Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vreemde haringen - Forum Wereldfietser

vreemde haringen

Hoi,

Een tijdje terug kocht ik in Thailand een tentje zodat ik kan camperen in de nationale parken. Nu zaten daar volgende bizar gevormde haringen (of om een mooier Vlaams woord te gebruiken: piquetten) bij.
Ik krijg ze niet de grond in gestampt, en het doel ervan snap ik ook niet.
Is het misschien om meer grip te hebben als je ermee campeert op het strand of in de sneeuw (wat ik met dit tentje echt niet wil gaan doen).
Iemand enig advies ???

Groetjes uit Mae Sot,

Koen.


Afbeelding

hmmm, ik weet niet waarom de foto er niet opkomt, maar plak het adres in je werkbalk en dan zie je wat ik bedoel ....

ModeratedDe sluitende img tag aangepast zodat de foto wordt getoond.

Ik zou die vreemde dingen er af zagen :) dan heb je gewone piketten.

s0lar schreef:Ik zou die vreemde dingen er af zagen :) dan heb je gewone piketten.
Ja, dat was ik van plan. Morgen een man met een zaag zoeken hier in Mae Sot :D .
De vraag blijft wel natuurlijk .... wat bedoelen ze nu met dit soort dingen ???

Het lijkt me toch om meer houvast te hebben in de grond. Ben je al bij een winkel waar ze tenten verkopen langsgegaan? Wellicht is het helemaal niet zo bijzonder...

Ach, wat is raar? Menige Thai zal onze haringen toch ook raar vinden?
Afbeelding

Ik heb ze nog nooit gezien.

Kan me zo 1-2-3 ook niet bedenken waar het goed voor kan zijn....

het enige waar ik aan kan denken zijn el cheapo zandharingen... niet dat ze daarvoor goed zouden werken...
afzagen die handel of gewoon een nieuw setje kopen, zo duur kan dat niet zijn in thailand, en het is een hoop minder werk dan zagen :p

Zandharingen hebben vooral veel "body" nodig (net zoals de haringen op de 2e foto :lol:).
Ik hb deze haringen wel eerder gezien en ook wel gebruikt. Ondingen maar dat terzijde. Wat mij uitgelegd was is dat de onderkant zo gemaakt is om te voorkomen dat de haringen draaien als ze in de grond staan. Deze "haak"haringen willen nog wel eens ronddraaien en dan schiet je scheerlijn eruit. Zo is het mij uitgelegd en ik heb ze dus ook maar direkt bij het oud ijzer gedumpt :-)...

Dat zou inderdaad het doel kunnen zijn. Toch een vreemde oplossing, want nogmaals, krijg ze maar eens in de grond zonder hamer.
Waarschijnlijk heeft de Thaise of Chinese fabrikant ergens iets gelijkaardigs gezien bij een en gecopieerd, zelf niet goed wetende waar het allemaal voor diende.
Hier in Mae Sot vind je nu niet onmiddellijk een buitensportzaak waar je enkel wat haringen kan kopen, dus ik ga mar op zoek naar iemand met een zaag of slijpschijf of i.d.

Groetjes en bedankt voor jullie mening,

Koen.
Ik schop dit dooie draadje even omhoog met een andere vraag over haringen. Ik heb namelijk van een bevriend wereldfietser deze haringen als tip gekregen. Na 5 verschillende soorten zijn dit zijn favorieten gebleken. Alleen nu is niet meer bekend waar ze vandaan komen :shock:

Dus kent of herkend iemand deze haring en weet waar deze te koop is .... ik houd mij aanbevolen.

Afbeelding

Wouter
MEC Millennium Tent Peg (google maar)
Leon
Perfect, Tanx

Wouter
Die zien er idd bekend uit. Zitten bij mijn tent, maar dan in het rood.
Ja, zie je wel, Lightwave! Ze kwamen me al bekend voor... :roll:
Hé,

die haringen zitten bij m'n Decathlon-tentje.

Wellicht hebben zij die haringen ook los.

Victor.
Zijn inderdaad los te koop bij Decathlon. Het zijn lichtgewicht rotspennen, althans de gekleurde.
Wouter, ze zaten ook als standaardharingen bij mijn Robens tentje.
Perry-Sport
Perfect, bedankt voor alles reacties. Natuurlijk ga ik eerst die titanium spijkertjes van Terra Nova uitproberen (2 gram per stuk) die er bij zitten ..... maar het geeft toch wel een prettiger gevoel om een paar degelijke haringen achter de hand te hebben.

Wouter