en Mach plain 2,0 spaken kost je 56 euro.... das zegmaar niet heel erg duur.

Wil je cht duurzaam, dan kun je kijken naar bv een xt naafje met sapim race spaken met een a319 velg, die zit op 80 euro. (28").


Dus zeg het maar, wat is je wielmaat, kun je vrij gemakkelijk een aardig wieltje uitzoeken.

Grtz

Bas

maakt het dan niet uit wat voor type ik nodig heb, passen ze allemaal?. ik zal morgen btw ff posten hoeveel inc velg het is

B@se schreef:
B@se schreef:Hmm,

ik gok er ondertussen op dat je naast een Velg (de "hoepel" waar de spaken insteken) ook de spaken en een naaf zoekt? En dan het liefst nog in een geheel, ofwel een geheel nieuw achterwiel?

Denk idd dat je je wenschen misschien een beetje beter kenbaar kunt maken, dus wat voor wiel...


Bas
Zoals ik al eerder schreef moet je dus een wiel hebben, een beetje aardige lbs kan deze zo in elkaar zetten voor je maar als je zoekt op de beter gesorteerde e-shops (bv in Duitsland) dan vind je zeker een passend wiel. Je kun ook een naaf kopen waarop normaliter een 8 of 9 sp cassette gaat, maar dan moet je wel een opvulring achter (of eigenlijk voor) de 7sp cassette steken om deze passend te krijgen.

Weet momenteel alleen niet wat voor maat je moet hebben, gaat het om een 26"(650c) of een 28"(700c) wiel?

een aardig wieltje met een deore naaf en xm317 velg met Mach plain 2,0 spaakjes kost bv maar 59,95 (26") en een 28" LX naaf met een ZAC 19 velg en Mach plain 2,0 spaken kost je 56 euro.... das zegmaar niet heel erg duur.

Wil je cht duurzaam, dan kun je kijken naar bv een xt naafje met sapim race spaken met een a319 velg, die zit op 80 euro. (28").


Dus zeg het maar, wat is je wielmaat, kun je vrij gemakkelijk een aardig wieltje uitzoeken.

Grtz

Bas
het maakt me eigenlijk ook niet echt uit welke velg erop gaat, gewoon de goedkoopste. ik ga ermee naar school en terug, ik ga niet naar de noordpool en terug :lol:
maar ee hoe weet jij dan welke velg wel en niet op me fiets past?
en als ik morgen mijn inc maat van me WIEL heb gegeven, kun je me dan gelijk een concrete site of plaats geven waar ik dat wiel kan kopen
bvbd sven

roger...

als het een 26" wiel is dan kost het goedkoopste wiel wat wij in het rek hebben hangen retail 35 euro, 38 euro voor een 28", met een 7 sp body. een 7 sp pignon versie is nog een paar euro's goedkoper...

Maar ben er nogsteeds niet achter of je nu een Velg of een kompleet Wiel moet hebben... Als je een losse velg koopt moet deze nog worden ingespaakt en dat kost meestal meer dan een kant en klaar systeem wiel.... dat je daar eventjes rekening mee houdt.

Bas

B@se schreef:roger...

als het een 26" wiel is dan kost het goedkoopste wiel wat wij in het rek hebben hangen retail 35 euro, 38 euro voor een 28", met een 7 sp body. een 7 sp pignon versie is nog een paar euro's goedkoper...

Maar ben er nogsteeds niet achter of je nu een Velg of een kompleet Wiel moet hebben... Als je een losse velg koopt moet deze nog worden ingespaakt en dat kost meestal meer dan een kant en klaar systeem wiel.... dat je daar eventjes rekening mee houdt.

Bas
Als ik jou zo hoor neem ik aan dat jij een eigen fietsen winkel hebt ofzo?
zou je me dan willen mededelen waar die zit, dan kom ik met het wiel enal naar je winkel, ik weet niet of ik ze ook kan bestellen?
PS het gaat om het hele wiel, er zit namelijk een mega slag in

Hi,

werk sweekends bij de lbs (een van de vele bij-baantjes)... dus "helaas" zelf geen shop...

heb eventjes ge-googled naar lbs in rotterdam, kom op meer dan 25 hits....
zou er dus best een tussen moeten zitten die je kan voorzien van een wiel.

Ik werk zelf in Bergen op Zoom, dus das niet heel erg om de hoek (vanaf Dijkzicht 50 min rijden, doe dat nu iedere week een aantal keer helaas).

Succes met je zoektocht.

Bas

Wat is het tel nr van de rotterdamse lbs want ik kan die hits niet vinden

PFFFFFFFFFF...en wel de site van de wereldfietser 8)
Wat wil je nu eigenlijk? Volgens mij dat iemand je een compleet wiel aan je voordeur aflevert? En dan in een volgend topic de vraag stelt hoe je dat wiel moet plaatsen? :evil:

