Additionally, paste this code immediately after the opening tag: antwerpen centraal - avignon ? - Forum Wereldfietser

antwerpen centraal - avignon ?

we willen deze zomer gaan fietsen langs zuid-franse gorges, aan de hand van luc oteman zijn boekje,
het is nog vroeg op het jaar, :roll: maar als je nu info probeert te verkrijgen bij de belgische spoorwegen, dan kunnen ze enkel informatie geven over de tgv met 1 overstap te brussel zuid,
nu heb ik via via :lol: gehoord dat er in de zomermaanden speciale nachttreinen zouden zijn vanuit belgie naar avignon en het zuiden,
is er iemand die hier info over heeft, want nmbs callcenter is niet op de hoogte op dit moment, ze kunnen daar blijkbaar maar max 3 maand vooruit denken :twisted:
ik heb wel al info gevonden over de fietsslaaptrein vanuit nederland,
maar hoe gek zou het zijn om eerst naar het noorden te moeten rijden om dan terug naar het zuiden 8)
op dit moment hebben we zoiets van: dan liever met ryan air naar marseille en terug :idea:
dus graag reactie van mensen met ervaring hierover,
thx allen en fiets ze

Er is een slaaptrein vanuit Metz naar Portbou. Je kan via Brussel naar Metz.

fietsslaaptrein vanuit nederland
Deze gaat over Maastricht en Luik, misschien weet iemand of je daar ook op kunt stappen.

Bob&Marguérite schreef:
Deze gaat over Maastricht en Luik, misschien weet iemand of je daar ook op kunt stappen.
Je kunt voor die auto/fietslaaptrein alleen opstappen in 's Hertogenbosch.
frank en diane schreef:we willen deze zomer gaan fietsen langs zuid-franse gorges, aan de hand van luc oteman zijn boekje,
het is nog vroeg op het jaar, :roll: maar als je nu info probeert te verkrijgen bij de belgische spoorwegen, dan kunnen ze enkel informatie geven over de tgv met 1 overstap te brussel zuid,
nu heb ik via via :lol: gehoord dat er in de zomermaanden speciale nachttreinen zouden zijn vanuit belgie naar avignon en het zuiden,
is er iemand die hier info over heeft, want nmbs callcenter is niet op de hoogte op dit moment, ze kunnen daar blijkbaar maar max 3 maand vooruit denken :twisted:
ik heb wel al info gevonden over de fietsslaaptrein vanuit nederland,
maar hoe gek zou het zijn om eerst naar het noorden te moeten rijden om dan terug naar het zuiden 8)
op dit moment hebben we zoiets van: dan liever met ryan air naar marseille en terug :idea:
dus graag reactie van mensen met ervaring hierover,
thx allen en fiets ze
Er ging in de zomermaanden altijd een nachttrein met fietsenvervoer van Rijsel naar Avignon en verder. Je moet wel reserveren voor de fiets. Dit kost 10 Euro per enkele reis. Van Antwerpen-Centraal gaat ieder uur een rechtstreekse trein naar Rijsel. Informeer bij het kantoor van de SNCF in Brussel, of zoek een verbinding via: www.velo.sncf.com
In Nederland hebben wij de Treinreiswinkel die alle verbindingen kan opzoeken, het voordeligste treinkaartje aan je verkoopt en ook alle reserveringen kan regelen. Het schijnt dat ook steeds meer Belgen zich wenden tot de Treinreiswinkel: www.treinreiswinkel.nl

bert sitters schreef:
Bob&Marguérite schreef:
En daarom vertik ik het ten enen male om met dat ding te gaan. Kom ik na meer dan vijf uur reizen langs mijn eigen huis. Doei! Met de auto ben ik dan al 500 km ver, dwz in de buurt van Nancy.
Leon

Leon schreef:
bert sitters schreef:
Bob&Marguérite schreef:Deze gaat over Maastricht en Luik, misschien weet iemand of je daar ook op kunt stappen.
En daarom vertik ik het ten enen male om met dat ding te gaan. Kom ik na meer dan vijf uur reizen langs mijn eigen huis. Doei! Met de auto ben ik dan al 500 km ver, dwz in de buurt van Nancy.
Leon
Het probleem is dat de fietsen vooraf geladen moeten worden in een container op een van die autowagons die achter de passagiersrijtuigen hangen.

En daarom vertik ik het ten enen male om met dat ding te gaan. Kom ik na meer dan vijf uur reizen langs mijn eigen huis.
Snap ik 8) In 2006 dachten we slim te zijn en hebben we vanaf Barcelona door Frankrijk, met zeg maar wat wij noemen een intercity (corail) via Portbau over Avignon-Lyon naar Strassbourg gepakt. 2 volle dagen mee bezig geweest want een TGV kom je niet in met een vakantiefiets. :twisted:
Overigens de fietscoupé was veel te klein. Overigens ben je op sommige treinen afhankelijk van mogelijkheden en/of bagage-compartimenten, toevallig was die er in het traject Portbau-Avignon. Daarentegen zijn de regiotreinen veel meer geschikt voor fietsen maar hoelang ben je dan onderweg.

Wij gaan dit jaar fietsen in Spanje (leuke boekjes Bert :wink:)maar pakken het vliegtuig, sneller en goedkoper.
Keuze uit Air Berlin, Iberia, Ryan Air of Transavia.

Bob&Marguérite schreef: Keuze uit Air Berlin, Iberia, Ryan Air of Transavia.
Afhankelijk van je bestemming kun je daar nog aan toevoegen:
Vueling, Click-Air, AirFrance en vast nog wel een paar.

Hebben jullie ook aan de fietsbus gedacht? In juli en augustus rijden er fietsbussen van Cycletours (1x per week) naar Suze-la-Rouse en Avignon. je kunt behalve in A'dam en Utrecht ook in Eindhoven en Maastricht opstappen.

Luc Oteman

Beste Luc,

Vanaf Antwerpen is het korter naar de slaaptrein die in Den Bosch vertrekt, dan de opstapplaatsen van de fietsbus in Utrecht of Maastricht. Den Bosch of Eindhoven is ongeveer gelijk. Ik zou dan toch kiezen voor het comfort van de slaaptrein in plaats een hele nacht door te moeten brengen op zo'n stoel in die bus.