Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Vietnam - Forum Wereldfietser

Fietsen in Vietnam

Onlangs was ik op de informatiedag in Rotterdam, en vol verwachting ging ik naar een stand om info over "Fietsen in Vietnam"te horen. Daar kreeg ik helaas ook enkele minder positieve verhalen over het fietsen in dit prachtige land. Het publiek zou soms een beetje agressief reageren op de toeristen, jongeren op brommers zouden intimiderend langs komen scheuren, prijzen zouden hoog zijn, kortom berichten die mij en mijn vrouw doen afvragen of we wel vanuit Laos ( Savannakhet) naar Vietnam en dan via Hué en Hoi An naar Dalat moeten gaan en vandaar naar Cambodja of dat we vanuit Laos via de Mekong( Pakxe en Muang Khong) moeten reizen. Wie heeft positieve of negatieve ervaringen over fietsen in Vietnam?
Ook graag reacties over het idee om vanuit Hué niet langs weg1 te fietsen, maar in het binnenland via weg 14! Is die route erg bergachtig, en nog deels onverhard en wel of niet druk met autoverkeer? Alvast bedankt voor alle bruikbare informatie

wel ik heb de omgekeerde route gefietst vanuit cambodja naar vietnam en dan naar laos. Door de mekong delta naar saigon. Gewoon met de fiets naar het centrum van saigon gefietst. Vervolgens gebust van saigon naar nha trang.En vandaar uit weer verder gefietst naar hoi an en hue via highway 1 en bij dong ha afgeslagen naar savannakhet.

highway nr 1 is inderdaad geen weg waar af en toe verkeer langs komt.Ik heb hem me echter daar in het geheel niet aangestoord en heb het prima naar me zin gehad. Ik ben geen ervaren wereldfietser.Het was mijn eerste fietsvakantie zelf en heb ook zonder noemenswaardige problemen in bangkok,phnom penh en saigon gefietst.

Verhalen over dat brommertjes die je afsnijden en mensen agressief zouden zijn heb ik in het geheel niet meegemaakt. Ze rijden wel wat anders dan in nederland maar ja ,je bent in hun land dus is het aan mij om me aan te passen aan hun gewoontes.

het enige waar ik last van had was de regen .Vanaf hoi an tot dong ha regende het bijna constant.Toen ik bij dong ha van de hw 1 afging ,werd het weer steeds beter en ging de temperatuur geleidelijk aan weer na tropische waarden.
Ik was daar in Janauri 2007. Op delen van de highway 1 had ik de wind fors tegen.

Boven Danang is een nieuwe weg cq tunnel aangelegd waardoor het meeste van het verkeer door die tunnel gaat. Ik heb de oude weg genomen over de hai van pas en die was heerlijk rustig .De weg van dong ha naar de grens is goed . Evenals de weg van de grens naar savannakhet.
En bij kilometerpaaltje 70(= 70 km van sanvannaket) is een eenvoudig resort geleid door een laos/duits koppel waar ik heerlijke groene curry met eend heb gegeten.

Yes, de weg is inderdaad druk. Erg druk bij tijd en wijle, maar meestal ook breed genoeg. Geen negatieve ervaringen met andere weggebruikers. De tunnel boven Danang is verboden voor fietser, de weg er omheen, een mooie maar erg lange klim.
Voor meer info zie www.wimleeuw.nl

Met de groeten van Wim

Een tijdje geleden is hier ook al over gesproken. Gewoon even zoeken onder het item Azië.....:wink:

For now I did it for you....http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6669

Blanche