Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietscomputertje met verlichting - Forum Wereldfietser

Fietscomputertje met verlichting

Bestaan er fietscomputertjes met verlichting :idea: ? In deze donkere wintermaanden zie ik niets op mijn fietscomputertje, want ik fiets vaak op wegen zonder straatverlichting. Soms moet ik stoppen om de Cateye-lamp los te maken, maar dan staat het fietscomputertje ook stil....

Hoi Martin,
van een web-site: fietscomputer Sigma BC-1606L - met verlichting.
Als je googelt met Sigma BC zie je de verkooppunten.
groet, Marjan.
Martin E. van Doornik schreef:Bestaan er fietscomputertjes met verlichting :idea: ? In deze donkere wintermaanden zie ik niets op mijn fietscomputertje, want ik fiets vaak op wegen zonder straatverlichting. Soms moet ik stoppen om de Cateye-lamp los te maken, maar dan staat het fietscomputertje ook stil....
Sigma heeft ook een los minilampje voor de computer

:idea: Hier is die in de aanbieding, van €10.95 voor € 1.95!

Afbeelding

Een andere optie is zo'n goedkope sleutelhanger met LED lichtje kopen en met bijv. een tie wrap aan je remkabels boven je stuur bevestigen.

Afbeelding

Cateye heeft (wireless) model CC-MC100W met (groen) lampje erin. Knopje (geel) indrukken en je (display) wordt verlicht (in deze donkere december maand heel toepasselijk).
Mvgr, Eric ( :lol: )

De tovenaar schreef::idea: Hier is die in de aanbieding, van €10.95 voor € 1.95!
Bedankt, ik neem deze! Hoewel deze advertentie uit Maastricht afkomstig is (volgens Hier), zal ik bij mijn fietsenzaak G. Poort in Winsum (Gr.) gaan proberen.

Ik heb ook zo'n Sigma lampje gekregen. Alleen is mijn km-teller (een cateye cordless) een beetje te hoog en hierdoor is de display niet goed af te lezen als ik het lampje gebruik.

Groetjes,
Frank

De tovenaar schreef:Een andere optie is zo'n goedkope sleutelhanger met LED lichtje kopen en met bijv. een tie wrap aan je remkabels boven je stuur bevestigen.

Afbeelding
Gaat niet, de remkabels lopen onder mijn stuur langs! Klik op de foto http://www.mijnalbum.nl/Album=QXVTE6FY voor een vergroting en je ziet hoe mijn T-stuur eruit ziet. Ik neem het "leeslampje" uit de foto van de Tovenaar van harte. Ik fiets dagelijks met deze Giant FCR naar mijn werk, de stuurtas van AGU gebruik ik ook dagelijks (voor m'n Simson-doosje, broodtrommeltje, agenda, enz.)

Ik heb er eentje van de Aldi of Lidl met verlichting in het apparaatje voor ongeveer 14 euro. Het apparaat laadt zichzelf op met zonlicht. Al 3 jaar gebruikt zonder nieuwe batterijen(sta er zelf ook verstelt van). :lol:
Martin E. van Doornik schreef:Bestaan er fietscomputertjes met verlichting :idea: ? In deze donkere wintermaanden zie ik niets op mijn fietscomputertje, want ik fiets vaak op wegen zonder straatverlichting. Soms moet ik stoppen om de Cateye-lamp los te maken, maar dan staat het fietscomputertje ook stil....
De BC1606L (draad) bevalt mij uitstekend, verlichting, kmstand blijft ook zonder batterij bewaard (erg fijn!), en voor 2 fietsen geschikt, zie sigma BC 1606L (DTS), en dus vanaf 21,95 te verkrijgen.

Johan
JohanB schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Bestaan er fietscomputertjes met verlichting :idea: ? In deze donkere wintermaanden zie ik niets op mijn fietscomputertje, want ik fiets vaak op wegen zonder straatverlichting. Soms moet ik stoppen om de Cateye-lamp los te maken, maar dan staat het fietscomputertje ook stil....
De BC1606L (draad) bevalt mij uitstekend, verlichting, kmstand blijft ook zonder batterij bewaard (erg fijn!), en voor 2 fietsen geschikt, zie sigma BC 1606L (DTS), en dus vanaf 21,95 te verkrijgen.

