Additionally, paste this code immediately after the opening tag: leeftijd wereldfietsers - Forum Wereldfietser

leeftijd wereldfietsers

Wat is je leeftijd?

0-10
2%
1
11-20
12%
5
21-30
7%
3
31-40
24%
10
41-50
32%
13
51-60
20%
8
61-70
2%
1
71-80
Geen stemmen
0

Een newby wil graag weten of hij op het juiste forum zit en heeft daarom 2 vragen:

Wat is de leeftijd van de deelnemers aan dit forum?
En huizen hier ook geïnteresseerden in de combinatie fietsen, landschappen en mooie gebouwen bekijken, alsmede korte picknick en dan weer verder. Ik bedoel met name ritten van zo'n 40 tot 70 km op een dag.

Moi: 'k Ben achter in de vijftig en fiets op een toerfiets met een normale stuur en zo'n armsteun(hoe heet dat ook alweer?).


Ik rijd met gemak al dat jongere grut er toch nog uit :)

Is humor hier trouwens wel gewenst?


Moderated: Poll toegevoegd.

Ik ben er 20, één van de jongere gebruikers op het forum:)
En ik combineer het fietsen graag met genieten van de natuur. Dat vind ik dan ook het grootste voordeel van fietsen, je kan echt genieten van de omgeving.
Cultuur interesseert me ietsje minder, maar ik vind het wel leuk om naast het fietsen eens een dagje of namiddagje door een mooie stad/dorp te wandelen, winkels/markt te bezoeken,...

En humor hier wel gewenst hoor :P


Robin
Of je op het goede adres zit weet ik niet. Maar ook ik ben achter in de 50 en maak elk jaar een fietstocht binnen Europa. Ca. 80 km per dag.
Genieten van de natuur, de cultuur, de gebouwen, de mensen (o.a. op de campings). En ik voel me thuis op dit forum.
Jürg

wij zijn 40 en 46 en maken dit jaar met onze kinderen en hond onze eerste trip door europa.
We gaan drie maanden en denken met onze kinderen makkelijk 30 km per dag te halen........Of het gaat lukken?
...............
Ik zou mezelf geen wereldfietser noemen, meer een Europa fietser.
Ik wordt 45 en mijn vrouw is ietsje ouder.

Ik begrijp overigens niet je verband tussen juiste forum en leeftijd. :shock:

Ik ben 56 en mijn vrouw is 54. Ik ben sinds 2000 met het vakantiefietsvirus besmet en sinds 2005 ga ik samen met mijn vrouw Henriette. Het is voor ons een combinatie van vrijheid, natuur, gebouwen en mensen onmoeten. We hebben net onze eerste fietsvakantie buiten Europa, Cuba, afgesloten. Een pachtig ervaring. Normaal gaan met de tent maar dat is op Cuba niet mogelijk. Daar hebben we gebruik gemaakt van Casa's (B&B). Een prachtige manier om in contact te komen met de Cubanen.

Harry
HansvanderVeeke schreef:Ik zou mezelf geen wereldfietser noemen, meer een Europa fietser.
Ik wordt 45 en mijn vrouw is ietsje ouder.

Ik begrijp overigens niet je verband tussen juiste forum en leeftijd. :shock:
Deze opmerking van mij werd veroorzaakt door het beeld dat door de berichten op dit forum bij mij ontstond, nl wereldreizigers die geen enkel probleem hebben om 150 km per dag te rijden. Zo'n afstand kan ik niet meer opbrengen; nou ja misschien 1 keer per maand.
Om deze reden dacht dat hier uitsluitend jongelui tussen 18 en 30 jaar oud huisden(archaïsme), maar het valt mee denk ik.

Het is ook een peiling om vast te stellen of op dit forum gelijkgestemden verkeerden. SnappUvous?
DriesBa schreef: Moi: 'k Ben achter in de vijftig en fiets op een toerfiets met een normale stuur en zo'n armsteun(hoe heet dat ook alweer?).

