Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stuurpen koga signature - Forum Wereldfietser

stuurpen koga signature

Beste mensen,
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Door het enthousiasme van jullie verhalen heb ik enkele maanden geleden ook een koga signature besteld. Ik werk op een intensive care in Deventer en dan is het goed om een lang stuk te fietsen om je geest te legen na alle ellende. heb dus via internet een signature samengesteld, en via een dealer in Rijssen de fiets besteld. Ook al was hij Kogadealer, hij had de fiets nog nooit gezien. Ik ben 196 cm en heb hele lange benen. Heb grootste maat frame, en zadel moest behoorlijk omhoog. En dan gaat het mis. Er zit een ITM (optie) stuurpen op met zon groot verstelbaar stuur, maar wat ik ook doe, ik kieper bijna voorover van de fiets en krijg direkt pijn in mn rug. De verhoudingen kloppen gewoon niet, hoog zadel en niet toereikende stuurpen. Hoe zouden jullie dat oplossen ? Zijn er goede lange stuurpennen ?

Hoi Meijea,

Er zijn tientalle verschillende soorten headsets (de Koga Signature heeft volgens mij geen stuurpen maar een headset) maar ik vraag mij af of dat het probleem gaat oplossen. Als ik het goed lees heb je geen behoefte in meer ruimte naar voren maar meer ruimte omhoog. Daar zijn wel oplossingen voor (van in hoogte verstelbare headsets tot headsets waar een verhoging in is verwerkt) maar eerlijk gezegd zou ik eerst naar het kern van het probleem kijken. Kennelijk is het advies van de fietsenealer niet goed genoeg geweest. Hoewel hij de fiets nooit heeft gezien is hij wel de verkoper van de fiets. Ik zou eerst dit probleem bij de fietsendealer neerleggen en hem/haar de mogelijkheid geven het op te lossen voordat je zelf aan de slag gaat.
Succes,
Marco

Ik ben het met Marco eens, en ga er van uit dat het wel moet lukken met je dealer.

Eventuele optie is een stuurpen met extra (horizontaal) scharnier waardoor het stuur zowel hoger als meer naar je toe kan zetten. Maar als het frame echt verkeerde maten/verhoudingen heeft is dat wel slechts een lapmiddel, en dat kan met zo'n uitgave natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Dit probleem had ik ook met mijn Koga Globetraveller. Ik heb de ITM stuurpen laten vervangen door een headset. De headset kon passend gemaakt worden met een opvulbus, daarna heb ik een langere stuurnok laten monteren met in mijn geval een multi-grip stuur. Zo kan ik mijn bovenlichaam meer uitstrekken en heb vanwege het stuur meerdere handposities en kan wat variëren in mijn zithouding. Neem bij voorkeur geen stuurpen met een langere stuurnok want dat gaat ten koste van de stijfheid, eventueel met krakende geluiden van je stuurnok en dat geeft geen lekker gevoel (spreek uit ervaring). Dus een goede passende headset, geeft je direkt wat meer mogelijkheden is mijn advies.
meijea schreef:Beste mensen,
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Door het enthousiasme van jullie verhalen heb ik enkele maanden geleden ook een koga signature besteld. Ik werk op een intensive care in Deventer en dan is het goed om een lang stuk te fietsen om je geest te legen na alle ellende. heb dus via internet een signature samengesteld, en via een dealer in Rijssen de fiets besteld. Ook al was hij Kogadealer, hij had de fiets nog nooit gezien. Ik ben 196 cm en heb hele lange benen. Heb grootste maat frame, en zadel moest behoorlijk omhoog. En dan gaat het mis. Er zit een ITM (optie) stuurpen op met zon groot verstelbaar stuur, maar wat ik ook doe, ik kieper bijna voorover van de fiets en krijg direkt pijn in mn rug. De verhoudingen kloppen gewoon niet, hoog zadel en niet toereikende stuurpen. Hoe zouden jullie dat oplossen ? Zijn er goede lange stuurpennen ?
www.m-gineering.nl/hoger.htm