Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderhoudsset MSR mee op lange reis? - Forum Wereldfietser

Onderhoudsset MSR mee op lange reis?

Hallo!

We zijn al een beetje aan 't pakken voor onze reis naar Zuid-Amerika en vroegen ons af:

Nemen jullie een onderhouds/reparatieset voor jullie MSR (Whisperlite) brander mee op een lange reis?

Die setjes kosten namelijk een godsvermogen :) €35 !!! En dat voor een paar rubberen ringetjes en een veiligheidsspeld nota bene!

Afbeelding

Dit is de inhoud.

Alvast dank en fijne feestdagen toegewenst!

Groet,
Gudrun

Meenemen Gudrun !
Het weegt niets, en ze maken die setjes niet voor niets. Wanneer je brander begint te lekken (zoals de mijne plots deed, wel een Optimus waar ik voor het overige tevreden over ben) en je hebt dat rubberen ringetje niet levert dat een boel ergernis op, en waarschijnlijk hogere kosten dan 35 Euro.

Dat setje zit bij ons in de EHBO-set verstopt en we hebben 't dus altijd bij ons. Hebben 't ook al wel gebruikt onderweg. Meenemen zou ik zeggen dus!

Niet meegenomen! Te duur voor wat je krijgt. Daarbij hee de brander gaat toch wel een keer stuk (dat doen ze nl vrijwel altijd als je er echt lang mee weggaat) en dan heb je heel wat meer nodig dan het reparatiesetie om de boel weer aan de gang te krijgen....

Bij ons is ie nooit meer gaan werken overigens... Maar in het Middenoosten bleken ze ook gasblikjes te verkopen dus na dagen zoeken een gasbrandertje gekocht. En dus volkomen onthaast heel langzaam gekookt!

Achteraf vind ik die momenten dat je materiaal je in de steek laat eigenlijk best leuk. Dan blijkt er zoveel meer te improviseren is...

Een slechte voorbereiding is de beste voorbereiding..

Heel veel plezier en ben benieuwd naar jullie foto's&verhalen!

Groet Marieke

Gudrun,
thuis laten is een verkeerde zuinigheid. als het geen shakerjet is ook nog een paar extra doorprikkers. af en toe dat ding op een oude krant uitelkaar halen en schoonmaken is beslist nuttig zeker als je brandstof stookt van wat mindere kwaliteit en is een fluitje van een cent

HG

Opa Leen

Spinnetje schreef:Niet meegenomen! Te duur voor wat je krijgt. Daarbij hee de brander gaat toch wel een keer stuk (dat doen ze nl vrijwel altijd als je er echt lang mee weggaat) en dan heb je heel wat meer nodig dan het reparatiesetie om de boel weer aan de gang te krijgen....
Maar als een van de erg specifiek passende rubber ringetjes stuk is vind je echt met geen smoesje eentje die net zo goed past. En zo'n kousje voor in het aansteekbakje is ook al zoiets.
Leon

Ik heb ooit een stel ringetjes in precies de juiste maat van mijn werk mee gepikt. Helaas, zoals al wel verwacht, ze bleken niet bestand tegen benzine. :( Ik heb toen ook zo'n veel te duur setje gekocht. Maar mogelijk dat je bij een garage voor een paar centen klaar kunt zijn. :roll:
Mijn ervaring met de whisperlight is dat als deze voor vertrek in goede staat is er onderweg weinig zal gebeuren. De afdichtingen houden het wel een aantal jaren uit. Hooguit schoonmaken is nodig waarbij uit het setje enkel de prikker nodig is en zoiets zal ook wel los te krijgen zijn. :?:
Beste allemaal,

Ik ben van plan om in de VS een benzine brander te gaan kopen (ga een half jaar in VS en Canada fietsen)en had mijn oog ook op zo'n setje laten vallen.
Meenemen naar de VS van benzine branders is alleen maar lastig.
Bij Rei in de VS is zo'n setje een stuk goedkoper , zeker met de huidige dollar koers.
Er komen natuurlijk verzendkosten bij maar dat zal w.s. meevallen, uiteindelijk toch geen 35 euro.

http://www.rei.com/product/714955 $15 (!!) is zo'n 10,50 euro !