50er schreef:PFFFFFFFFFF...en wel de site van de wereldfietser 8)
Wat wil je nu eigenlijk? Volgens mij dat iemand je een compleet wiel aan je voordeur aflevert? En dan in een volgend topic de vraag stelt hoe je dat wiel moet plaatsen? :evil:
Een forum is om vragen te stellen neem ik aan? dan doe ik dat graag.
en voordat ik een velg van ruim 90 euro koop wil ik graag weten of er geen goedkopere is, ik weet niet of dat raar is? en ik begrijp ook niet echt waar uw reactie vandaan komt, als u de volgende keer zo'n opmerking wilt maken wil ik uw vragen deze voor u te houden
sven

sven5324 schreef:
50er schreef:PFFFFFFFFFF...en wel de site van de wereldfietser 8)
Wat wil je nu eigenlijk? Volgens mij dat iemand je een compleet wiel aan je voordeur aflevert? En dan in een volgend topic de vraag stelt hoe je dat wiel moet plaatsen? :evil:
Een forum is om vragen te stellen neem ik aan? dan doe ik dat graag.
en voordat ik een velg van ruim 90 euro koop wil ik graag weten of er geen goedkopere is, ik weet niet of dat raar is?
Een vraag stellen in een forum wekt de verwachting dat je in de antwoorden geinteresseerd bent. Maar je hebt het nog steeds over een velg als je een wiel bedoeld. Even samengevat: alle zinvolle antwoorden negeer je, je snapt er nog steeds niks van en weigert er iets bij te leren , je geeft geen extra informatie als daar om gevraagd wordt, kortom je blijft zeuren om een niet te geven hapklaar en voorverteerd antwoord. Worden sommige mensen moe van ;)

He Sven,
Dit is een site van mensen die weten waar ze het over hebben, en zelf ook hele wilde tochten maken op de fiets (zoals naar de andere kant van de wereld). Die zijn dus ook gewend dat ze daar dure goede wielen etc voor nodig hebben. Jij komt met een heel andere vraag, en je weet ook niet waar je het over hebt (weet je inmiddels wel het verschil tussen een velg en een wiel?). Dat geeft wat communicatie stoornisssen. Wat jij moet doen is gewoon naar de fietsenmaker om de hoek gaan en laten zien wat er aan de hand is. Dan krijg je vast voor vrij weinig geld een bruikbaar wiel, en hij zet het er ook nog voor je in.
Als je ooit nog eens naar de andere kant van de wereld wilt fietsen (of zelfs maar met bagage naar Spanje of zuid Frankrijk) kom dan gerust terug, want dan heb je wel een duur wiel nodig, en niet uit het rek bij de fietsenwinkel om de hoek.
Willem

m-gineering schreef:
sven5324 schreef:
50er schreef:PFFFFFFFFFF...en wel de site van de wereldfietser 8)
Wat wil je nu eigenlijk? Volgens mij dat iemand je een compleet wiel aan je voordeur aflevert? En dan in een volgend topic de vraag stelt hoe je dat wiel moet plaatsen? :evil:
Een forum is om vragen te stellen neem ik aan? dan doe ik dat graag.
en voordat ik een velg van ruim 90 euro koop wil ik graag weten of er geen goedkopere is, ik weet niet of dat raar is?
Een vraag stellen in een forum wekt de verwachting dat je in de antwoorden geinteresseerd bent. Maar je hebt het nog steeds over een velg als je een wiel bedoeld. Even samengevat: alle zinvolle antwoorden negeer je, je snapt er nog steeds niks van en weigert er iets bij te leren , je geeft geen extra informatie als daar om gevraagd wordt, kortom je blijft zeuren om een niet te geven hapklaar en voorverteerd antwoord. Worden sommige mensen moe van ;)
Ik vraag me af waar al deze reacties vandaan komen, ik heb gewoon gegoogled omdat ik eerst even wilde nakijken of er geen alternatief voor dit wiel was ik ben toen hier terecht gekomen en heb mijn vraag gepost onder FIETSTECHNIEK. en ik weet niet wat voor computer jij hebt maar ik kan aan mijn computer niet ruiken of dit een site is voor mensen die er veel verstand van hebben of weinig. ik ben gewoon opzoek naar een goedkopere velg, en wat maakt het uit of ik een velg zoek om b.w.v.s
naar china te gaan of boodschappen doen, als jij meer weet over die kan je dat toch gewoon posten. en dan zeg jij dat sommige mensen er moe van worden en ook nog posten dat ze dat vinden, dan vindt ik eerder dat zij niet op dit forum thuis horen, moe worden van een berichtje heeft in mijn opzicht niets te maken met fietsen, dat zou aan mij kunnen liggen.
je zegt ook dat ik de nuttige posts negeer, ik zou erg graag een wiel bij me lbs kopen maar ik heb geen idee waar die zit
maar met zulke berichtjes plaatsen schiet niemand want op, want ik krijg me wiel niet en jij, ja , jij schiet er ook niks mee op.
iniedergeval bedankt voor de mensen die zich er niet aan irriteren maar zich er even in verdiepen
SVEN

Ga nou toch naar die LBS oftewel de fietsenmaker om de hoek. Je maakt mij niet wijs dat je die niet weet te vinden. Pak anders gewoon het telefoonboek(de meeste fietsenmakers hebben namelijk geen website).
Willem

He moderator, niet te makkelijk maken met die link!!!!! Ik ben een schoolmeester, en die laten de leerlingen eerst zelf oefenen!!! Dus papieren telefoonboek uit de kast, onder de R van "rijwiel" opzoeken in het alfabet, etc etc. Pas als ze dat kunnen mogen ze op internet. Ik ben het zat, die studenten die denken dat googelen in de plaats kan komen van nadenken.