Ik rijd met gemak al dat jongere grut er toch nog uit :)

Is humor hier trouwens wel gewenst?
Een armsteun? ik dacht eerst aan een rollator, toen aan een mitella, maar je bedoelt een triatlon stuur denk ik.
En och jong grut is net zo divers als oud grut...

Hier iemand van 26, een natuur en architectuur gek die niet onbenullig hard fietst, en (te) vaak stopt om een foto te maken. Snelheid, vlak 25-30 km/u, heuvel op 15-10, heuvel af 40+. Dagafstanden varieeren van 30-90-170km, afhankelijk van het terrein, het weer en wat ik voor moois tegenkom onderweg.

Ik denk dat trouwens menig wereldfietser van 30+ mij eruit fietst kwa gemiddelde afstand per dag per vakantie. Dus ik hoop niet dat er een relatie tussen leeftijd en afstand bestaat, anders moet ik me toch echt zorgen gaan maken ;)
DriesBa schreef:Deze opmerking van mij werd veroorzaakt door het beeld dat door de berichten op dit forum bij mij ontstond, nl wereldreizigers die geen enkel probleem hebben om 150 km per dag te rijden. Zo'n afstand kan ik niet meer opbrengen; nou ja misschien 1 keer per maand.
Om deze reden dacht dat hier uitsluitend jongelui tussen 18 en 30 jaar oud huisden(archaïsme), maar het valt mee denk ik.

Het is ook een peiling om vast te stellen of op dit forum gelijkgestemden verkeerden. SnappUvous?
Duidelijk, bedankt voor de uitleg. En om je beeld te ontkrachten, wij doen absoluut geen 150 km op een dag. Nu zitten we meestal rond de 100 want ik wil ook kunnen genieten van de omgeving en af en toe even ergens kijken en/of een foto maken.
Volgens mij is er al eens een poll geweest over hoeveel km men doet en hoe hard men fietst.
DriesBa schreef:Een newby wil graag weten of hij op het juiste forum zit en heeft daarom 2 vragen:
Wat is de leeftijd van de deelnemers aan dit forum?
En huizen hier ook geïnteresseerden in de combinatie fietsen, landschappen en mooie gebouwen bekijken, alsmede korte picknick en dan weer verder. Ik bedoel met name ritten van zo'n 40 tot 70 km op een dag.
Moi: 'k Ben achter in de vijftig en fiets op een toerfiets met een normale stuur en zo'n armsteun(hoe heet dat ook alweer?).
Ik rijd met gemak al dat jongere grut er toch nog uit :)
Is humor hier trouwens wel gewenst?
Hallo Driesba,
Als veelvuldig deelnemer aan verenigingsactiviteiten kan ik je vertellen dat je nauwelijks op zult vallen tussen de anderen. De leeftijden varieren van in de twintig tot in de zeventig, met een flinke nadruk op veertigers en vijftigers. Heel veel leden fietsen rond de 70 km per dag en doen dat vooral om mooie en leuke dingen te zien. En dat zijn zeker niet alleen de vijftigers. Natuurlijk kloppen op de beurs opvallend veel beginnend gepensioneerden aan met indrukwekkende plannen ("ik ga een half jaar fietsen"), maar de meesten zijn toch wat bescheidener. En de jonkies van in de dertig gaan er ook niet allemaal op topsnelheid vandoor.
Groet,
Leon
Geboren 24 febr. 1951 (te Blaricum, dezelfde plaats waar vereniging De Wereldfietser op camping Woensberg is opgericht :wink: )
En sinds 24 juli 1969 liefhebber van buitenlandse fietstochten, zeg maar al meer dan 38 jaar dus.

Ik ben er 20, één van de jongere gebruikers op het forum:)
En ik combineer het fietsen graag met genieten van de natuur. Dat vind ik dan ook het grootste voordeel van fietsen, je kan echt genieten van de omgeving.
Cultuur interesseert me ietsje minder, maar ik vind het wel leuk om naast het fietsen eens een dagje of namiddagje door een mooie stad/dorp te wandelen, winkels/markt te bezoeken,...