Ik neem hem mee beter mee als om verlegen!

(lig-)fietsgroet,

Menno
menno schreef:...Er komen natuurlijk verzendkosten bij maar dat zal w.s. meevallen...
Van de site die je linkt:
www.rei.com schreef: Please note: MSR products can only be shipped to U.S. addresses.

vrees dat verzenden dus weleens een probleem kan worden... FF verder zoeken naar een andere Amerikaanse internetshop...

menno, waar en wanneer ga je fietsen? als ik tegen die tijd nog hier ben, en hier in de buurt genoeg is voor jou kan ik het wel voorruit bestellen.

Ik zit zelf in Albany, NY. Eventueel kan ik je zowiezo nog wel wat amerikaanse online shops PM'en die vrij fatsoenlijk zijn naar mijn ervaring.


voor de rest: meenemen het setje, als je geen twee linkerhanden hebt dan hea ;). Ik heb zelf jaren met oude 4 en 6 kops primussen gewerkt(grotere peut branders) en ook daar kan je altijd alles wel aan repareren als je een fatsoenlijk reparatie setje hebt, en enigzins practisch werkt etc.

Sephi schreef: Eventueel kan ik je zowiezo nog wel wat amerikaanse online shops PM'en die vrij fatsoenlijk zijn naar mijn ervaring
Kan je je ervaringen met US-onlineshops ook met ons delen?

Alvast bedankt,

Marianne

jahoor. indien veel mensen het willen kan er eventueel in het landen topic(moderatoren, is dit de juiste plaats?) een draadje voor worden geopend.

Ik zit hier zelf nu 6 maanden bijna. De grootste grap is om alles buiten je staat(Niet de VS, maar bijv als je in California woont alles buiten california) te bestellen. Dit scheelt je een x% aan belasting die je moet betalen(afhankelijk per staat).

Ik zit zelf in De staat New York. Tot nu toe heb ik mijn electronica altijd bij www.newegg.com bestelt. Dit is een prettige site, netjes, snel zorgzaam.

Mijn lowe alpine rugzak heb ik bij www.backcountry.com bestelt, wederom, netjes strikt en prettig verlopen.

Ik ga hier nog wat gamaschen etc bestellen maar waarschijnlijk bij een andere online zaak. Namelijk www.mountaingear.com zover ik heb begrepen van een paar amerikanen hier gaat ook bij deze zaak op: netjes en gewoon optijd.

Tevens heb ik ook dingen bij www.amazon.com bestelt. helaas is hierbij het pakketje voor mijn deur gezet(ik was nog aan het werk), en zijn er 2 van de 3 pakketjes gejat. Deze worden nu na wat heen en weer gemail, gewoon kosteloos opnieuw verstuurd(of ik kon al m'n geld terug krijgen).

Het mailen was niet moeilijk, alleen moest het via een formulier, wat de communicatie wat trager maakte, maar in principe een correct en vriendelijke service.

daarnaast bij www.icebreaker.com dingen bestelt(tsja het is heir stukken goedkoper :oops: ) en die zouden vandaag afgeleverd moeten worden bij m'n overbuur, ivm de noodzaak voor een krabbel.

en een extra batterij voor m'n Lenovo flaptop via lenovo, die na een wat trage verwerking ook vandaag zou aankomen. Maar de klantenservice is wel strict en correct per mail.

www.buy.com raad ik wel af, evenals online bestellen bij www.bestbuy.com bij beide heb ik gepoogd iets te bestellen en alleen maar gezeur gehad en uiteindelijk(kosteloos) m'n bestelling gecancelled. Door fouten(mijn inziens) van hun kant met mijn credit/debit card.

Zo'n Whisperlite reparatiesetje heb ik 15 jaar geleden ook gekocht. Voor de zekerheid. Maar ik heb er nog NOOIT wat van nodig gehad! Waar ik wel om verlegen zit zijn die kartelringen in de branderkop, die zijn al aardig weggebrand, maar ja, die zitten dan weer niet in het reparatiesetje :(