Additionally, paste this code immediately after the opening tag: idworx - Forum Wereldfietser

idworx

vraag over mijn 2.5 jaar oude idworx easy rohler
reeds 2 maal lekke rohloff naaf versleten trapas en een zeer zwaar lopende naaf dynamo de fiets heeft ongerveer 20.000 km gelpoen en een heeft steeds zijn onderhouds beurten gehad mijn vraag is of dit normaal is voor een fiets van deze kwaliteit ook gezien het feit dat wij in het voorjaar weer een lange tocht in gedachte hebben.
ad kerste
adkerste@hotmail.com
gaarne jullie reaktie

Het zou mooi zijn als je leestekens gebruikte, en iets nauwkeuriger aangaf wat er precies mis was, maar goed. Neen natuurlijk mag dit niet. De Rohloff naaf is het beste wat er op de markt is (al kan er best wat olie uitlopen als je hem met teveel olie vult of niet rechtop houdt), en hetzelfde geldt voor de SON naafdynamo (dat is toch wat je hebt?). Ik weet niet wat voor trapas je hebt, maar als je zo'n moderne extern gelagerde Shi... trapas hebt dan is dat natuurlijk niet gegarandeerd vrij van problemen (maar dat is dan vooralsnog niet jouw problem maar dat van de leverancier). Maar goed, nee als het echt mis is dan hoort dat niet. Je fietshandelaar kan en hoort je daarbij goed te helpen.
Helaas zit er bij elk product een zekere spreiding in de kwaliteit, en als je pech hebt tref jij nu net de 1% brakke Rohloff naaf en de 1% brakke SON naaf. Dat is dan wel heel erg pech, maar het kan en hoort opgelost te worden. Rohloff en Schmidt staan allebei bekend om hun prima service.
Wim