Additionally, paste this code immediately after the opening tag: statief - Forum Wereldfietser

statief

ik zou graag een statief voor mijn spiegelreflex camera (canon eos 300) meenemen op reis. heeft iemand ervaring met het meenemen van dergelijke zaken? zijn er modellen die je mooi in je fietstas of in tentzak weg kan stoppen en ook nog eens niet te veel wegen of erg veel geld gaan kosten? merken, prijs, kwaliteit, ik wil alles weten ;)

alvast bedankt,


eelco

Ik ben erg blij met mijn mini-statiefje van circa 8 cm. Het is eigenlijk niets, alleen drie flexibele pootjes. Voor zo'n vijf euro heb je hem al. Neemt geen ruimte in, weegt niets. Maar veel mogelijkheden heb je er natuurlijk niet mee...

Sandra
Ik neem aan dat je het statief wilt gebruiken voor tele opnamen. Om te helpen de camera stil te houden, kun je ook een stuk touw nemen en hiervan de losse uiteinden aan elkaar vastmaken. Stap met je voet op het touw en sla het andere eind om je lens. Door je lens nu omhoog te houden trek je het touw strak. Je zult dan merken dat je veel minder kan trillen.
Wel even experimenteren met de lengte van het touw.

da's een interessante tip, bedankt! :)

wil het statief niet zo zeer gebruiken voor teleopnamen, maar eerder voor opnames met een wat langere sluitertijd (avond, nacht ed) ben er namelijk afgelopen zomer achter gekomen dat ik het erg leuk vind om dergelijke opnames te maken. toen steeds structuren in omgeving gebruikt om camera op te steunen, maar dit was niet helemaal optimaal, vandaar dat het me tijd leek eens een statief aan te schaffen, maar dan wel eentje die ik ook evt mee op reis kan nemen, vandaar..