Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Spanje of Portugal - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietsen in Spanje of Portugal

Spironski schreef:Wij willen daar ook gaan fietsen en het schijnt dat Cordoba óók mooi moet zijn. Is deze stad met een paar dagen meer ook in het rijtje toe te voegen?
Neem contact op met de fietsersbond van Cordoba. Wellicht hebben ze net een activiteit als je in de stad bent.
Op hun site staat een plattegrondje van Cordoba met het fietsnet van de stad
www.platabicicordoba.org

Ga ook even naar: www.solobici.net
Deze site heeft ook een Engelse en een Duitse pagina.
De eigenaar van solobici is een Duitser. Hij weet zeer veel over fietsen in Cordoba en de directe omgeving.

Spironski schreef:
Quote:
Bleek dat Sevilla goedkoper was dan Malaga.

Hmm, weet er iemand dan nog een reden waarom we wèl naar Malaga zouden moeten? Kunnen we dat dan niet beter links (of rechts eigenlijk) laten liggen?
Voor alle duidelijkheid wij maken een rondreis en gaan zeker ook naar Malaga, dus maakte het niet zo uit waar we landen. Overigens is het even proberen op de site van Air Berlin, want de prijs is afhankelijk datum en tijd er zijn ook vluchten die weer naar Malaga goedkoper zijn.

De laatste deel van Zuheros naar Córdoba was een bijzonder prettig stuk, je komt volledig over een onverharde weg tot aan de rand van Córdoba, als iemand geïnteresseerd is in een scan van de kaart moet die maar even laten weten.
Wat denk je: JAAAAA, die wil ik wel!! :D

Hè gèt! Ik krijg helemaal de kriebels om te gaan....

Voor ons was Andalusie ook een hoogtepunt in Spanje. Wij waren er eind maart en de bedoeling was richting Granada maar daar was sneeuw gevallen. Nadat we onze fietsen hadden gekregen (konden niet met ons vliegtuig mee) en het weer wat droger was zijn we richting Sevilla gegaan via de witte dorpjes. Werkelijk schitterend. Kijk even op www.fransencarmen.nl. Je ziet daar een verslag van die route en foto's!!
Ik weet zeker dat het je ook zal bevallen. Veel plezier alvast met de voorbereiding die meestal zeker zo leuk is dan het fietsen zelf.

kijk ook eens op http://sigpac.mapa.es/fega/visor/
voor een gedetailleerde topokaart van Spanje :)

Zo! Dat is een mooie toepassing! Als je zoiets op één of ander I-phone-achtig ding zou mee zou kunnen nemen zou je bijna geen kaart meer nodig hebben....

Hallo Yvette,

Heb je mijn website www.fietseninspanje.nl gezien? Daar hebt je het traject Sevilla-Cordoba-Granada over de volgens mij mooiste wegen van a naar z beschreven in de 'Gouden driehoek' tocht, behalve campings, die zijn niet mijn specialiteit, maar je kunt ze desgewenst zelf makkelijk invullen (of met tips van expert Bert!). Zou je het vliegveld van Malaga gebruiken dan kunt je heen naar Sevilla met de regionale trein en is de info in de 'Ronde van Andalusië' tocht ook van toepassing.

Veel plezier!
Raul

De laatste deel van Zuheros naar Córdoba was een bijzonder prettig stuk, je komt volledig over een onverharde weg tot aan de rand van Córdoba, als iemand geïnteresseerd is in een scan van de kaart moet die maar even laten weten.
Hier staat een .kmz bestand (Google Earth) van de etappe van Zuheros naar Córdoba.
Wellicht dat er laten nog meer etappes bij komen.