En humor hier wel gewenst hoor


Robin
Ik ben 19 en ben voorderest helemaal met Robin eens

Hoi Driesba,

Ik voel me met mijn ruim 69 jaar nog steeds thuis bij deze club :D en ik hoop dat dat ook voor jou gaat gelden. Wat betreft afstanden: op de vlakke weg 80+ km, in heuvels of bergen (veel) minder en ik rijd 'het jonge grut' er niet uit!
Overigens vind ik afstanden en zelfs het fietsen niet belangrijk. Het gaat mij erom op een prettige manier onderweg te zijn, te genieten van landschappen en natuur en kennis te maken met (andere) culturen en mensen.

Groeten,
Evert

Nou... dan zal ik mijn leeftijd ook maar prijs geven!
Morgen wordt ik 62 en ben het fietsen nog niet moe!
Mijn eerste buitenland tocht was in 1962 naar de ardennen.

Ik fiets ook nog altijd op een "normale" fiets!!

Voor de verdere rest sluit ik me bij Evert (die ik overigens niet ken) aan.

Ho ho, als we op dit forum mensen toelaten die minder dan 150 km per dag fietsen en ook - de brutaliteit! - nog eens in de 50 zijn, dan kap ik ermee hoor!

Nee hoor, iedereen die van fietsvakanties houdt en spelfauten maakt is welkom op dit forum.

Ahum...eh eh...ik wilde even zeggen - wij Drenten zijn vaak wat te bescheiden :oops: - dat ik de reacties fantastisch vind en zeer bemoedigend(leeftijd speelt geen rol, humor en zelfs mensen uit alle regio's).

Trouwens voor 100km op 18-20km gemiddeld draai ik m'n hand ook niet om, maar 'k ben altijd bang dat ik de vertragende factor ben. :oops:

59 en 57. Fietsen is leuk en de fiets is ons middel van vervoer van bezienswaardigheid naar terras naar camping naar nieuwe ervaringen. Het tempo is onder meer hiervan afhankelijk. En dat geldt ook voor de afstand (die primair wordt bepaald door de beschikbaarheid van campings). Het leven is tussen het fietsen door al ernstig genoeg.

Met mijn 35 jaar zit ik dus mooi in de middenmoot.
Qua kilometers zitten m'n vrouw en ik dat ook min of meer. We fietsen zo rond de 70-80km per dag, hangt af van de accidentatie van de route. We hebben dan ook vrij zwaar beladen fietsen bij ons, we gaan altijd voor kamperen.

Maurice

DriesBa schreef:Trouwens voor 100km op 18-20km gemiddeld draai ik m'n hand ook niet om, maar 'k ben altijd bang dat ik de vertragende factor ben. :oops:
Haha, wat betreft de vertragende factor denk ik dat ik dat van je ga winnnen ;) (veel) foto's maken haalt de gem. snelheid aardig naar beneden.

En wat zou er mis zijn met de vertragende factor? die zorgt er juist voor dat andere mensen ook rustiger aan doen en wat meer gaan rondkijken (en genieten). Bovendien hebben we meer dan 20 keuzes om het juiste verzet bij jouw snelheid te kiezen ;)
Maar, waarom focus je op de mogelijke (problematische) verschillen tussen jou en de rest? Lijkt me leuker om het over de overeenkomsten te hebben...

Waar houdt je van buiten het rondtrappen van de trappers op je fiets?
Ben 60 jaar mijn partner 56
Ik vind afstand en snelheid niet relevant, wat wel relevant is , is genieten en zorgen dat je uiteindelijk tijdig je "eindpunt" bereikt. Dat geldt zowel per dag als voor je totale trip.
De ervaring heeft ons geleerd dat dit voor ons varieerd tussen de 40 en 80 km per dag . Wij gaan in onze planning dan ook uit van 60 km/dag. Wij hebben veel in Europa en Azie gefietst .