Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen tijdens Tet in Vietnam - Forum Wereldfietser

Fietsen tijdens Tet in Vietnam

Heeft iemand ervaring met het fietsen tijdens de 3 dagen dat Tet wordt gevierd in Vietnam. Ik heb gehoord dat accomodatie vol geboekt zou zijn of gesloten en dat -en dat is veel lastiger- er ook geen winkeltjes en stalletjes open zijn, zodat je zelfs voor 3 dagen water moet mee nemen.

Joke van Loo

Wie oh wie heeft er informatie voor Jan en Joke.

Beetje laat misschien, maar Tet is nog ver weg (7 februari 2008).

Je geeft in je bericht niet aan waar je rond die tijd denkt te zijn. Grote stad? Ergens in de bergen of de delta's? Dat kan een groot verschil maken.

Wij waren met Tet 2006 in Hanoi, en meteen maar een hardnekkig sprookje de wereld uit helpen: veel winkels waren gewoon open. Wel zijn de straten opvallend veel rustiger dan de dagen vóór Tet, maar dan is het ook een gekkenhuis, vooral langs HW1, waar jaarlijks rond die tijd tientallen, zo niet honderden doden vallen. Ik zou het fietsen op grote wegen vóór Tet dan ook ten zeerste afraden.

Balthasar, alsnog bedankt voor je reactie. Misschien kwam het doordat jij in Hanoi zat tijdens Tet, dat de winkels open waren. Wij hadden gehoord dat op het platteland wel alles dicht is en hotels zijn volgeboekt.
Daarom hebben we besloten om vanuit de Mekongdelta door te steken naar Cambodja. Op die manier vermijden we eventuele moeilijkheden.

Joke

Hoi Joke, In Cambodja vieren ze ook chinees nieuwjaar (Tet) het is maar dat je het weet. Zelf was ik in 2004 tijdens Tet in Sagoin, absoluut een bijzondere ervaring dus als je de tijd hebt, een aanrader.

Saigon dus of te wel Ho Chi Minhstad.