Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen, Karpaten of Alpen 2008 - Forum Wereldfietser

Noorwegen, Karpaten of Alpen 2008

Voor deze zomer heb ik een hoop ideeën voor fietstochten.
Nu zoek ik reisgenoten en wellicht zwerven er een paar over dit forum.
Om een indruk te geven, hier mijn ideeën voor 2008

Noorwegen: trekken door Noorse gebergten
- wild kamperen in overweldigende berglandschappen, wassen in meertjes en fjorden
- grotendeels onverhard
- eventueel wandelen, kanoën en klimmen.
Karpaten: een reis door Slowakije, Oekraïne, Roemenie en Servië
- Kennismaking met centraal europa
- cultuurverschillen (althans naar verwachting)
- eventueel steden bezoeken
- de Karpaten zijn een prachtig ongerept gebergte
- af en toe stukken onverhard
De Alpen: tour door Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk
- Bekende cols, verlaten passen en venijnige slingerweggetje zonder naam.
- Kamperen, eventueel wild
- Eventueel (meer of minder vaak) fietsen zonder bagage, want veel cols zijn de moeite waard om van verschillende kanten te beklimmen. Het uitzicht en ook de begroeiing zijn vaak totaal anders

Duur: 3 weken of meer
Moment: Niet aan tijd gebonden, voorkeur voor de zomer
Budget: low

Lijkt dit je wat? Laat dan wat horen, ook als je dit keer niet mee kunt.
Andere fietsplannen zijn ook zeer welkom.

Groeten,
Sjoerd (22)

Dag Sjoerd,

Voor het eerst op dit forum, gelijk iemand gevonden met hetzelfde idee!

Het liefst ga ik richting Zweden/Noorwegen. Behoorlijk low budget en vollop genieten van de natuur en de rust.

Je hebt bericht

Mvg,
Nils (19)

Hier ook :)

Ik wil graag een keer in Noorwegen gaan fietsen. (low budget, kamperen etc.)
Karpaten lijkt mij ook erg interessant.
Alpen trekt mij eigenlijk niet zo erg.

Zit er voor mij niet in om eerder dan augustus of september te geen ivm. een operatie.

Groeten,
Ronald (24)

Ik weet niet of je nog opzoek ben naar een reisgenoot omdat je bericht al iets ouder is maar toch.
Ik ga zelf naar pinksteren onderweg richting noorwegen met als bestemming de nordkapp om daarna via finland estland letland en lithouwen terug naar duitsland te gaan.

Misschien dat je het leuk vind om een tijdje mee op te trekken richting het noorden. Low budget is voor mij zeker de instelling anders ga ik het ook geen vijf maanden vol houden.

Ik hoor graag wat je plannen zijn voor het noorden, ik het leuk vinden aangezien ik verder alleen reis.

Ik ben 26 jaar btw en heb net een half jaar in frankrijk gezeten om te snowboarden.

Groetjes Taco

Hoi Taco,

Voor de zomer heb ik nog niets vastliggen. Ik ben ook nog steeds op zoek fietsers.
Inmiddels ben ik wel aan tijd gebonden. Vanaf begin juli kan ik vertrekken voor een week of 6.

Onze plannen verschillen wat, maar misschien is een combinatie mogelijk. Jjj zult moeten zorgen dat je op koers blijft, zowel in kilometers als qua richting. Daarentegen ben ik van van plan om me op de berggebieden te concentreren. Daar zal ik weliswaar flinke dagafstanden halen, maar vaak zigzaggend om zo de schoonste wegen en de mooiste passen te verkennen. Die lange vlakke stukken spreken me niet zo aan.
Als je denk dat het te combineren is, dan hoor ik het graag.

Groeten,
Sjoerd