Johan
Ik heb 'm ook gekocht maar voor €30,- (wel in de winkel) Bevalt prima. Alleen bewaar wel de handleiding mocht je ooit de wielmaat aan willen passen. Dit omdat dit met 4 cijfers moet worden ingevuld.

groetjes.

Ok de verlichting hebben we.
Wat ik zoek is een teller waarbij je de dagstand kan instellen. Ik heb namelijk ondervonden dat als je niet op het 0 punt van een route begint je de hele dag aan het rekenen bent en als ik fiets wil ik van de weg genieten en niet van me tellertje.
Ben al aardig aan het zoeken geweest maar nog niets gevonden

HG

Opa Leen

Leen Verkerk schreef:Ok de verlichting hebben we.
Wat ik zoek is een teller waarbij je de dagstand kan instellen. Ik heb namelijk ondervonden dat als je niet op het 0 punt van een route begint je de hele dag aan het rekenen bent en als ik fiets wil ik van de weg genieten en niet van me tellertje.
Ben al aardig aan het zoeken geweest maar nog niets gevonden

HG

Opa Leen
Hoi opa Leen,

De meeste computers hebben naast een kilometerteller een dagteller. Deze laatste kan op ieder gewenst moment weer op "0" worden gezet. Was dit wat je zocht?

groetjes.

Hallo Leen,
Leen Verkerk schreef:Ok de verlichting hebben we.
Wat ik zoek is een teller waarbij je de dagstand kan instellen. Ik heb namelijk ondervonden dat als je niet op het 0 punt van een route begint je de hele dag aan het rekenen bent en als ik fiets wil ik van de weg genieten en niet van me tellertje.
Ik heb een VDO MC1.0, deze teller heeft behalve een heleboel toeters en bellen (bijv. een hoogtemeter en thermometer) een "navigator" teller die je zelf kunt instellen. Heel handig als je een route uit een boekje volgt en je bent bijv. verkeerd gereden, dan kun je als je de route weer gevonden hebt de km-stand van dat punt in de teller zetten, zodat de km-stand weer met die van het boekje klopt. Uiteraard is er ook een aparte dagteller die de daadwerkelijk gefietste km's voor je bijhoudt.

Groetjes,
Frank

De goedkopere serie van VDO heeft die optie ook al, in ieder geval de VDO C4. Die heeft geen hoogtemeters enzo.

Leen Verkerk schreef:Ok de verlichting hebben we.
Wat ik zoek is een teller waarbij je de dagstand kan instellen. Ik heb namelijk ondervonden dat als je niet op het 0 punt van een route begint je de hele dag aan het rekenen bent en als ik fiets wil ik van de weg genieten en niet van me tellertje.
Ook dit zit op de genoemde Sigma BC1606L, programmeerbare tripteller oid. Ik het zelf nog niet gebruikt, maar op de sigmasite staat een productdemo, je kan alle functies van het apparaat met de muis bedienen, incl. taalinstelling en tripteller: 1606L specificaties, midden rechts klik op productdemo.

Johan

JohanB schreef:
Leen Verkerk schreef:Ok de verlichting hebben we.
Wat ik zoek is een teller waarbij je de dagstand kan instellen. Ik heb namelijk ondervonden dat als je niet op het 0 punt van een route begint je de hele dag aan het rekenen bent en als ik fiets wil ik van de weg genieten en niet van me tellertje.
Ook dit zit op de genoemde Sigma BC1606L, programmeerbare tripteller oid. Ik het zelf nog niet gebruikt, maar op de sigmasite staat een productdemo, je kan alle functies van het apparaat met de muis bedienen, incl. taalinstelling en tripteller: 1606L specificaties, midden rechts klik op productdemo.

Johan
Great!