Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oprichten fietsvereniging - Forum Wereldfietser

Oprichten fietsvereniging

Hallo,
Gezien de behoefte zouden wij graag een toffe fietsvereniging oprichten.

Bedoeling :
- Voor Belgen en Nederlanders
- Maandelijks een dagtrip maken
- Telkens een andere provincie
- 1X/jaar een driedaagse tocht
- Georganiseerd door een lid uit die provincie
- Low-budget
- High fun

Vereisten :
- Geen minimum- of maximumleeftijd
- M of V welkom
- Trekking/Tandems/MTB welkom (asfaltroutes !)
- Minimum 80km kunnen fietsen

Vragen? Interesse? Deelname? Organisatie? Mail me op ovo.ovvo@gmail.com

Eh.... Is de Wereldfietser niet tof genoeg dan??
Juandc schreef:Hallo,
Gezien de behoefte zouden wij graag een toffe fietsvereniging oprichten.

Kun je vertellen wiens behoefte? Want misschien sla ik in de rest van mijn reactie de plank volledig mis.

Bedoeling :
- Voor Belgen en Nederlanders

Dat is de wereldfietser, in Belgie bekend als de vakantiefietser.

- Maandelijks een dagtrip maken
- Telkens een andere provincie

Klinkt leuk, maar ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg om elke maand een dag vrij te kunnen maken om ver van huis (Belgische ardennen, friesland, you name it) te gaan fietsen. Denk dat dit voor meer mensen geldt.

- 1X/jaar een driedaagse tocht

Door de wereldfietser/vakantiefietser worden er al meer tochten georganiseerd, en je kunt er altijd nog een tochtje bij organiseren.

- Georganiseerd door een lid uit die provincie

Drie dagen in één provincie? Zo groot is een provincie toch niet?

- Low-budget

Geldt altijd al voor wereldfietser/vakantiefietser-weekenden, je betaalt zelf voor de camping en eten en drinken, er zitten geen overheadkosten bij.


- High fun

Dat moet je er zelf van maken.


Vereisten :
- Geen minimum- of maximumleeftijd
- M of V welkom

Geldt voor de wereldfietser/vakantiefietser.


- Trekking/Tandems/MTB welkom (asfaltroutes !)

Ligfietsen?


- Minimum 80km kunnen fietsen

Moeten we toch kunnen.

Vragen? Interesse? Deelname? Organisatie? Mail me op ovo.ovvo@gmail.com

Nee, ik mail je niet, ik reageer even hier, daar is het een forum voor. Ik heb het idee dat je het wiel opnieuw probeert uit te vinden. De fietsvereniging die je wilt oprichten bestaat al, en je zit nu op de forum van diezelfde vereniging. Dus als het je erom gaat deze vereniging actiever te maken, door meer dagtochten te organiseren, dan vind ik dat alleen maar leuk, en wil ik best een dagtocht door Zuid Holland organiseren, en waarschijnlijk rijd ik dan af en toe ook een dagtocht elders mee. Maar mocht je een geheel nieuwe vereniging willen oprichten, dan heb ik geen interesse.
Geen probleem - verwijder mijn bericht

De behoefte ligt zo te zien enkel in België (cfr de vakantiefietser.be)
Op één avond kreeg ik 12 positieve reacties van geïnteresseerden.

Sommigen vergeten het verschil tussen wereldfietsen/reizen en recreatief fietsen.

JdC

Een greep uit vakantiefietser.be...maar het zal wel aan mij liggen

Hoi,

Ja, ook ik ben op zoek naar mensen die graag op de fiets hun tijd verdrijven. Ik ben binnen enkele dagen de trotse eigenares van een Koga Lightrunner, dus ik wil dat beestje inrijden zoals het hoort. Het is de bedoeling om rustig op te bouwen, vooral te genieten van het fietsen en ooit wil ik 80km per dag doen. In het najaar wil ik graag een weekje in bv. Umbrië gaan fietsen. Ben 25 jaar en woon ten zuiden van Antwerpen.

------------

wil wel 'ns tochtje mee doen, ben zelf van Turnhout (Noord-Antwerpen), afstand is geen probleem...
zelf ben ik 30 jaar
laatste weekend van augustus de schakel meedoen is wel leuk idee misschien...kunt zelf aantal kms kiezen...laat maar iets weten via deze box of mail me,

Grtz,

--------------

Hallo, ik zoek een fietsmaatje om vanuit Almere of omgeving zo nu en dan een mooie fietstocht door Nederland te maken.
Ik ben 52, en heb nog niet regelmatig heel ver gefiets, maar dit lijkt me erg leuk om te doen, vandaar deze oproep!

Groet,

-------------

etc....

Hallo Juandc,

Tochtjes organiseren voor elkaar? Goed idee. Maar een nieuwe vereniging oprichten voor datgene wat jij wil is toch niet nodig?
Ikzelf heb al twee keer een weekend georganiseerd voor andere WF-ers. Een keer alleen en een keer met Marianne en Wouter. Dat was zo leuk dat we besloten hebben dat dit voorjaar nog eens te doen. En wel in het Oosten van het land.

Ja kan gebruik maken van de website/ blad van de vereniging(en) voor je oproepen en hoeft je alleen maar bezig te houden met de organistaie. Leuker en makkelijker kan het toch niet? Zou leuk zijn als meer fietsers dit zouden doen, zoals jij.

Wil je inspiratie? Kijk maar eens naar 'mijn' twee weekenden....


