Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Ierland - Forum Wereldfietser

Fietsen in Ierland

Sorry voor het nieuwe topic, maar ik vind het niet bij mijn vorige passen.

Gisteren geboekt bij Ryaniar en ik kom aan in Shannon. Ik heb een week de tijd om een stuk van Ierland te zien. Per dag wil ik rond 100 à 120 km fietsen. Ik wil vooral de ruige kusten en kliffen zien.
Kan ik nu het beste ten noorden van Shannon gaan fietsen of in het zuidwesten. Wat is landschappelijk het mooist?
Ik zie dat Luc Oteman een boekje geschreven heeft met routes. Is dat echt een aanrader of zijn er betere?
En staan er ook accomodaties in? Ik wil van B&B naar B&B.

Veel vragen, hopelijk willen jullie mij antwoorden.

Jos
Ik zou voor beide gaan, als je daar de tijd voor hebt tenminste.
Iets ten noorden van Shannon vind je de Burren, de beroemde Cliffs of Moher, de Aran Eilanden. Ten zuidwesten ook heel mooi, Dingle Peninsula, de Ring of Kerry, Bearra peninsula. Het ligt allemaal niet zo heel ver van elkaar dus dat moet wel te doen zijn. Ik heb het stuk van Cork langs de kust tot ongeveer Connemara in een week tijd gedaan, misschien als je in tijdnood komt dat je een stukje de bus kunt pakken?
De gids van Luc Oteman is een aanrader. Kijk voor meer info ook op mijn reisverslag

Afbeelding
Sleahead Drive, Dingle Peninsula

Ik ben het eens met de Tovenaar (bedankt Minko :-) )
Hoogtepunten aan de westkust ten noorden van Shannon: Achill Island, Connemara in zijn geheel, Aranmore, Burren en de Cliffs of Moher, binnenland en kust van Donegal.
Ten zuiden van Shannon vooral de Beara Ring, Slea Head drive en Connor Pass, binnenland van Kerry en Crookhaven en Mizenhead.
Je kunt de zuidwestelijke schiereilanden deels vanuit een vaste verblijfsplaats aan de basis van die schiereilanden doen zonder bagage. Op die manier heb je qua planning ook meer speling. B&B is behoorlijk duur in Ierland (wel niet zo extreem duur als Engeland gelukkig) en weid verbreid. Als je niet wilt kamperen zijn ook de hostels een goedkoop alternatief. Die zijn er plenty en worden allemaal in mijn gids genoemd. Je hoeft daar niet persé met anderen op een zaal of kamer te slapen als je daar geen zin in hebt want vaak kun je ook een aparte (duurdere) kamer krijgen. B& B, en hotels noem ik maar af en toe in mijn gids want dat zijn er veel te veel om allemaal op te nemen; wel worden de VVV genoemd waar ze ook B7B voor je kunnen boeken. Op mijn site vind je een update van de gids.
Ierland is een fantastische fietsbestemming!
Luc