Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tour door Frankrijk - Forum Wereldfietser

Tour door Frankrijk

Beste fietsers,
Ik ben Tim van Veen en ik ga deze zomer voor het eerst op fietsvakantie. Mijn plan is door Frankrijk te fietsen en het lijkt mij het leukste een route te fietsen met eenzelfde begin als eindpunt, zodat ik niet met de trein, bus of vliegtuig hoef. Ik zat zelf te denken aan de Groene Weg heen en dan via de Loire route proberen op de St. Jacobsroute terecht te komen. Heeft iemand hier ervaring mee, of andere ideeën?
Bij voorbaat dank,
Tim van Veen

Dat is een mogelijkheid ja, maar ik zou het eerder andersom doen:
Heen via de Jacobsroute tot Tours, daar overstappen opde Loire-Kastelen Route tot Orleans; dan verder via de Loire-Donau-Route (proefeditie van de Fietskaart Informatie stichting) tot Marnay en dan terug via de Groene weg.
De Loire-Donau Route is namelijk alleen in deze richting beschreven.
Bovendien lijkt me dit een betere opbouw omdat je zo de meeste heuvels op de terugweg hebt als je al goed in vorm bent.

Andere optie is heen via de LF1 Noordzee-Route, in Boulogne overstappen op de Normandië en Bretagneroute tot Saumur aan de Loire en dan verder als boven.
Andere beschreven routes die in aanmerking komen zijn Fietsen naar Parijs van Benjaminse en de Van Goghroute naar Parijs en verder via de Jacobsroute naar de Loire. terug kun je ook via Fietsen naar de Bourgogne van Benjaminse maar die is alleen in de andere richting beschreven!

Succes
Luc Oteman

De Groene Weg is een prima route voor een eerste fietsvakantie. Zo ben ik zelf ook begonnen. Het is - zeker na de Ardennen - niet te zwaar, mooi en in het seizoen kom je regelmatig andere fietsers tegen, wat ik wel gezellig vond.

Je kan er ook voor kiezen op de terugweg zelf je route te bepalen op een goede (Michelin) kaart. In Frankrijk zijn zoveel mooie rustige wegjes en campings dat het niet moeilijk is een mooie route te vinden. Bovendien ben je dan 'ingefietst', zodat een klimmetje op z'n tijd ook geen probleem is. Eventueel kun je in Noord-Frankrijk, waar minder campings zijn, weer proberen een beschreven route op te pikken.
Ha die Tim,

Mijn vriendin en ik hebben ook dit jaar besloten door frankrijk te gaan fietsen.

Wij hebben de volgende routes gedeeltelijk aan elkaar geknoopt.
We beginnen vanuit iets voor Autun op de Loire rijn route en gaan bij Marnay naar beneden de groene route middelandse zee deel 2 op.
Vervolgens gaan we bij narbonne de katharen basken route op en bij Lourdes gaan we de oude steden route terug naar Nevers en van daaruit terug naar ons startpunt waar onze auto staat.

In welke periode ga je fietsen in Frankrijk?
Misschien komen we elkaar nog tegen onderweg.

Veel fietsplezier

Groet
Marco

Dit is ook een mooie route moet je gewoon een andere retour aan knopen.

http://www.cartostudio.nl/fiets/barcelona.html

Of voor je retour tocht.
Veel succes.

Bedankt voor alle tips en advies, hier kan ik wel wat mee!