Via Romana ...
:arrow: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 8783#48783
:arrow: http://sammoresam.spaces.live.com/?_c11 ... etherlands


Heel de heuvelrug, maar dan ietsjes minder

:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=Cx9F8di2MXg
:arrow: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6408
:arrow: http://sammoresam.spaces.live.com/?_c11 ... etherlands

Blanche,

Greeg meer info over de voorjaars tocht!

Jimbo
Juandc schreef:Hallo, Gezien de behoefte zouden wij graag een toffe fietsvereniging oprichten.
Hallo Juandc,
Laat je niet ontmoedigen door sommige reacties hierboven. Er zijn immers veel meer fietsclubs dan je zou denken. Maar inderdaad zijn de verenigingen vaak wielrenclubs en is er her en der behoefte aan een meer ontspannen vorm van fietsen, en zeker niet alleen in Nederland. Zo weet ik bijvoorbeeld dat in Aken (D) een onderdeel van de plaatselijke fietsersbond een compleet jaarprogramma met tochten organiseert; dat gaat al meer dan tien jaar goed. Wat volgens mij wel blijkt is dat de aanrijafstand voor mensen een practische drempel is. Ik denk dat de grens binnen half een uur reizen, voor een dagtocht dan. Mensen pakken niet de auto vanuit Brugge om een halve dag in Leuven te gaan fietsen met een groep. Misscchien maak je dus meer kans als je het "plaatselijk" aanpakt, waarbij die plaats dan wel moet bestaan uit een flinke stad. En inderdaad, het is niet nodig om een VZW te zijn.
Succes ermee,
Leon

Froggy schreef:Blanche,

Greeg meer info over de voorjaars tocht!

Jimbo

Hallo Jimbo,

Alle info die bekend is heb je nu.
We wachten even met de organisatie tot een van de organisatoren óp vakantie gaat en weer terug is. :wink: Daarna hoor je meer!

Blanche

En tot het wat warmer wordt?
Wim

@ Willem, Yep.... We wachten ook op beter weer

@ Juandc En hoe staat het met de plannen van jou nu?
Hou je ons op de hoogte via deze site?
Ik heb wel interesse in de trips!
(niet in de xtra vereniging :wink:)

De Belgische bond van Rijwieltoeristen is heel flexibel qua opname van nieuwe verenigingen. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, tarief voor een vereniging is 20 Euro, ieder lid betaalt dan de gewone lidbijdrage voor de bond. Vanuit het buitenland kost het niet meer ;). Kun je gelijk je tochten in het jaarprogramma laten zetten, krijg je ook een leuke hoeveelheid volk.
Juandc,

Laat je inderdaad niet ontmoedigen door wat Azimuth! allemaal schreef !!

Hoewel er inderdaad al verschillende initiatieven zijn blijven nog steeds veel mensen op hun honger zitten, ook ik ! Of we het nu hebben over wereldfietser of vakantiefietser, dat speelt allemaal geen rol. Hoe meer initiatieven, hoe beter, hoe groter de keuzes. Ik mail je alvast wél, ik wil horen van je plannen en er eventueel deel van uitmaken. Vooral het idee van in elke provincie te gaan fietsen vind ik origineel. En wie het te ver vindt, die komt gewoon niet, besta...zo simpel is het. Maar ik wil inderdaad wel eens het verschil voelen tussen de bekende Westhoek in Westvlaanderen en de heide in Limburg...en dat aanbod heb ik nog op geen enkele site gevonden. Go on Juandc !!

En Azimuth!, sorry, maar jouw reactie was ongepast...

Nu ik mijn reactie nog eens overlees, merk ik dat ik het inderdaad veel botter heb opgeschreven dan ik het bedoelde :oops: . Mijn oprechte excuses hiervoor.

Ik blijf wel achter de strekking van mijn verhaal staan, dat ik het heel leuk vind als je meer dagtochten wilt organiseren, en ik er dan ook best een in Zuid-Holland wil organiseren, en aan een aantal wil deelnemen, als ik er tijd voor kan vinden, maar dat ik geen behoefte heb aan een nieuwe vereniging.

Hoe dan ook, ik wil je veel succes wensen, binnen of buiten deze vereniging.

En hier is ie dan onze tocht zonder de oprichting van een nieuwe vereniging....

:arrow: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7445

Ga je mee Twente op zijn kop zetten, Juandc?
Enne ik heb nog steeds interesse in jouw activiteiten. Laat wat van je horen :wink:
Toen ik Juandc's voorstel las dacht ik - net als Azimuth: maar dat is er toch. Azimuth analyseert dat duidelijk en zakelijk; ik vind het overdreven om dat ongepast te noemen (Sandy) waarop Azimuth zich weer excuseert.

Sinds kort lid van Wereldfietser met deze informatieve site, met een aantal bevlogen mensen, valt me op. Goede toon, positieve insteek.

Juist met zo'n zakelijke analyse van Azimuth kan Juancd weer z'n voordeel doen. Geen enkele reden om je te laten ontmoedigen.

Zoals Blanche al zegt: benieuwd naar wat je gaat doen, Juandc. Turnhout, daarvoor wil ik zelfs uit Twente komen, tenminste als ...

Ik hoop snel met een aantal van jullie kennis te maken, bv. als Twente op z'n kop wordt gezet.

---

Tot op heden niets meer gehoord van Juandc.......Jammer!!
Ik heb hem aangeschreven via het forum , via een PB en via de mail.



Tot in Twente Arie!

Mijn stelling:

De Wereldfietser is geen fietsclub.

Dus oprichten die club!

De tegenstellingen zijn me ontgaan, omdat ik me meer richt op het positieve idee van JuanDC. Het lijkt me inderdaad leuk om met een groep "wild"vreemden een bepaalde regio in ontspannen sfeer te verkennen op de fiets.