Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Canet de Salars (F) - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Canet de Salars (F)

Komende zomer ga ik met een vriend fietsen van Dronten (mijn woonplaats) naar Canet de Salars in Frankrijk (Ongeveer 30 km ten zuiden van Rodez).

Nu ben ik bezig om te kijken wat een geschikte route is naar de eindbestemming.
N-wegen zijn er in overvloed en ik weet dat het normaal is dat daar gefietst wordt, maar het zijn ook wegen waar ontzettend veel ongelukken gebeuren door het ongelooflijk hard rijden van automobilisten.

Een alternatief zouden D-wegen zijn, maar is er iemand die mij kan vertellen of dat een beetje makkelijk een route uitstippelen is?

Jarl

Met google maps is het plannen van een route een fluitje van een cent. Om een beetje leuke route te vinden pak je het beste de Michelin kaart erbij (of http://viamichelin.com) en vermijd je het beste alle rode N-wegen. De gele D wegen (bij voorkeur met een hoog nummer) en de witte ongenummerde wegen zijn het beste. Je kan natuurlijk ook een voorgebakken route uit een boekje nemen maar dat is natuurlijk minder leuk dan een eigen route. Je kan de planner op http://fietsrouteplanner.eu/ gebruiken om al bestaande routes aan elkaar te knopen. Veel succes!

Ik was idd al bezig met google maps. Vind het leuker om zelf een route uit te stippelen dan een al bestaande route aan te houden.

Het enige waar ik nog mee zit, zijn dan de slaapplekken. We willen onderweg kamperen, maar moet nog eens goed kijken waar we ongeveer een camping willen vinden. Dat is eind van de dag wel lekker. :P

Jarl

Edit: fietsrouteplanner.eu is best een mooi iets. Maar kleine plaatsjes kentie niet. Bovendien ga je met een flinke omweg naar beneden. Het zal ongetwijfeld een mooie route zijn dan, maar ik wil in een wat rechtere lijn naar beneden toe. Haha.

De google maps lijn kan je dan het beste volgen ;-) Wat betreft campings, die zijn in Frankrijk zo dik gezaaid, daar zou ik me niet zo druk om maken.

Jarl schreef:Het zal ongetwijfeld een mooie route zijn dan, maar ik wil in een wat rechtere lijn naar beneden toe. Haha.
Gewoon met potlood een rechte lijn op de kaart trekken tussen begin- en eindpunt en dan de kleine wegen daaromheen volgen + dat wat je interessant lijkt aandoen. ;-)

Campings zat in Frankrijk, dus daar hoef je je nauwelijks mee bezig te houden.

[Update]
Ik heb even een lijn getrokken tussen Dronten en Rodez. Er is zeker een mooie route uit te halen.

Probeer zoveel mogelijk van de N-wegen af te blijven, die zijn meestal erg druk. Steeds meer RN-wegen (Route National) worden trouwens autowegen, waar je op de fiets niet op mag. De D-wegen (Departemental) zijn vaak (niet altijd) een stuk rustiger. Daarnaast heb je nog de C-wegen (de gemeentelijke wegen, volgens mij Communital ofzo), die vaak nog rustiger zijn.

als je je op michelin karte op witte en gele wegen houdt gaat het prima. ik heb vorige zomer gefietst met de michelin wegatlas van frankrijk in 1:175000 ideale kaarten.
de RN's hebben we denk ik welgeteld 10 km op gedaan met gevaar voor eigen leven en dan zij we gewoon de eerste beste weg ingeslagen en heben bergweggetjes gedaan, zwaarder maar veel veiliger (en mooier)

De route Amsterdam [Eindhoven] - Barcelona van Paul Benjaminse
http://www.cartostudio.nl/fiets/NL/barc ... celona.htm
aanpassen vanaf le Puy en Velay of Ales lijkt mij een snelle oplossing.
Het deel door België en Frankrijk is een geweldige route over
fietspaden en auto luwe wegen.
2 boekjes met goede kaarten en beschijving, waarbij ook campings en hotellocaties staan opgegeven.

Hallo allemaal.

Ik maak gebruik van de boekjes van de FFRP (Franse wandelorganisatie)
Veel info o.a natuur en cultuur maar ook campings, winkels, geldautomaat gites, historische gebouwen etc.
Samen met IGN kaarten uit de serie blauw en/of groen moet er uit te komen zijn.
Google maar eens naar FFRP. De boekjes zijn in Nederland verkrijgbaar.

Tip: Vanuit Namen loopt een route via Vezelay naar Limages (GR 654). Doorsteken naar Figeac. Van daaruit naar Rodez.

Nadeel: Alleen in de franse taal. Maar ook een goede gelegenheid om je
(passieve) franse taalkennis weer op te halen :wink:

Veel plezier


Ger