Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bobo Carrier - Forum Wereldfietser

Bobo Carrier

Heeft er iemand ervaring met de Bobo Carrier. De tegenhanger van de Bob Yak?!?!?

Is deze kwalitatief goed enz? Gebruiksgemak. Als iemand er mee gefietst heeft of er 1 in bezit heeft, zou ik graag ervaringen willen horen!

Hier verkrijgbaar

Ik twijfel namelijk of ik met tassen op de fiets ga fietsen of met een kar erachter. Ik ga met een vriend van de zomer richting t zuiden van Frankrijk. Heb nog niet eerder ervaring met fietsvakanties en vandaar deze vraag.

Jarl

Hallo Jarl,

Je link werkt niet.

Afbeelding


Je kunt ook een Bob huren om uit te proberen. Hij lijkt verder wel erg op de Bob alleen de constructie lijkt op het oog zwakker.

De link doet het nu wel...foutje.

Hij ziet er inderdaad zwakker uit, maar is daarom ook wel stuk goedkoper!!!

Jarl

Wel schaamteloos gekopieerd zo te zien, zelfs bijna dezelfde naam. Het verschil is dat de Bobo opklapbaar is en waarschijnlijk daardoor een stuk zwaarder dan de BOB, maar wellicht ook zwakker, zoals met de meeste opklapbare constructies het geval is.
Ik heb mijn BOB tweedehands gekocht, een bijna ongebruikt exemplaar voor €225. Die zou ik toch niet willen ruilen voor een nieuwe Bobo.

Jarl schreef:De link doet het nu wel...foutje.

Hij ziet er inderdaad zwakker uit, maar is daarom ook wel stuk goedkoper!!!

Jarl
Bij dit soort producten is het meest aannemelijke scenario dat een schaamteloze verkoper een BOB en een schetsje voor de veranderingen bij een goedkoop fabriekje gedumpt heeft. Daar zijn ze gelijk aan het werk gegaan, en of het resultaat onderweg ook heel blijft is voor iedereen een open vraag. Het belangrijkste is dat die container leeg moet

(even heel kort door de bocht) hoezo alle fietsen lijken toch ook op elkaar??? :P

IK zou het risico niet nemen en op ebay (of hier op het forum) op zoek gaan naar een tweedehandsje, beter iets oud dat goed is dan iets niew dat troep is.

Ik denk dat ik toch maar voor de fietstassen ga. Dat is wat compacter. Ook als ik met de trein vanuit Frankrijk weer naar huis ga.

Jarl

BESTE JARL
ben 2 maal naar santiago gefietst en een maal naar Rome Steeds met mijn zwager. Ga dit jaar met mijn vrouw naar Santiago Heb een bobo carrier gekocht omdat mijn zwager met de bob yak op weg is naar Turkije. Heb de bobo thuis en moet zeggen ziet er goed uit. Weliswaar wel wat zwaarder maar ook een aantal aanzienlijke verbeteringen ten aanzien van de bob yak
Over het wel of niet met voortassen fietsen is al veel geschreven en er zal altijd wel verschil van inzicht blijven bestaan. Persoonlijk kan ik niet anders vermelden dat ik liever bergop fiets met iets achter de fiets dan twee voortassen
Veel succes met je keuze

moest je interesse hebben 't is geen yak maar wel een koopje





link

Heb de bobo thuis en moet zeggen ziet er goed uit. Weliswaar wel wat zwaarder maar ook een aantal aanzienlijke verbeteringen ten aanzien van de bob yak
verklaar aub

popcorn schreef:
Heb de bobo thuis en moet zeggen ziet er goed uit. Weliswaar wel wat zwaarder maar ook een aantal aanzienlijke verbeteringen ten aanzien van de bob yak
verklaar aub
moet aanzienlijk misschien nuanceren doet in mijn ogen in ieder geval niet onder voor de yak is in ieder geval inklapbaar wat weer fijn is voor vervoer terug aanzienlijklijk goedkoper we zullen wachten op beter weer om proef te gaan rijden om te kijken naar rijgedrag hou je op de hoogte als je wil
gr hub

Persoonlijk zou ik niet zo snel met een karretje gaan fietsen, maar als ik een karretje zou gebruiken zou ik deze zeker overwegen:

Extrawheel
Afbeelding
Mijn idee is dat door het grotere wiel de fiets stabieler blijft dan met de BoB(o) en op smalle / lastige doorgangetjes pluk je de tassen eruit en kom je eenvoudig door het hekje oid. Ook spreekt mij de wielmaat, gewicht en prijs aan.

Maar goed, als je ook met het openbaar vervoer gaat is enkel tassen makkelijker...

Heeft iemand ervaring met deze EXTRAWHEEL. Ik heb via de site een aantal youtube video's gezien, en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Onafhankelijk commentaar heb ik nog niet gezien.

Jarl schreef: Hij ziet er inderdaad zwakker uit, maar is daarom ook wel stuk goedkoper!!!
Goedkoop is in dit geval absoluut duurkoop. De belangrijkste pluspunten van een Bob Yak zijn de stevigheid en de stabiliteit. Ik heb geen ervaring met de Bobo carrier maar het gezien de bouw (platte metalen "latten" ipv ronde buizen) en het opvouwmeganisme mis je beide pluspunten. Met de Bob Yak heb ik al de meest extreme dingen uitgehaald...niet kapot te krijgen en zeer stabiel, ook onder zeer zware ladingen. Met een Bobocarrier zou ik absoluut niet op vakantie gaan....misschien alleen eens af en toe op en naar naar de winkel.

knarf schreef:Heeft iemand ervaring met deze EXTRAWHEEL. Ik heb via de site een aantal youtube video's gezien, en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Onafhankelijk commentaar heb ik nog niet gezien.
Hoi,

tis al een tijdje geleden maar toch...

Andreas en Waltraud http://www.mountainbike-expedition-team.de hebben een BOB yak en een Extrawheel gebruikt tijdens hun laatste offroad expeditie (dus ECHT zonder wegen) door de Chan Tang (Tibet) http://www.tozekangri.de.
Waltraud was vol lof over de Extrawheel omdat deze door het grote wiel betere offroad eigenschappen heeft dan de Bob. Het is echter wel belangriijk dat het gewicht in beide tassen gelijk is.

Voor mijn volgende offroad woestijntocht neem ik zeker een Extrawheel mee. Ik hoop dit weekend die van Andreas te kunnen testen en laat dan wat mij horen :)

Fiets de wereld,
Whisky

whisky schreef:
Andreas en Waltraud http://www.mountainbike-expedition-team.de hebben een BOB yak en een Extrawheel gebruikt tijdens hun laatste offroad expeditie (dus ECHT zonder wegen) door de Chan Tang (Tibet)
Ik heb vorige week een Big Apple (50mm) onder mijn Bob gemonteerd en die ga ik volgende week een week testen. Als ik onderstaande foto zie ben ik blij dat ik de oorspronkelijke band heb vervangen:D

Afbeelding

Franke schreef: Ik heb vorige week een Big Apple (50mm) onder mijn Bob gemonteerd en die ga ik volgende week een week testen. Als ik onderstaande foto zie ben ik blij dat ik de oorspronkelijke band heb vervangen:D
Hoi!

Ja, die foto is geloof ik uit Mongolie. De arme band had veel last van dorens en zo. Een ander nadeel van de BOB is dat de bodem via puntlassen aan het frame is gelast. Bij Andreas zijn die laspunten onderweg gebroken en de bodemplaat ging dus doorhangen. Maar met tiewraps heeft hij het weer kunnen repareren.

Fiets de wereld,
Whisky

Hoi!

Om de Extrawheel te kunnen monteren heb je een speciale as of moertjes nodig (krijg je bij aankoop).
Afbeelding


Die moertjes kon Andreas niet vinden dus die zijn besteld. Nog even gedult dus :)

Fiets de wereld (voorlopig zonder Extrawheel),
Whisky

HULOKO schreef: Persoonlijk kan ik niet anders vermelden dat ik liever bergop fiets met iets achter de fiets dan twee voortassen
Veel succes met je keuze
Bergop misschien wel, maar alles achter een fiets bergaf duwt, en das niet altijd leuk :wink:

Tijd voor een reactie van iemand die daadwerkelijk met het karretje gereden heeft:

Deze zomer ben ik met mijn vriendin op de racefiets + bobo naar Rome gefietst. (2000 km)
Daarvoor in mei al een proefrondje gefietst met de kar. (400 km)

Gewicht kar: 7,2 kg (volgens website 7,5)
Gewicht tas: 1,1 kg
Gewicht bagage: 22-25kg
Totaal gewicht: 30-33 kg

Tijdens het testrondje verloren wel al na zo'n 100 km een van de "quickrelease"-boutjes (losgetrild, de andere zat ook niet meer zo vast als zou moeten). Waardoor de kar dus aan een kant niet meer geborgd was... Gelukkig kwamen we er op tijd achter. Meteen aan beide kanten vervangen voor normale boutjes met vleugelmoeren. Wel iets meer gedoe natuurlijk met loskoppelen.

Verder helemaal geen problemen gehad met de bobo. Ik heb vertrouwen in het karretje gekregen. Stabiliteit van het karretje is prima. Volgend jaar gaat hij zeker weer mee.

Onverharde paden werden op racefietsen uiteraard vermeden, dus hoe de bobo zich offroad staande houdt kan ik niet vertellen.

Oja, toch nog een minpuntje:
Na een dag in de regen te hebben gefietst bleek dat onderkant van de tas niet helemaal waterdicht was. De bodem was een beetje vochtig geworden.